۰ نفر
۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱

اواخر آذر ماه سال گذشته، مجمع عمومی سازمان ملل متحد طرح پیشنهادی رئیس جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان «جهان علیه خشونت و افراط گرایی» (WAVE) را با اجماع و بدون رای مخالف به تصویب رساند.

این طرح ظرفیت آن را دارد تا به عنوان یک جنبش بین المللی، سایه شوم افراط گرایی، خشونت و کشتار را بر سر ملت های جهان کمرنگ کند و حتی بزداید. استقبال جهانی از این ایده نیز، دلایل متعددی داشت. از جمله اینکه بیشتر از طرح یک سیاستمدار، نظریه ای اندیشمندانه و مبتنی بر فطرت مشترک انسانی بود. و دیگر آنکه؛ بیشتر از خودِ موضوع تروریسم، علتهای پدید آورنده آن یعنی افراط گرایی و خشونت را هدف گرفته بود.
جهانِ زخم دیده از تروریسم، حامی اصلی این ایده است و کشورهای حامی تروریسم هم به دلیل منطق قوی آن، لااقل برای حفظ ظاهر آهنگ مخالفت ندارند. طی روزهای گذشته، کشورهای عضو کنفرانس تعامل و اعتماد سازی آسیا (CICA) نیز در بیانیه پایانی اجلاس شانگهای حمایت کامل از طرح دکتر حسن روحانی را اعلام کردند. دبیر کل سازمان ملل و سایر مقاماتی که در حاشیه اجلاس شانگهای به دیدار رئیس جمهور آمدند نیز در خصوص این موضوع سخن گفتند.

این ایده، که در مبانی دینی و انقلابی و ملی ما ریشه دارد، قاعدتا به تلاش و تبلیغات گسترده تری نیازمند است. صدا و سیمای ما می تواند این فرصت بزرگ را ابتدا به یک گفتمان ملی تبدیل کند و در مرحله بعد آن را به عنوان پارادایمی فراگیر در سطوح بین المللی مطرح و پیگیری نماید. وظیفه ای که سایر رسانه ها هم بر عهده دارند. این ایده ها و فرصت ها متعلق به اشخاص نیستند. گفتگوی تمدنها و یا جهان عاری از افراط، خشونت و تروریسم، نماد آرمانها و باورهای ملت ایران هستند و نباید با نگاه شخصی و رقابتی به روسای جمهور، چنین گفتمان جذاب و فرصت آفرینی را در فرایند سازیِ نظام بین الملل نادیده انگاشت. رسانه های ما دارای هر سلیقه سیاسی که باشند باید کمپینی مشترک آغاز کنند و با ترویج این گفتمان و تبدیل آن به یک «روحیه ملی» به جهانیان ثابت کنند که چنین ایده هایی برآمدِ ذات فرهنگی ملتی است که از خشونت و خونریزی و افراط و ترور بیش از هر ملتی خسارت دیده و گاه می بیند.

دشمنان اسلام و ایران با طرح هایی چون اسلام هراسی و ایران هراسی و با دروغ های رسانه ای فراوان، برای چند دهه اسلام و ایرانی جعلی و طرفدار خشونت و تروریسم را تصویر کردند. اینکه طرح جهان عاری از خشونت، افراط و تروریسم از سوی رئیس جمهور ایران مطرح شد و در سازمان ملل به اتفاق به تصویب رسید و اکنون نیز نهادهای منطقه ای و بین المللی بر آن تاکید می کنند؛ دو گروه را سخت دلواپس کرده است. یکی رژیم صهیونیستی و دیگری افراط گرایانی نظیر القاعده و طالبان و امثال آنها را، که با حمایت برخی ابرقدرتها بوجود آمدند تا هم آتش تفرقه و کشتار را هماره بر سر پیروان آخرین پیامبر بیفروزند و هم آتش اسلام هراسی و ایران هراسی دروغین را برای بهره برداری جهان استکبار در منطقه شعله ور نگهدارند.

امیدوارم شخصیت های دلسوز رسانه ای با نگرش ملی و دقت بیشتری به این موضوع بیندیشند و جنبشی در امتداد طرح wave علیه دو گروه فوق که دشمنان قسم خورده اسلام ناب محمدی (ص) و البته ایرانند، پایه گذاری کنند. در این مسیر همه با هم خواهیم بود. بسم الله

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    5 2
    آقا این رسانه، ملی نیست. لطفا هی نگویید ملی. باورشون شده ملی هستند.