نسیم نوشت:

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همان کسانی که می‌گفتند«بهشتی طالقانی را تو کشتی» امروز علم حمایت از او را بالا برده‌اند و کسانی که مطهری را انقلابی نمی‌دانستند امروز میراث‌دار آن شده‌اند.

محمدحسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در آیین نکوداشت روزنامه‌نگاران انقلاب اسلامی و تقدیر از رضا مقدسی، مدیر عامل سابق خبرگزاری مهر برگزاری اینگونه آیین‌ها و برنامه‌ها را یک قدم مثبت برای جلوگیری از دستبرد ثروت فرهنگی و کمک به حفظ مفاخر ما دانست و اظهار داشت: این دستبر زدن‌ها به میراث فرهنگی ما در این بازار دزدی میراث و دارایی‌های ما رایج است؛ ما دویست سال است که شاهدیم هر روز هرکسی با نیتی تکه‌ای از ما را جدا می‌کند؛ روزی با جدا کردن سرزمین‌های شمالی و روزی با سند زدن قباله یکی از استان‌های ما در خلیج فارس به نام دیگران و روزی با طمع صدام برای شط العرب خواندن اروندرود و امروز هم با دزدیدن مفاخر ما، این بازار دزدی را رایج می‌کند.

وی با بیان اینکه روزنامه‌نگار متعهد یعنی کسی که دغدغه کشور را داشته باشد، افزود: این مراسم برای شهادت دادن به کسی است که تصویر کردن تظاهرات میلیونی مردم برایش با ارزش‌تر از عکس «کلینتون با سگ سیاه» خود است؛ آقای مفدسی دردوره فعالیت خود برای سوگ نشستگان واقعه برج‌های دو قلو تریبون فراهم نکرد.

صفارهرندی در ادامه با اشاره نوع تفکر شهید بهشتی و مطهری و مقابله یک عده با ایشان در زمان‌ حیات آن‌ها، گفت: مطهری و بهشتی از یک اندیشه که ما امروز از آن پیروی می‌کنیم پیروی می‌کردند و همان کسانی که می‌گفتند «بهشتی بهشتی طالقانی را تو کشتی» امروز علم حمایت از او را بالا بردند و کسانی که می‌گفتند «مطهری نسبتی با جریان انقلابی ندارد» امروز مدافع و میراث‌دار مطهری شده‌اند.

وی افزود: آن‌ها نمی‌توانند مطهری را مصادره کنند همانطوری که کشورهای عربی و ترک زبان امروز نمی‌تواند مولانا را به نام خود مصادره کنند چراکه در هر صورت اشعار مولانا را باید با زبان فارسی بخوانند؛ با همین استدلال منویات بهشتی و مطهری را نمی‌توانند مصادره کنند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    87 7
    جالبه کیهان و کیهانیانایشون مدیر مسئول پیشین کیهان هستنددارن شعارهای فراموش شده منافقین رو بعد از 30 سال زنده میکنند
  • علی A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    97 11
    این آقای صفار باید خود را مدیون احمدی نژاد بداند وگرنه اینقدر هم بزرگ نشده بود
  • حميد نظري A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    99 10
    اين حرفا رو واسه نسل جوان طرفدار جبهه پايداري ميزنين كه اطلاع ندارندهمه كساني كه اون موقع بودند يادشونه كه اين شعار منافقين خلق بود كه بر عليه همان كساني كه الان اصلاح طلبان را تشكيل ميدهند ميدادند.اين دوستان جبهه پايداري هم يا هنوز نبودند و يا در راس نظام جايي نداشتند.
  • بی نام RO ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    5 21
    خبرآنلاین امیدوارم منتشر کنی دو سوال: 1چرا اصلاح طلبان به قاتلان شهید بهشتیمنافقین می گویند مجاهدین؟ 2 چرا در سال 88 اینقدر منافقین از اصلاح طلبان حمایت کرده و می کنند؟ کسانیکه الان اصلاح طلب هستند اون موقع به شهید بهشتی می گفتند آمریکایی