انتقاد لاریجانی از حاشیه پردازی و ایجاد فضای یاس در کشور / باید به یکدیگر حسن ظن داشته باشیم

رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری استان مرکزی حضور یافت.

به گزارش فارس، علی لاریجانی پس از استماع گزارش‌ها و نقطه‌نظرات نمایندگان این استان و استاندار، گفت: استان مرکزی زبده‌پرور است و باید وجوه مختلف آن مورد توجه قرار گیرد؛ شما استانداری با سابقه اجرایی خوب دارید و نیز از نمایندگان پرتحرکی در مجلس برخوردارید که جمع آن انسان را امیدوارم می‌کند. اینکه می‌توان گام‌های بلندتری در این استان برداشت.

لاریجانی با تشبیه وضعیت امروز کشور به تاجری که کرکره مغازه خود را تا نیمه پائین کشیده است و نیم‌بند کار می‌کند، بیان کرد: پلیس هم بیرون ایستاده و اجازه نمی‌دهد مشتریان به راحتی به این مغازه مراجعه کنند. و ما اول باید کرکره را کامل بالا بکشیم و بعد به حساب موانع بیرون مغازه برسیم که این همان نکته‌ای است که مقام معظم رهبری در مورد توجه به داخل می‌فرماید.

وی با تأکید بر ضرورت تشخیص مسئله اصلی کشور، گفت: این مسئله همان است که رهبری معظم انقلاب در مقالات با نمایندگان مجلس مطرح کردند یعنی رونق تولید،‌اقتصاد مقاومتی و اینکه تجارتخانه ما فعال شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بخش پژوهش ما با تولید هماهنگ شود آنگاه مسئله اصلی ما درک شده است که همان رونق تولید در داخل است و فرهنگ ما نیز باید به سمت تقویت اراده‌ها برای ایستادگی و رونق کشور برود.

وی لازمه موفقیت در کشور را آرامش عنوان کرد و با تأکید بر ضرورت پمپاژ کردن امید به جای یأس بیان کرد: می‌توان یک ایراد را رفع کرد و می‌توان آنقدر آن را بزرگ کرد که ذهن‌ها را بیش از حد به خود معطوف کند.

لاریجانی از ضرورت تمرکز و همگرایی و پرهیز از حواشی سخن گفت و افزود: این مسئله هم به آنها که حاشیه را درست می کنند برمی‌گردد و هم به کسانیکه به آن می‌پردازند؛ حاشیه‌سازی در وضعیت کنونی به مثابه خانواده‌‌ای است که برای اداره اقتصادی خود مشکل دارند اما در عین حال دعواهای دیگر را نیز مطرح می‌کنند لذا نه باید حاشیه درست شود و نه باید با آن مقابله کرد.

وی بر لزوم حسن ظن به یکدیگر تأکید کرد و با طرح این سوال که چرا اینقدر اذهان ما نسبت به یکدیگر مکدر است، گفت: شهید مطهری در برابر اشتباهات فکری هیچ گذشتی نداشت و حتی در برابر دوستان خودش که دچار اشتباه فکری می‌شدند ایستادگی می‌کرد اما در مقام عمل از اشتباهات می‌گذشت و ما نیز از نظر فکری نگاه پلورالیسمی نداشته اما در مقام عمل داریم و تا آنجا که ممکن است باید از استعدادهای خود استفاده کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی به اهمیت سرعت عمل و فعال بودن اشاره کرد و با تأکید بر لزوم کمک بانک‌ها به بخش تولید اظهار کرد: در بحث بودجه مطرح شد که سرمایه بانک‌ها را افزایش دهیم.

وی با اشاره به معوقات بانکی اظهار کرد: دو بخش در این بحث داریم یک کسانی که سوءاستفاده و فریبکاری کردند و دیگری افرادی که در که در بحث ارز و در نتیجه تحریم‌‌ها باید سرمایه در گردش‌شان را افزایش دهند.

لاریجانی تصریح کرد: بانک‌ها یک مقدار تحرک‌شان کم است و شاید به خاطر پرونده‌های فساد مالی قوه قضائیه ترسیده‌اند که این نگاه ملی نیست و رئیس قوه قضائیه هم گفته است که ما از تولید حمایت می‌کنیم.

وی برنامه ششم توسعه را بخش مهمی از کار مجلس و دولت برشمرد و با یادآوری اینکه دولت‌ها در اجرای طرح‌های آمایش سرزمین نمره قبولی نمی‌گیرند، تصریح کرد: اجرای این طرح می‌تواند منابع را متناسب با مزایای نسبی استان‌ها سامان دهد.

لاریجانی در ادامه گفت:‌اگر روی مسئله اصلی تمرکز کنیم با سعه صدر برخورد کنیم و اصل 44 را به درستی به اجرا درآوریم فضای کشور به سمت اصلاح امور و درک درست مسائل پیش می‌رود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ اسلامی و به ویژه استفاده از ظرفیت روحانیت در عصری که افراد حتی در خلوت خود نیز مرتبط هستند گفت:‌پس از انقلاب اسلامی توجه ما به منبر و محراب کم شد در حالی که موعظه کردن بسیار موثر است و ایجاد بیداری می‌کند و باید در سطح ملی و استانی در این مورد حساس بوده و از ظرفیت روحانیت استفاده کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:‌ بخش زیادی از ظرفیت ها در دست مدیران اجرایی کشور است لذا سعی کنیم افرادی تربیت شوند که متدین باشند و راه آن هم آباد کردن مساجد با راهنمایی روحانیت است.

بر اساس این گزارش لاریجانی پس از اتمام این جلسه شهر اراک را ترک کرد.

1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فردوس توسی A1 ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    5 0
    موافقم اما این حسن ظن شامل اصلاح طلبان هم میشه؟