۰ نفر
۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳

معتبرترین رسانه روسی جزئیاتی جدید از وضعیت چهار دختر پادشاه عربستان منتشر کرده که این گزارش حکایت از آن دارد که این چهار دختر به مدت 60 روز از دسترسی به غذا محروم بوده اند.

 

 

 



به گزارش خبرآنلاین ،خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی گزارش داد: چهار دختر پادشاه عربستان که از نیازهای ابتدایی خود محروم شده اند به مدت 13 سال است توسط پدرشان ملک عبدالله همچون یک زندانی در اتاق های خود زندانی شده اند.

به نوشته این رسانه روسی، جدیدترین گزارشهای دریافتی از وضعیت این چهار دختر حکایت از آن دارد که به مدت 60 روز از دسترسی به غذا محروم بوده و آب نیز به صورت جزئی در اختیار آنها قرار گرفته است.

راشاتودی می نویسد : دختران پادشاه عربستان به دلیل انتقاد از وضعیت موجود درباره زنان عربستانی مورد خشم پدر خود قرار گرفته اند و البته این رفتار پادشاه عربستان دلیل دیگری نیز دارد و آن اینکه مادر آنها نتوانسته فرزند پسری را برای خاندان سلطنتی به دنیا بیاورد.

وضعیت دختران پادشاه عربستان که در یک ساختمان سلطنتی در جده زندانی هستند به گونه ای است که مادر آنها چندی پیش از "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا تقاضا کرده بود برای آزادی فرزندانش پادرمیانی کند.

در ادامه این گزارش آمده است: سحر و جواهر دو نفر از چهار دختر پادشاه عربستان اعلام کرده اند که به مدت 60 روز از دسترسی به غذا محروم بوده اند. این دو دختر که از طریق اسکایپ با راشا تودی گفتگو می کردند در مورد وضعیت خود اعلام کردند : این یک وضعیت وحشتناک است. این وضعیت همانند قحطی اجباری است. آنها ما را از غذا، آب، آزادی و حقوق خود محروم کرده اند. ما در حال مبارزه هستیم. ما مقاومت می کنیم و زنده ایم و تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا زنده بمانیم. اما چگونه می توان در این شرایط زنده ماند؟ ما مجبوریم تا خطرات صحبت کردن درباره این وضعیت را بپذیریم.

این دو دختر در مورد اینکه به چه دلیل زندانی شده و در این شرایط نگهداری می شوند، پاسخ دادند : پادشاه و پسرانش باید به این سوال جواب بدهند. اتهام ما چیست؟ به راستی ما چه جرمی مرتکب شده ایم؟ به راستی جرم 99 درصد از زنانی که در این کشور زندگی می کنند چیست؟ افرادی که از حکومت مردان در عذاب هستند؟ یک مرد حاکم می تواند هرچه می خواهد انجام بدهد. این مرد می تواند همه چیز را قطع کند و زن را از تمام موارد مورد نیاز محروم کند.

این دو دختر در ادامه گفتند : ما از همین جا اعلام می کنیم که خواستار آزادی و استفاده از حقوق اصلی خود هستیم.

راشاتودی در ادامه به وضعیت سلامتی این چهار دختر و اینکه حال عمومی آنها رو به وخیم شدن است اشاره کرده است.

بر اساس این گزارش، زنان در عربستان از داشتن ابتدایی ترین حقوق مدنی محروم هستند و در سالهای اخیر مبارزاتی را برای بهره مند شدن از این حقوق انجام داده اند که به راه انداختن صفحاتی مخصوص رانندگی بانوان در شبکه های اجتماعی مثالی بارز از این مبارزات است.

منبع فیلم: راشاتودی

49261

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    2 2
    آدم یک هفته غذا نخورد میمیردُ چه حر فا..............