روزنامه خراسان نوشت:

ابراهیم نکو نماینده رباط کریم و بهارستان و یکی از طراحان فراکسیون اعتدال مجلس  در پاسخ به این سوال که جدی شدن تشکیل این فراکسیون چه ارتباطی با انتخابات هیئت رئیسه مجلس دارد گفت :قبل از انتخابات هیئت رئیسه به طور جدی پیگیر تشکیل این فراکسیون بودیم اما به دلایلی از جمله رسیدن به پختگی و تجربه لازم برای در امان بودن از آسیب فراکسیون های دیگر و هم چنین استفاده از پیشنهادهایی که از سوی دوستان دریافت کرده و از سوی دیگر مصادف شدن با انتخابات هیئت رئیسه ما را بر آن داشت تا برای جلو گیری از آسیب دیدن فراکسیون رهروان ولایت در انتخابات هیئت رئیسه این اقدام را به تعویق بیندازیم .

وی افزود: به عبارت دیگر در بحث هیئت رئیسه پس از بررسی هایی که انجام گرفت به این نتیجه رسیدیم که اگر به گونه ای عمل کنیم که به فراکسیون رهروان در این حوزه لطمه جدی وارد شود احتمال دارد شاهد روند اعتدال نباشیم .به همین دلیل هم با ریاست آقای لاریجانی با همه کاستی های که وجود داشت حمایت کردیم چراکه در صورت تشکیل فراکسیون اعتدال انتخاب آقای لاریجانی با چالش مواجه می شد. به عبارت دیگر به صورتی مدیریت کردیم که این انتخابات به گونه ای رقم بخورد که اهداف ما مخدوش نشود.

 

نماینده رباط کریم در این باره که چرا تشکیل فراکسیون در این مقطع جدی شده اظهار کرد: در انتخابات اخیر در هیئت رئیسه شاهد حضور چهره هایی بودیم که برایمان باور کردنی نبود واین اتفاق نشان داد که فراکسیون رهروان ولایت(فراکسیون اکثریت) دراجرای وعده های خود در پیش بردن روند اعتدالی در مجلس و همچنین در ممانعت از آسیب خوردن دولت در برخی حوزه ها مثل گرفتن کارت زرد برخی وزرا موفق نبوده و نخواهد بود. نکو تاکید کرد : اگر این روند ادامه پیدا کند ما در انتخابات هیئت رئیسه چهارم شاهد حضور پر رنگ اصولگرایان افراطی در هیئت رئیسه خواهیم بود به همین دلیل فراکسیون اعتدال در تلاش است که هر چه زودتر فعالیت خود را آغاز کند و با برنامه ریزی های بلند مدت حضور جدی تر در هیئت رئیسه داشته باشد.

وی در این باره که آیا برای حضور برخی از اعضای فراکسیون اعتدال از سوی فراکسیون رهروان ولایت وعده داده شده بود یا خیر؟ گفت : تنها کسی که از هیئت رئیسه باید مورد حمایت قرار بگیرد آقای لاریجانی بود والبته حضور ما در تثبیت برخی از اعضای هیئت رئیسه موثر بود اما اینکه کاندیدایی از سوی فراکسیون مطرح شود نبود، اما برخی از دوستان غیر فراکسیونی در انتخابات شرکت کردند و البته ناموفق بودن آنها از آسیب های فراکسیون رهروان بود.

 

17302

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    1 9
    کار غلطیه. وکیل الدوله شدن کار درستی نیست. بذارید انتخابات سال دیگه همه چیز درست میشه