ایسنا نوشت:

رئیس جمهور سابق نیجریه برای آزادی دختران ربوده شده توسط گروه شبه نظامی بوکوحرام با افراد نزدیک به این گروه مذاکره و دیدار کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گزارش‌ها از مذاکره میان اولسگان اوباسانجو، رئیس جمهور سابق نیجریه روز سه‌شنبه در حالی منتشر شد که بوکوحرام به خاطر حمله به نیروهای امنیتی، ساختمان‌های دولتی و یک مدرسه در شمال شرق این کشور مقصر شناخته شده است.

دولت کامرون نیز اعلام کرده است که قصد دارد 3000 سرباز دیگر را برای تقویت ایمنی در مرز با نیجریه و علیه تهدید حملات از جانب این شبه نظامیان مستقر کند.

روز دوشنبه، رئیس ستاد مشترک ارتش نیجریه اعلام کرد که محل مخفی کردن 223 دختر دانش آموز ربوده شده هنوز مشخص نیست.

جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: برای امنیت و تامین جان این دختران ما تلاش می‌کنیم. واشنگتن پهپادهای شناسایی هواپیماهای جاسوسی و حدود 30 کارشناس نظامی و غیرنظامی برای حمایت از نیروهای امنیتی نیجریه در عملیات جستجو مستقر کرده است.

در جریان دیدار میان رئیس جمهور سابق نیجریه با خویشاوندان ارشد شبه نظامیان بوکوحرام و میانجی‌گرها، وی بر ضرورت همکاری برای آزادی دختران محصل ربوده شده از طریق مذاکره تاکید کرد.

رئیس شورای ملی جوانان نیجریه گفت: زمانی که فرمانده دفاع گفت ما محل و اردوگاه‌های تروریست‌ها را شناسایی کردیم ما امیدوار شدیم.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =