ایسنا نوشت:

سفیر اندونزی در ایران از اینکه هنوز زبان فارسی را یاد نگرفته است، اظهار ناراحتی کرد.

دیان ویرنجوریت که صبح امروز به دعوت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‎‎آباد به این شهرستان سفر کرده بود در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان بعد از اینکه حجت‎الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی کتاب‎ قرآن کریم و کتاب‎هایی درباره زندگی پیامبر و اقتصاد در اسلام را به وی هدیه داد گفت که نمی‎تواند فارسی صحبت کند و از این موضوع عذرخواهی کرد.

حجت‎الاسلام میرعمادی به ویرنجوریت گفت: کتاب‎هایی در مورد زندگی پیامبر اسلام(ص) و اقتصاد اسلامی نوشته‎ام که آن‌ها را به شما تقدیم می‎کنم و امیدوارم خواندن این کتاب‎ها کمک‎تان کند.

سفیر اندونزی پس از گرفتن هدایا اظهار کرد: بعد از دو سال که در ایران هستم متأسفانه زبان فارسی را یاد نگرفته‎ام و از این بابت معذرت می‎خواهم.

دیان ویرن‎جوریت در این دیدار گفت: با شرایطی که خرم‎آباد دارد احساس کردم در کشور خودم هستم. در خیابان‎های این شهر زندگی جریان دارد و مردم زندگی‎ای طبیعی دارند. آن چیزی که درباره اینجا گفته می‎شود، معلوم است که دروغی بیش نیست.

وی اظهار کرد: من هم موافق هستم که زمینه‎های مشترک زیادی بین ایران و اندونزی وجود دارد و می‎توانیم از آنها برای پیشرفت دو کشور به نفع مطلوبی استفاده کنیم.

ویرن‎جوریت با اشاره به دیدارش با رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان اطلاعات زیادی درباره کشورم داشتند و این موضوع برایم جالب بود.

سفیر اندونزی در ایران با بیان اینکه زمین‎های کشاورزی زیادی داریم، تصریح کرد: چون جمعیت کشور ما زیاد است خیلی از صنایع کشاورزی را وارد می‎کنیم و با توجه به اینکه ایرانی‎ها در این زمینه پیشرفته هستند می‎توانیم رابطه و همکاری خوبی داشته باشیم.

وی بیان کرد: وقتی دیدم ایرانی‎ها در کویر کشاورزی می‎کنند تعجب کردم و این کار الگوی خوبی برای ماست. تکنولوژی شما در این زمینه خیلی پیشرفته است و این در حالیست که ما کمبود داریم و امیدوارم در این زمینه ما را یاری دهید.

ویرن‎جوریت در ادامه یادآور شد: اندونزی کشوری است که تنوع زیست محیطی زیادی دارد و دارای کاغذ، لاستیک و روغن‎های خوراکی خوبی است که کشور ایران به این‎ها احتیاج دارد و می‎توانیم در این زمینه به شما کمک کنیم.

وی تأکید کرد: ایران و اندونزی می‎توانند با کمک هم پیشرفت داشته باشند فقط چون فاصله دو کشور زیاد است تلاش‎ها باید بیشتر شود.

سفیر اندونزی با اشاره به پیشنهاد نماینده ولی فقیه در لرستان برای دیدن مناطق دیدنی این استان گفت: با توجه به صحبت‎هایی که شنیده‎ام فکر می‎کنم سفر یک روزه برای اینجا کافی نباشد و در فرصت مناسب بازهم به لرستان می‎آیم.

به گزارش ایسنا، ویرنجوریت به همراه رایزن بارزگانی اندونزی در ایران و دبیر سفارت به منظور شناسایی توانمندی‎های مختلف لرستان به این استان سفر کرده و با برخی مسئولان استان دیدار و گفت‎وگو کرد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    10 6
    تا هستید فرصت رو غنیمت بشمر و یاد بگیر. چون فارسی آدم رو بدنیای عظیمی از بهترین اشعار و ادبیات دنیا وصل میکنه.
  • شانلی A1 ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    9 7
    نیازی به عذرخواهی نیست؛ خیلی از مسئولین ما هم هنوز بلد نیستن درست و حسابی فارسی صحبت کنن
  • نیما A1 ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    8 6
    دولتش باید یه فکری به حال سفیر تنبلش بکنه که درسشو خوب بلد نیست که سفیر فقط کارمند بودن نیست بلکه یک واسط فرهنگی سیاسی اقتصادی بین ملت هاست که از طرف یه دولت معرفی میشه پس بهتره برش گردونه تو جزایر بدون سکنه واتش نشانی سو ماترا تا قدر عافیت بداند. که شکر شکن شوند همه طوطیان هند زین قند پارسی که به بنگال میرود
  • عباس عبدی مقدم A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    4 4
    حتما بجای فارسی در حال یادگرفتن یکی از زبانهای علمی و پرگویش دنیا مثل آلمانی,انگلیسی,عربی,روسی ,ترکی یا اسپانیولی هستش