ایرنا نوشت:

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه از تحویل تسلیحات نظامی واقع در کریمه به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به اوکراین خبر داد.
در اطلاعیه ای که دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه روز چهارشنبه در تارنمای ویژه خود منتشر کرد، آمده است : بیش از دو هزار دستگاه انواع تسلیحات و جنگ افزارهای نظامی از جمله 32 کشتی نظامی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به اوکراین تحویل شده است.

بر پایه اطلاعیه ۷۵ فروند بالگرد و هواپیمای نظامی، 1341 دستگاه خودرو ، 120 عراده توپ، 121 دستگاه نفربرزرهی، 201 دستگاه تجهیزات مخابراتی از جمله تسلیحات و تجهیزات نظامی تحویل شده به ارتش اوکراین است.

روسیه پیش تر اعلام کرده بود که تمام تسلیحات واقع در مراکز نظامی منطقه کریمه را به اوکراین تحویل می دهد.

ژنرال دمیتری بولگاکوف معاون وزیر دفاع روسیه در این ارتباط با اشاره به وضع نامساعد بسیاری از تسلیحات بجا مانده از ارتش اوکراین در مراکز نظامی کریمه گفته بود: روسیه تسلیحات و جنگ افزارهای نظامی را در همان شرایط که قرار دارند به طرف اوکراینی تحویل می دهد.

در همین حال گزارش دیگری از وزارت دفاع روسیه حاکی است: 80 درصد نظامیان اوکراینی در کریمه که به استخدام ارتش روسیه درآمده اند تابعیت روسی گرفتند.

در هنگام الحاق منطقه کریمه به روسیه در روز 19 ماه مارس گذشته حدود 18 هزار نظامی اوکراینی در این منطقه حضور داشتند که تعداد کمی از انها این شبه جزیره را ترک کردند.

منطقه کریمه در حال حاضر حوزه فدرال هشتم روسیه محسوب می شود و رییس جمهوری روسیه نماینده تام الاختیار خود را در این منطقه منصوب کرده است.

به گزارش رسانه های روسی، ژنرال سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه امروز برای بررسی مسایل دفاعی کریمه عازم بندر سواستوپل پایگاه ناوگان دریای سیاه روسیه شد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =