۰ نفر
۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶

فارس نوشت:

مسئول امور خارجه دولت منطقه کردستان عراق در واکنشی تند به ابراز نگرانی آمریکا از فروش نفت این منطقه بدون هماهنگی بغداد، از واشنگتن خواست ساکت شود.
به گزارش  پایگاه خبری «المسلة»، دولت منطقه کردستان عراق، در واکنش به اعتراض‌های بین‌المللی و محلی درباره اقدامات اخیر کردستان درباره نفت، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: کردها اگرچه شرکایی حقیقی برای دولت فدرال عراق هستند اما خود درباره آنچه که مربوط به منافع منطقه کردستان است، سرنوشتشان را تعیین می‌کنند.

«فلاح مصطفی» مسئول امور خارجه دولت کردستان عراق در واکنش به اظهار نگرانی آمریکا از فروش نفت کردستان گفت:« آمریکا بهتر است تصمیم گیری در امور کُردها را به خود آنها واگذار کند و در اختلافات میان کردستان و دولت مرکزی عراق دخالت نکند.»

وی افزود:« آمریکا بهتر است اختلافات سیاسی را درک کرده و بیطرف باشد و در مسئله فروش نفت کردستان ساکت بماند.»

فلاح مصطفی با قانونی خواندن مسئله استخراج وفروش نفت کردستان گفت:« کشورهای اروپایی از سیاستهای نفتی کردستان حمایت می کنند.»

وی گفت: این مسئله کاملا داخلی است و دولت های دیگر باید سیاست‌های منطقه را درک کنند زیرا می‌دانند که کردستان قانون اساسی عراق را نقض نمی‌کند و به آن پایبند است. تمام اقدامات کردستان نیز قانونی و در راستای منافع ملت کرد است و دغدغه منافع عراق را نیز دارد و می‌تواند سیاست موفقی را در بخش انرژی دنبال کند در حالی که بغداد در این زمینه ناکام مانده است.

«کردپرس» نیز نوشت: آمریکا درباره آغاز فروش نفت کردستان در بازارهای جهانی اظهار نگرانی کرده است.

به گفته وزیر انرژی ترکیه یک میلیون بشکه نفت خام از مجموع حدود 3 میلیون بشکه نفت انبار شده کردستان در بندر جیهان ترکیه برای فروش به بازارهای جهانی ارسال شده و بقیه آن نیز راهی بازارهای جهانی می شود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =