فارس نوشت:

جانشین فرمانده کل سپاه خطاب به مذاکره کنندگان هسته‌ای گفت: در میدان دفاع از دستاوردهای انقلاب، مردانه بایستید و بدانید که ما آن قدر قدرت انباشته کرده‌ایم که همه گزینه‌های دشمن، اگر همزمان هم باشد، نتیجه‌ای جز شکست برایشان ندارد.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران که در آستانه سوم شعبان روز میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار ایراد شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت فرا رسیدن روزهای پاسدار و جانباز به در پیش بودن بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل اشاره کرد و گفت: حرکت امام خمینی(ره) بعثتی برای اسلام عزیز بود.

وی تصریح کرد: امام (ره) مشعل فروزان یک انقلاب بزرگ را به دست گرفت و ندای وحیانی آزادی انسان‌ها را از اسارت طاغوت سر داد و نظام موازنه دو قطبی را فرو پاشید و علم استقلال ملت مسلمان را بلند کرد.

سلامی گفت: قدرت‌های شیطانی ظهور یک قدرت جدید و تمدن نوین را احساس کردند، قدرتی که آزادی، اخلاق و کرامت انسانی را به عنوان منشور خود به جهان بشریت عرضه کرد.

وی با اشاره به اینکه از آن هنگام بود که نظم نوین فرو ریخت و زمینه‌های یک نظم نوین بر اساس یک جهان‌بینی جدید اعلام شد، تصریح کرد: لذا همه قدرت‌ها دست در دست هم دادند و با رویاها و خیالاتی که برای خشکاندن ریشه‌های استقلال این کشور و شکست دادن این انقلاب پایه‌گذاری شده بود، به جنگ انقلاب آمدند.

سردار سلامی با یادآوری اینکه این آرزوها فقط در عالم ذهن باقی نماند و به میدان عمل نیز منتقل شد، بیان کرد: در همان دوران طفولیت انقلاب، همه قدرت‌های عالم حتی آن‌ها که علیه هم صف‌آرایی کرده بودند، متحد شدند و توطئه‌هایی در مقیاس جهانی علیه ملت ایران ترتیب دادند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ژرف‌نگری امام راحل و شناخت عمیق او از سنت‌های الهی و زوایای پنهان ذهن دشمنان اشاره کرد و گفت: امام با تمسک به شناخت الهی و آشنایی با زوایای عملکرد دشمن، دست به یک شاهکار عظیم و معجزه زد؛ امام (ره) برای مقابله با صف‌آرایی دشمنان سپاه و بسیج را تشکیل داد که آینده‌نگری این اقدام در تشکیل این نهادها برای آن روزها چندان روشن نبود.

وی ادامه داد: اما وقتی زمان گذشت و عالم متوجه شد که چه درخششی در ذهن یک رهبر روحانی که می‌تواند فرمول مسدود کردن راه غلبه دنیای استکبار را پیدا کند مردم سپاه را در آغوش مهر خود گرفتند و به آن اعتماد کردند و جوانان خود را در اختیار آن قرار داده تا سپاه آن‌ها را در آزمونی سخت هدایت کند.

سلامی با اشاره به اینکه جوانان ما شهید شدند ولی مردم باز هم جوانان خود را به سپاه می‌سپردند و در جنگ از آن حمایت می‌کردند، گفت: وقتی امام این استعداد عظیم را در سپاه دید در سال ۱۳۶۴ با فرمان خود سپاه را به دریا و آسمان برد.

وی در این باره ادامه داد: تا آن زمان پاسداران فقط در زمین می‌درخشیدند و به عمق دشمن هجوم می‌بردند اما امام این فاتحان زمین را به فاتحان آسمانی و دریایی تبدیل کرد و ناوهای کوچک سپاه با ناوهای غول‌پیکر آمریکا جنگیدند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به موازنه دریایی که سپاه در زمان جنگ در خلیج فارس ایجاد کرد، گفت: وقتی دشمن موشکباران شهرها را آغاز کرد ما موشک نداشتیم اما شهید طهرانی‌مقدم‌ها به صحنه آمدند و جنگ شهرها به نفع ما پایان یافت.

