۰ نفر
۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰

رئیس جمهور چند روز پیش و در همایش بیمه سلامت همگانی این جملات را گفت: «نباید در زندگی مردم هرچند به خاطر دلسوزی،دخالت کنیم و به زور و با شلاق نمی‌شود مردم را به بهشت برد. پیامبر گرامی اسلام(ص) هم بشیر و هم نذیر بود و شلاق در دست نمی‌گرفت،ما نیز باید بشیر و نذیر باشیم و آرامش را در کشور و جامعه حاکم کنیم.»

فردای آن روز یکی از روزنامه ها تیتر یک خود را چنین انتخاب کرد«رئیس جمهور طی سخنانی قابل تامل در همایش بیمه سلامت همگانی: نمی توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد!»
ایراد این روزنامه از سخنان دکتر روحانی احتمالا از دو جنبه است. یکی اینکه؛ چون در همایش بیمه سلامت همگانی چنین جمله ای را گفته اند، قابل تامل بوده و صرفا باید در جمعی مناسبِ این بحث، چنین می گفتند. دوم آنکه؛ این روزنامه اصل جمله رئیس جمهور را (که با علامت تعجب برجسته شده) قبول ندارد و معتقد است اتفاقا باید مردم را با زور و شلاق به بهشت برد. بگذریم که این مقدمه و موخّره متناقض است، اما:
یک. حضرت امام خمینی (ره) که این روزها بیشتر از هر زمان معطر به یاد ایشان است جمله معروف «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» را در جمع نانوایان (گویا قم) فرمودند. پس پیام است که مهم است. «اُنظر الی ما قال».
دو. واقعا باید مردم را با شلاق و زور به بهشت برد؟! نعوذ بالله اگر اینطور است، جهنم برای چه آفریده شده و میزان و صراط برای چه خلق شده اند؟ «فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَ تَقْوَاهَا» (سوره مبارکه شمس آیه 8) و «لاإِکراهَ فِی الدّین» (سوره مبارکه بقره آیه 256) و «إِنَّاهَدَیْنَاهُ السَّبِیلَإِ مَّا شَاکِرًا وَ إِمَّا کَفُورًا» (سوه مبارکه انسان آیه 3) چه حکمتی داراست و برای چه نازل شده است؟!
و نمونه بعدی؛
یک سایت خبری نیز تیتر اول صفحه خود را چنین انتخاب کرده است:«تناقض آشکار سخنان روحانی با مواضع امام راحل؛ امام خمینی(ره): ما باید گردن کلفتها را با زنجیر بکشیم طرف بهشت و سعادت»
هدف این سایت این بوده تا تضاد دیدگاه کسی را با امام عزیز به مخاطب القا کند که از اول نهضت با امام بوده و همین لفظ شور انگیز «امام» نیز یادگار او بر آغاز نهضت است. اما آیا واقعا اینگونه است و امام عزیزی که کوخ نشینان را به کاخ نشینان نفروخت، مردم را گردن کلفت خطاب کرده است؟!
در متن سخنان حضرت امام که در همین سایت نیز منتشر شده می خوانیم:«ما می‏ خواهیم ارتش را از این مستشارهی امریکایی و آقا بالا سرها نجات بدهیم، این گردن کلفتهای ارتش راضی نمی ‏شوند به این امر، می‏ خواهند زیر بار باشند. این همان چیزی است که پیغمبر اکرم فرمود که با زنجیر ما اینها را داریم می ‏کشیم طرف بهشت، طرف سعادت. ما باید این گردن کلفتها را با زنجیر بکشیم طرف سعادت.»
چنانچه مشاهده می فرمائید فرمایشات حضرت امام مربوط به هشتم بهمن 1357 و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است. ضمنا ایشان «گردن کلفت های ارتش» ستمشاهی را خطاب قرار می دهند، و نه مردم را؟!
به راستی چرا برای یک مقصد سیاسی چنین تحریفی در کلام مقتدای همه ما صورت می گیرد؟ نفع نظام و انقلاب از این جریان سازی ها که آب را به جای لانه، به آسیاب دشمن می ریزد و اعتماد مردم را متزلزل می کند، چیست؟!
واقعا؛ آیا موشکافی و دقت این دوستان برای «ایجاد و القای تقابل فکری» بین رئیس جمهوری که یار امام و رهبری و مورد تنفیذ و تائید رهبر معظم انقلاب بوده و هست؛ برای رضای خدا صورت می گیرد و انقلابی گری است؟!
همین دیروز (سه شنبه) رهبر معظم انقلاب در بیانی جدید و متفاوت ضمن حمایت از دولت فرمودند «امروز بحمدالله دولت ما تازه‌ نَفَس،آماده‌ى به کار، با احساس اعتزاز به اسلام و مسلمان بودن؛ احساس میکنند به‌ خاطر ایمان به خدا داراى عزّتند - که همین هم هست - مشغول کارند و تلاش میکنند». و البته نیازی به بازگویی حمایت ها و ارشادات غیر علنی معظم له نیست.
جریان خزنده ای که برای القای تقابل میان دولت و نظام؛ و نیز رئیس جمهوری با امام و رهبر انقلاب ایجاد شده قطعا سناریویی است که قند را فقط در دل صهیونیست ها آب می کند و تلخی آن را به به کام دلسوزان نظام و انقلاب می ریزد. حزب اللهی و انقلابی هرگز در زمین دشمن بازی نمی کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357434

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    9 2
    قربون دهنت. خداییش سوال اینه که این سایتها برای رضای خدا دروغ میگن؟ نه والله اگر پول و قدرت نباشه اینا یه صلوات هم مفتی نمی فرستند.
  • بی نام EU ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    1 0
    در جامعه می بایست درخصوص موضوعات مختلف منصفانه نظر داده شود تا به نتیجه برسد و نه بازی با کلمات.
  • بی نام US ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    3 1
    انقدر زور میدن جوانو بکنن تو بهشت از اون ور جهنم می زنه بیرون.
  • آلفردو A1 ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    1 2
    این حرفها کوچکترین تاثیری نداره. امیدی هم به بهبود اوضاع نیست. این افراد هرچند در اقلیت، کار خودشون رو می کنند و اراده ای هم برای برخورد با اونها و درست شدن وضعیت مردم وجود نداره. وقتی نماینده مجلس از ابعاد وحشتناک و غیرقابل تصور فساد در کشور و ناتوانی .... در برخورد و مهار اون و این افراد صحبت می کنه، دیگه شما تا آخر برو
  • بی نام A1 ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    2 0
    اینا خودشون رو وارث انقلاب میدونند و غیر خودشون رو دشمن نظام و اسلام.8 سال دولت و همه امکانات و ... در اختیارشان بوده هر کاری خواستند کردند و ... اما حالا چی شده که در سال اول دولت این سیل عظیم انتقادات جاری شده به سمت دولت ،خدا و مردم بهتر میدانند.بهتر آب رو بریزند اونجا که سوخته.واقعا باید به این همه صبر و شکیبایی دولت آفرین گفت.یکی نیست بگه خسته نشدید از این همه تخریب؟؟؟؟
  • دلواپس دلواپسین A1 ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    5 1
    واقعا کسی معنی " اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید" را می فهمد؟؟
  • جواد IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    3 1
    بموقع و عالي بود
  • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    2 1
    سلام جناب اسماعیلیباور بفرمائید با بعضی از افراد با منطق نمی توان سخن گفت.