۰ نفر
۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۸

تسنیم نوشت:

دومین روز از انتخابات ریاست جمهوری پس از حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر ساعت ۹ به وقت محلی(۱۰:۳۰) به وقت تهران در مناطق مختلف این کشور در سایه تدابیر امنیتی برگزار می‌شود.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دومین روز از دومین انتخابات ریاست جمهوری پس از حسنی مبارک در سرزمین فراعنهاز امروز در سراسر این کشور برگزار می‌شود. درهای حوزهای اخذ راگیری ساعت 9 به وقت محلی (10:30 به وقت تهران) در سراسر این کشور به روی رای دهندگان بازگشایی شد و تا ساعت 21 شب روند رای گیری ادامه خواهد داشت. بیش از 53،9 میلیون شهروند مصری واجد شرایط رای دادن هستند. هیأت دولت مصر امروز را تعطیل رسمی در این کشور اعلام کرد تا آن بخش از مردم که دیروز بنا به دلائلی نتوانستند در انتخابات شرکت کنند بتوانند امروز در انتخابات حضور داشته باشند.
انتخابات دیروز در سایه تدابیر شدید امنیتی و بدون مشکل امنیتی خاصی برگزار شد البته کمیته مدیریت بحران ها وابسته به وزارت بهداشت مصر در بیانیه ای از زخمی شدن 17 شهروند مصری در حوزه های رای گیری در مناطق مختلف این کشور خبر داد. استانداری قاهره نیز گفت که استانداری هیچگونه مورد بی نظمی که بتواند روند انتخابات را به تعویق بیندازد، مشاهده نکرده است. حدود 800 هزار نیروی امنیتی و نظامی ارتش مصر تأمین برگزاری انتخابات را به‌عهده دارند.
امروز آخرین روز از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور است و کمیته عالی انتخابات اعلام کرده است که مدت رای گیری برای یک روز دیگر تمدید نخواهد شد. پیش از این رسانه های مصری گزارش داده بودند که در صورت استقبال گسترده رای دهندگان ممکن است مدت رای گیری به روز سوم نیز کشیده شود. کسانی که 18 سال بالا دارند می توانند در انتخابات شرکت کنند.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =