ایسنا نوشت:

منابع کویتی از دستیابی مخالفان سوریه به سامانه‌های ضد هوایی ساخت فرانسه خبر دادند که این امر دست‌آورد سفر اخیر جربا به آمریکا و فرانسه محسوب می‌شود.

 روزنامه کویتی الجریده به نقل از منابع "آگاه" اعلام کرد که برخی گروه‌های مخالف سوریه به تازگی سامانه‌های موشکی ضد هواپیما ساخت کشور فرانسه دریافت کرده‌اند که این امر می‌تواند تا حدودی توازن قوا در جبهه‌های نبرد سوریه را تغییر دهد.

بنا به نوشته روزنامه کویتی، اعطای موشک‌های ضد هواپیمای فرانسوی به مخالفان در سفر اخیر احمد الجربا، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه به آمریکا و فرانسه و دیدار با روسای جمهور این دو کشور محقق شده است.

به گفته منابع مذکور جربا موفق شده تا توافقنامه‌ای با فرانسه و با نظارت آمریکا امضا کند که براساس آن ارتش آزاد به سلاح‌های "استراتژیک و تاثیرگذار" مسلح خواهد شد.

الجریده اعلام کرد که گردان‌هایی از مخالفان که "میانه‌روتر" هستند در استان‌های ادلب(شمال) و درعا(جنوب) هم اکنون این سامانه‌های ضد موشکی را تحویل گرفته‌اند و هزینه خرید آن‌ها از فرانسه را نیز یک کشور عربی پرداخت کرده است.

روز سه شنبه نیز روزنامه واشنگتن پست در گزارشی فاش کرد که مخالفان سوری به سامانه‌های ضد موشکی ساخت آمریکا که گمان می‌رود از نوع استینگر باشد مسلح شده‌اند.

مسلح شدن مخالفان سوری به سلاح‌های ضد هوایی پیشرفته که مهم‌ترین خواسته آنها از حامیانشان به شمار می‌رود می‌تواند تا حدود زیادی از کارایی نیروی هوایی سوریه که نقشی تعیین کننده در جنگ داخلی این کشور دارد، بکاهد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =