ایسنا نوشت:

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم وحدت همه احزاب برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: باید از فضای موجود کشور در راستای بسیج ملی برای اجرای اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.

محسن رضایی در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور جمعی از مسئولان و فعالین اقتصادی بخش خصوصی استان برگزار شد، با بیان اینکه "امروز پس از پشت سر گذاشتن هشت سال دوران دفاع مقدس با جنگ دیگری به نام جنگ اقتصادی روبه‌رو هستیم"، گفت: پیروزی در عرصه جنگ اقتصادی بسیار مهمتر و با ارزش‌تر است، زیرا پیروزی ما در این جنگ گذشته ایران را تثبیت و راه آینده کشور را هموار خواهد کرد.

رضایی به تغییر الگوی تولید در سطح جهان اشاره کرد و گفت: غافل شدن از این تغییر الگو موجب شد تا ما سال‌های زیادی از دنیا عقب بمانیم و اگر امروز همین روند را ادامه دهیم و خود را به الگوی تولید جهانی نرسانیم بار دیگر سیلی محکم تمدنی خواهیم خورد و سال‌های بیشتری را از دنیا عقب خواهیم ماند.

او تحریم‌های داخلی را بسیار زیان‌بارتر از تحریم‌های خارجی دانست و در ادامه گفت: در حال حاضر اختیاراتی که به استان‌ها داده می‌شود در حد روستاهای کشورهای اروپایی است و با این وضعیت نمی‌توان زمینه رشد و شکوفایی اقتصادی در سطح کشور را فراهم کرد.

رضایی با اشاره به اداره ایران بصورت ایالتی در دوران پیش از حکومت پهلوی، گفت: با روی کار آمدن رژیم پهلوی حکومت متمرکز، امنیتی و پادگانی در تهران شکل گرفت که متاسفانه با وجود انقلاب ایران هنوز در اداره کشور تحولی صورت نگرفته و هنوز همان خط مشی ادامه دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در جنگ اقتصادی پیش رو باید به فرماندهان خود که همان کارآفرینان و بخش خصوصی هستند اعتماد داشته باشیم و به آنها انگیزه و نشاط بدهیم و از خطاهایشان نترسیم و تنها بر کار آنها نظارت کنیم.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =