۰ نفر
۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۱

واحد مرکزی خبر نوشت:

پس از پیروزی های دولت سوریه برخی از مخالفان خارجی سوریه به این کشور بازگشته اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین ، پس از گذشت بیش از یک سال از برگزاری کنفرانس های متعدد در پایتخت های عربی و غربی و با توجه به فشارهایی که بر هیئت های سوری مخالف خارج از کشور وارد می شد، گروهی از مخالفان سوری تصمیم گرفتند به دمشق بازگردند. این اقدام با هدف یکپارچه سازی رویکردها درباره راه حل سیاسی بحران سوریه انجام شد.

هیئت کار ملی دموکراتیک سوریه مجموعه ای است که  مخالفان داخل و خارج سوریه را در بر گرفته است.

مساله برجسته درباره این هیئت این است که برخی از مخالفان حاضر در این هیئت کسانی هستند که از شورای ملی مخالفان سوری استعفا داده اند. هدف آن ها از این اقدام اعتماد سازی با دولت سوریه و تلاش برای بازگشت مخالفان دیگر بود.

همانگونه که بسیاری معتقدند تا کنون چارچوب روشنی برای اجرای این طرح ارئه نشده است اما بر اساس نظر اجرا کنندگان برای ایجاد توازن در عرصه سیاسی سوریه اجرای این طرح ضروری است.

مازن بلال عضو جریان سکولار دموکراتیک گفت: این مخالفان به کشور باز می گردند تا به پدیده مخالفان خارج نشین پایان دهند. در جهان چیزی به عنوان مخالفان خارجی و مخالفان داخلی دیده نمی شود. ما امیدواریم در این چارچوب کار کنیم و نه در چارچوبی دیگر.

در جهت انتخابات سوریه اعضای این هیئت به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اعتراضی نکرده اند هر چند در خصوص شرکت در این انتخابات ملاحظاتی دارند.

بازگشت برخی از شخصیت های مخالف خارجی به کشور باعث می شود تا جبهه سیاسی داخلی سوریه از قدرت بیشتری برخوردار شود.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =