علیرضا حیدری: سالهاست از مشکلات ورزش می‌گوییم اما راهکار چیست؟

قهرمان سابق کشتی می‌گوید تا زمانی که ورزش قهرمانی نباشد، مردم رغبتی برای ورزش همگانی نخواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در نشست بررسی مسائل راهبردی ارتقای جایگاه ورزش کشور که عصر پنج شنبه به میزبانی دکتر علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، علیرضا حیدری قهرمان سابق کشتی گفت: «امروز ما تنها به مشکلات اشاره می کنیم و تاکنون راهکاری برای حل آنها ارائه نشده است. حتی در بهترین کشورهای ورزشی دنیا مثل آمریکا و چین هم اگر بخواهیم راجع به مشکلات صحبت کنیم، قطعا موضوعاتی خواهد بود. مسئله اینجاست که باید با توجه به واقعیت ها و داشته هایمان راهکار ارائه کنیم.»

او ادامه داد: «در این جلسه پیشکسوتان و صاحب نظران ورزشی در مورد گسترش ورزش همگانی در کشور صحبت کردند اما به نظر من اگر ورزش قهرمانی نداشته باشیم، در مردم برای ورزش همگانی ایجاد علاقه نخواهد شد. برای الگوسازی و ایجاد علاقه در مردم باید ورزش قهرمانی در اولویت قرار بگیرد.»

دارنده مدال برنز المپیک 2004 آتن با اشاره به مشکلات گسترش ورزش همگانی گفت: «مشکل اساسی ما در بحث گسترش ورزش همگانی، اماکن ورزشی است. همانطور که می دانید بسیاری از اماکن ورزشی ما استاندارد نیست و همین مسئله برای جوانان ما مشکل ساز شده است. در این رابطه مهم ترین مسئله تربیت مهندسان سازه ورزشی و کمک گرفتن از آنهاست.»

حیدری در پایان صحبت هایش گفت: «به نظر من ورزش را باید به سطح آموزشگاه ها آورد که این اقدام همزمان دو نتیجه خواهد داشت، ورزشکاران به تحصیل روی خواهند آورد و به صورت اصولی تا رسیدن به قهرمانی هدایت خواهند شد.»

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =