فارس نوشت:

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: غیرقانونی دانستن بورسیه 3000 نفر نشان می‌دهد که برخی قصد دارند با موضوعات علمی هم برخورد سیاسی کنند و این اقدام مصداق سیاسی‌کاری در برخورد با مباحث علمی است.
محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخبار منتشر شده در رسانه‌های اصلاح‌طلب مبنی بر بورسیه غیرقانونی 3000 نفر از دانشجویان در دولت قبل، گفت: این بورسیه‌ها کاملا قانونی بوده و غیرقانونی دانستن آن دروغی بیش نیست.

او گفت: کسانی در دانشگاه‌ها، وزارت علوم و رسانه‌ها که به دنبال منافع فردی و جناحی خود هستند در صددند تا این 3000 نفر را از دانشگاه‌ها حذف کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: غیرقانونی دانستن بورسیه این 3000 نفر نشان می‌دهد که برخی قصد دارند با موضعات علمی هم برخورد سیاسی کنند و این اقدام مصداق سیاسی‌کاری در برخورد با مباحث علمی است.

نبویان گفت: ما معاون وزیر و مسئول بورسیه دانشجویان را در مورد بورسیه این 3000 نفر به کمیسیون فرا خواندیم و توضیحات این مسئولان نشان داد که بورسیه این 3000 نفر کاملا قانونی بوده است.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    136 6
    جدا؟ ۳۰۰۰ نفر با معدل زیر ۱۴ واقعا لیاقت بورسیه داشتن؟ کمیسیون آموزش جهت گیری و سیاسی بازی های خودشو تو زمان رای اعتماد به وزرا کاملا نشون داد.
    • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
      64 3
      خود این عضو محترم کمسیون چند نفر رو تو این 3000 نفر معرفی کرده؟ این مهمه
    • محمد A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
      70 3
      مهمتر اینه که خود این فرد محترم عضو کمیسیون مدرکش چیه و کجا گرفته و چجوری گرفته و از کی گرفته و قس علی هذا
  • علی A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    34 2
    آقای نبویان شما بررسی کردید که می‌گید دروغی بیش نیست؟ هنوز کار سازمان بازرسی تمام نشده که. شما هم مثل آن بنده خدا که رفت همه چیز رو بررسی نکرده رد می‌کنید؟
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    23 2
    غیر عادلانه که هس
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    106 2
    من دانشجوی دکتری هستم در دانشگاه امیرکبیر و می تونم اسم افرادی که تو رشته ی خودمون با سطح علمی خیلی پایین، با معدل پایین و بدون هیچ مقاله ی ایی بورسیه شدند و جزو همون 3000 نفر هستند رو بگم....قطعا این آقای عضو کمیسیون آموزش خودشون هم میدونند که با وارد کردن این 3000 نفر به دوره ی دکتری در دولت قبل اشتباه فاحشی رو انجام دادند که الان براشون دردسر شده
  • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    65 2
    همینه که هر چی امتحان دکتری میدیم تو مصاحبه رد میشیم چون قبلا رزرو شده. همینا چندسال دیگه هیئت علمی میشن یا تو سیستم مشغول بکار میشن. اگر دولت احمدی نژاد دولت عدالت محور بود وای به حال بقیه
  • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    76 2
    کاملا هم درسته۰۰۰۰ خود ما شاهد بورس شدن افراد فقط حزبی و جناحی بودیم۰۰ تازه جالب اینجاست که دلار هم مبادله ای میدهند که آقایان غیر نخبه تلاش کنند و درسی هم بخوانند
  • بی نام EU ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    54 3
    عجب ؟ جوانان مستعد و حتی محقق و جستجو گر ما سرگردان در مرزها و یا حتی در تهران بدون کوچکترین پشتیبانی مانده اند. ولی یک عده آقازاده و حتی نیمچه آقازاده با استفاده از رانتها در خارج بوده و از بورسیه که پول مالیات مردم است استفاده میکنند . تازه آقا این تخلف را علمی جا میزنند؟ کیست نداند که این تحفه های رانتی کوچکترین استعداد درسی هم ندارند.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    1 0
    ایشون نفرمودن وجود ندارهچون قانونش مورد تأیید اسوه عدالت نبوده است.
  • منصف A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    18 1
    اگر بود وصحت داشت حاضریبخاطر این موضع گیری مشکوکت از سمتت استعفا بدی؟منتظرجوابتم حاجی
  • بي نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    0 0
    حتما بايد اين بورسيه ها ي غير قانوني تاييد شوند چون تعدادآنها آنقدر زياداست كه مانند اختاپوس تار و پود دانشگاهها و وزارت علوم را گرفته اند و وارد شدن براي بررسي شرايط آنها جز تحميل هزينه اضافي براي دولت و بي نتيجه بودن آن ، نتيجه ديگري ندارد. بالاخره هنوز افرادي كه اقدام به اين كار كرده اند در سيستم آنقدر نفوذ دارند كه بتوانند آن را موجه كنند. فقط به حال واجدالشرايطان استفاده از اين امكانات كه محروم شده اند و پول بيت المال كه هزينه اين افراد فاقد صلاحيت مي شود بايد تاسف خورد.