واحد مرکزی خبر نوشت:

چین، گزارش تازه ای درباره جاسوسی های گسترده آمریکا در فضای مجازی منتشر کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، سازمان دولتی اطلاعات اینترنتی چین به تازگی گزارشی درباره جاسوسی های گسترده آمریکا در سطح دنیا منتشر کرده است. این در شرایطی است که دولت چین چند روز پیش از افزایش بازرسی های امنیتی سخت افزارها و خدمات رایانه ای خبر داده بود. گزارش تنظیم شده از سوی آکادمی فضای مجازی چین، جزئیات تازه ای را از جاسوسی های آمریکا در فضای اینترنت و قربانیان اینگونه جاسوسی ها در چین فاش می کند.
سازمان های دولتی چین مدت ها است که قربانی جاسوسی و نصب دستگاه های شنود هستند. در این میان، وزارت امور خارجه چین بیش از همه در معرض جاسوسی قرار دارد. طبق گزارش دولت چین درباره جاسوسی های آمریکا در سطح دنیا، آمریکا هنگام احداث سفارت چین در استرالیا در سال 1990 میلادی، داخل دیوارهای آن دستگاه های شنود از جنس فیبر نوری قرار داده است.
«جو جینگشینگ»، رایزن فعال در وزارت امور خارجه چین می گوید: «یکی از قربانیان اصلی جاسوسی سایبری دیگر کشورها، وزارت امور خارجه چین است. طبق گزارش، عمده حملات سایبری نیز از جانب آمریکا است. من و دیگر همکارنم در وزارت امور خارجه بالاخص درباره ایمیل ها، به شدت احساس ناامنی می کنیم. همین مسئله باعث شده است که برای اطمینان از امنیت سرورها، گاه برای وصل شدن به ایمیل خود، زمان زیادی صرف کنیم. به گمانم، بحث نفوذ به رایانه های چین دیگر کاملاً مشهود است».
چین به اقدامات متقابل برای تأمین امنیت اطلاعات ملی خود روی آورده و هم اینک استفاده از تازه ترین نسخه سیستم عامل مایکروسافت (ویندوز 8) را در رایانه های جدید مراکز دولتی ممنوع کرده است. چین از آن بیم دارد که استفاده از ویندوز 8، امکان نظارت و کنترل از راه دور این رایانه ها را فراهم کند. جینشینگ می گوید: « اگر اطلاعات حفاظت شده یا محرمانه از سوی دیگر کشورها سرقت شود، امنیت ملی به خطر خواهد افتاد. مقامات دیگر کشورها نیز می توانند فکر ما را بخوانند و پای میز مذاکره قدرت چانه زنی و معامله بیشتری داشته باشند. هر کشوری در دنیا نیز می کوشد از روبرو شدن با این سناریو، اجتناب کند».
بررسی ها از نفوذ گسترده عملیات جاسوسی سایبری آمریکا به رایانه ها در چین حکایت دارد و شرکت فناوری پیشرفته «هواوی» نیز از سال 2009 میلادی، در معرض اینگونه جاسوسی ها قرار گرفته است. تیم ویژه ای در آژانس امنیت ملی آمریکا از اطلاعات مربوط به چهارصد مشتری این شرکت به همراه ایمیل ها کپی برداری کرده و حتی به کد منبع برخی از محصولات هواوی دسترسی پیدا کرده است. با وجود این، مسئولان هواوی به علت ملاحظاتی در خصوص شهرت این شرکت و برای ادامه رقابت، حاضر به مصاحبه نشده اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تقی نیک دار زاده A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    4 1
    شرکت هوآوی فوقش بونه محصولات آمریکایی رو مهندسی معکوس بکنه حالا این تکنولوژی به چه درد آمریکا میخوره؟ اینا دارن خودشونو بزرگ میکنن