ایرنا نوشت:

نیروی انتظامی استانبول ترکیه، در آستانه برگزاری تظاهرات ضد دولتی روز شنبه (فردا)، نیروهای پلیس این شهر را حالت آماده باش کامل درآورد.
گروه ˈهمبستگی تقسیمˈ از مردم استانبول خواسته است در تظاهرات ضد دولتی روز شنبه همزمان با سالروز تظاهرات ˈپارک گزیˈ استانبول شرکت کنند.

در پی این دعوت، پلیس استانبول امروز ( جمعه ) در بخشنامه ای اعلام کرد که در راستای اجرای حالت فوق العاده در شهر استانبول همه مرخصی ها به جز در موارد ضروری (فوت و بیماری) لغو شده و تا اطلاع ثانوی همه ماموران پلیس به صورت 12 ساعت کار 12 ساعت استراحت فعالیت خواهند کرد.

نیوری انتظامی استانبول دیروز (پنجشنبه) اعلام کرده بود که 25 هزار مامور پلیس و 50 دستگاه ماشین آبپاش در نزدیکی پارک گزی مستقر خواهد شد.

به نوشته پایگاه خبری روزنامه جمهوریت، پلیس استانبول اعلام کرد که خیابان های منتهی به میدان تقسیم روز شنبه با 25 هزار پلیس کنترل خواهد شد.

پلیس همچنین با عنوان اینکه بخشی از ماموران در داخل پارک گزی مستقر خواهند بود، افزود: 50 دستگاه ماشین آبپاش در منطقه استقرار خواهد یافت.

فعالان سیاسی عضو گروه همبستگی تقسیم ( میدان مرکزی تقسیم استانبول ) با صدور اطلاعیه ای خواستار برپایی تظاهرات در روز شنبه (فردا) به مناسبت گذشت یک سال از زمان آغاز تظاهرات برضد ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه شدند.

در اطلاعیه این گروه آمده است: به رغم اعمال فشارها و ممنوعیت ها برای برگزاری تظاهرات علیه خشونت ها و فسادهای مالی دولت در روز شنبه در خیابان ها خواهیم بود.

اعتراضات سال گذشته که از پارک گزی آغاز و به تمامی ترکیه سرایت کرد موجب کشته شدن 10 نفر شد و هزاران تن زخمی و هزاران نفر بازداشت شدند.

تظاهرات ضد دولتی در یک سال گذشته در شهرهای مختلف به صورت مقطعی و موردی ادامه داشت که اغلب به خشونت منجر شده است.

هفته گذشته نیز در تظاهرات ضد دولتی در منطقه اوک میدانی استانبول که مرکز فعالیت چپگرایان و علوی های ترکیه است دو تن کشته شدند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    8 0
    دست خدا همراهتون که جلوی این قلدر جدید می ایستید