ایسنا نوشت:

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که یک شهروند آمریکایی عامل حمله انتحاری در استان ادلب سوریه بوده است. این اولین بار است که مقام‌های آمریکایی به چنین مواردی از این دست اشاره می‌کنند.

به گزارش شبکه خبری روسیه الیوم، جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: منیر محمد ابوصالح، شهروند آمریکایی ساکن فلوریدا ملقب "ابوهریره آمریکایی" از اعضای جبهه النصره دست به حمله انتحاری در استان ادلب سوریه در 25 ماه مه جاری زده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: من تایید می‌کنم این شخص یک شهروند آمریکایی بوده و با انفجار انتحاری در سوریه ارتباط داشته است.

پیشتر بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل در مصاحبه با خبرنگاران در نیویورک گفته بود که عاملان حمله تروریستی در ادلب در روز یکشنبه گذشته اتباع آمریکایی، ترکمنستانی، مالدیوی و سوری و وابسته به جبهه تروریستی النصره بوده‌اند.

اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که ابوهریره سوار بر یک کامیون حاوی 16 تن مواد منفجره با سه کامیون دیگر به ایست بازرسی نیروهای سوری حمله برده است.

مجله فارین پالسی نیز گزارش داد آن چیزی که باعث نگرانی است فقط مشارکت یک شهروند آمریکایی در حمله انتحاری در سوریه نیست بلکه عکس‌هایی است که افراد تندرو در فضای مجازی برای قدردانی از اقدام این شهروند پخش کرده‌اند که در این عکس‌ها وی می‌خندد و شوخی می‌کند و با یک گربه بازی می‌کند.

روزنامه نیویورک تایمز نیز در مقاله‌ای با تعدادی از تندروها در سوریه که از کشورهای اروپایی و آمریکا به سوریه رفته‌اند مصاحبه کرد.

این روزنامه به نقل از مسئولان اطلاعاتی گزارش داد که پیش از 70 آمریکایی برای جنگ به سوریه رفته‌اند و تعداد افرادی که از کشورهای غربی به سوریه رفته‌اند به حدود 3000 تن می‌رسد که این مساله دولت‌ها را واداشته تا تدابیر سخت‌گیرانه‌ای را برای جلوگیری از رفتن این افراد به سوریه اتخاذ کنهد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    1 0
    چه میکشن این دولت آمریکا از دست برخی مسلمانای نامسلمون آش نخورده و دهن سوخته