معاون اسبق وزارت خارجه معتقد است مبارزه با خشونت و افراطی گری وظیفه همه کشورها است چرا که خطرات ناشی از آن دامن همه کشورهای دنیا را خواهد گرفت.

غلامعلی خوشرو در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به وسعت و گسترش خشونت های قومی، مذهبی و فرقه ای در منطقه خاورمیانه گفت: این‌ها خطراتی است که همه کشورهای منطقه و حتی جهان را تهدید می کند و باید مانع از گسترش آن شد.

این کارشناس برجسته مسائل بین الملل با تاکید براینکه همه باید مانع از گسترش جنگ فرقه‌ای و همچنین توسعه و تجهیز گروه‌های تروریستی شوند گفت: این جریان ها نه تنها امنیت منطقه که حتی امنیت اروپا را هم تهدید می‌کنند.

معاون اسبق وزارت خارجه دولت اصلاحات با بیان اینکه حتی وزرای خارجه کشورهای اروپایی ازحضور اروپایی هایی که در سوریه در حال جنگ هستند و به نیروهای القاعده در خاورمیانه ملحق شده‌اند، ابراز نگرانی کرده اند گفت: در نتیجه یک شبکه ترور جهانی در سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان شکل‌گرفته که طبیعتا چنین روندی در منطقه اتفاقی خطرناک است که می تواند پیچیده تر و بحرانی تر هم بشود.

غلامعلی خوشرو در ادامه با اشاره به تصویب قطعنامه مبارزه با خشونت و افراطی گری در سازمان ملل به پیشنهاد رئیس جمهوری کشورمان آن را یک دستاورد بزرگ برای کشور و جهان دانست و گفت: برای مبارزه و کنترل خشونت، افراط گرایی و رادیکالیسم در منطقه تشریک مساعی و همکاری همه دولت های منطقه و جهان لازم و ضروری است .

متن کامل گفتگوی خبرآنلاین با غلامعلی خوشرو رو فردا بخوانید

4949 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =