۰ نفر
۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸

ایسنا نوشت:

روزنامه کومرسانت امروز (چهارشنبه) به نقل از یک منبع عالی رتبه روسیه اعلام، مسکو سال جاری میلادی 240 میلیون یورو به عنوان کمک مالی برای تامین نیازهای اجتماعی به سوریه اختصاص می‌دهد.

به گزارش پایگاه اینترنتی صدای روسیه، به نوشته این روزنامه چاپ روسیه، دولت سوریه پیشتر در درخواستی از روسیه خواسته بود تا به دمشق کمک مالی بدون عوض اختصاص دهد.

این منبع عالی رتبه افزود: دولت سوریه سال جاری میلادی در چارچوب کمک‌های مالی 240 میلیون یورو دریافت می‌کند. این یک رقم توافی میان دوطرف است.

به گزارش روزنامه کومرسانت، دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه پایان آوریل سال جاری میلادی حکمی را امضا کرد که طبق آن بیش از 46 میلیون یورو از کل این مبلغ بلاعوض از طریق حساب و نشه کونوم بانک روسیه به مقامات سوریه منتقل می‌شود.

این منبع عالی رتبه به روزنامه کورمسانت گفت: در حقیقت این کمک مالی بخشی از بدهی است که سوریه باید آن را به مسکو پرداخت می‌کرد که به دلیل آغاز جنگ دمشق موفق به آن نشد و اکنون که سوریه توانایی پرداخت آن را پیدا کرده مسکو تصمیم گرفته تا این وام در خزانه دولت سوریه باقی بماند و برای حل مشکلات اجتماعی این کشور هزینه شود.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    14 0
    تا زمانی که حمایت روسیه هست دشمنان سوریه هیچ غلطی نمیتونن بکنن.یادتونه چقدر غرب بخصوص امریکا تهدید توخالی میکرد؟ حقیقتا آبرویی دیگه براشون نموند