وی با اشاره به دست یافتن سپاه به تراز جدید در پایان جنگ عنوان کرد: سپاه در متن ملت رشد کرد و قدرتمند شد و سرانجام این نهال جوانی که به دست امام (ره) در سرزمین باور مردم کاشته شد امروز به شجره طیبه‌ای تبدیل شده است که دشمنان دیگر نمی‌توانند ارتفاع آن را ببینند.

سلامی با یادآوری اینکه خداوند ارتش و سپاه را از دل سختی‌ها عبور داد، گفت: امروز سپاهیان توانسته‌اند در هر نقطه‌ای که در دور و نزدیک دشمن حضور می‌یابد، آن‌ها را رصد کنند.

وی ادامه داد: هنر سپاه متوقف کردن دشمن در توهمات خود بوده است و آن کشورهایی که از سپاه الهام گرفتند توانستند ارتش‌های دنیا را در شرق مدیترانه متوقف کنند.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم سپاه برای حمایت از دستگاه دیپلماسی کشور گفت: دستگاه دیپلماسی با تکیه بر ظرفیت ایجاد شده از سوی سپاه باید بایستد و حتی یک گام نیز عقب‌نشینی نکند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پاسداران هنوز در دل صخره‌ها در غرب کشور از امنیت مرزها دفاع می‌کنند و در سرمای چند درجه زیر صفر می‌کوشند و برای باز کردن راه‌های مرزی از ارتفاعات سقوط می‌کنند و به شهادت می‌رسند.

وی با اشاره به نمایان بودن نمادهای مستحکم دژهای مرزی کشور اظهار کرد: پاسداران با مردم مأنوسند و هر کجا برای مردم رنج و المی پیش آید آن‌ها اولین گروهی هستند که کاهنده آلام مردم خواهند بود.

سلامی شکافتن دل دریا و حراست از مرزهای آبی کشور توسط سپاه را متذکر شد و تأکید کرد: سپاه امروز اجازه نمی‌دهد دشمن نگاهی متجاوزانه به مرزهای کشور بیاندازد چرا که سپاهیان توانسته‌اند با حمایت‌های رهبری دل آسمان را نیز بشکافند و هر نقطه‌ای از پایگاه‌های دشمن را مورد اصابت قرار دهند.

وی به بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای هوایی سپاه اشاره کرد و با تصریح بر این نکته که نتوانستیم همه دستاوردها را در این نمایشگاه به نمایش بگذاریم، گفت: هر کجا دشمن باشد علم سپاه نیز برافراشته است و دشمن زیر دید ما و در میدان تیر ماست و ما می‌توانیم منافع حیاتی او را اگر نیت سوء داشته باشد، بدون ملاحظه مورد هدف قرار دهیم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دشمن می‌داند که ما صرفا تهدید نکرده و بلوف نمی‌زنیم؛ ما بیش از ۵۰۰ گردان امام حسین سازماندهی شده از مردم داریم که آماده‌اند درس‌های فراموش‌نشدنی به دشمن بدهند.

وی با اشاره به اینکه ما مسیر جهاد را یاد گرفته‌ایم، اظهار کرد: ما می‌دانیم قدرت دشمن هر چقدر هم که شکوهمند به نظر آید اما در برابر قدرت الهی رزمندگان ما کوچک است زیرا ما می‌دانیم که هیچ قدرتی بالاتر از قدرت خدا نیست.

سلامی با تأکید بر اینکه امروز سپاه قادر است در برابر همه گزینه‌های دشمن به موفق‌ترین شکل خود عمل کند، عنوان کرد: به عنوان یک پاسدار به مردان عرصه دیپلماتیک و مسئولان مذاکرات می‌گویم که در میدان دفاع از عرصه‌‌های دفاعی و هسته‌ای و جهاد هسته‌ای به ثمر نشسته مردانه و شجاعانه و در شأن ملت ایران بایستید.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ما آنقدر قدرت انباشته‌ایم که اگر همه گزینه‌های دشمن نیز با هم به کار گرفته شود، جز شکست و عقب‌نشینی و حقارت نتیجه‌ای برای او نخواهد داشت.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357627

برچسب‌ها