رییس بنیاد امید ایرانیان گفت :می خواهیم با مشارکت جدی در انتخابات مجلس آینده اکثریت مجلس را در اختیار بگیریم و با تشکیل مجلسی کارشناسی دولت را در نیل به سیاستهایش کمک کنیم.

به گزارش خبرآنلاین، این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  که در جمع خبرنگاران در تبریز سخن می گفت درباره عملکرد دولت در ماه‌های گذشته گفت: برای قضاوت زود است برای من نگاه به دولت روندهاست و خوشبختانه دولت روند خوبی را شروع کرده در دیپلماسی خارجی قدرتمند ظاهر شده، استارت ساختاری را در دستور کار دارد و در بخش های اقتصادی هم برای برنامه هایی را دارد که خروجی روشنی را ندیدیم ولی خوشبین هستیم با تیم اقتصادی که دارد بتواند به نتیجه برسد.

وی افزود:قضاوت روی بخش خاصی نمی کنم در بخش های مختلف شروع خوبی داشته و مردم دولت را هم همراهی می کنند. ولی نمود خارجی آن گفتگو هایی با کشورهای1+5 که تیم کارشناسی خوبی را گذشته و با حمایتی که در کل نظام بر آن می شود انشالله بتوانند دستاوردهای خوبی برای احقاق حقوق برسند.

عارف تصریح کرد: روند دولت،روندی خوبی است و امیدواریم دولتی که سعی کرده از مدیریت با تجربه ها استفاده کند عملکرد قابل قبولی داشته باشد. نگرانی که وجود دارد این است که دولت نتواند بهره برداری از نیروی جوان داشته باشد و باید کادرسازی شود. مدیرانی که هستند مدیران ارشدی هستند و باید تجربه را به نسل بعدی و جوان منتقل کنند و دولت باید در چهار سال آینده نیروهای خوبی را تربیت کند.

رییس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم برنامه های پیشرفت مان را عملیاتی کنیم الان سند چشم انداز را پیش رو داریم که متاسفانه عقب هستیم یک هماهنگی و همدلی خوبی بین مجلس و دولت لازم است، دولتی مستقر شده که مجلس باید مجلس کارشناسی باشد و دغدغه اش مسائل کلان و ملی و منافع ملی باشد و نگاهی که ما داریم بتوانیم با مشارکت جدی در انتخابات سال آینده اکثریت مجلس را بدست آوریم و بتوانیم دولت را در اجرای برنامه هایش کمک کنیم.

وی افزود: امسال ما وارد مصداق نمی شویم جریانی که ما نمایندگی می کنیم در حال حاضر فعال است و حتما در انتخابات حضوری فعال خواهیم داشت و اینکه چه کسانی در چه حوزه هایی کاندیدا می شوند برای سال آینده اعلام خواهیم کرد.

عارف در خصوص احتمال سرلیستی خودش به همراه حجت الاسلام ناطق نوری و دکتر محمد علی نجفی گفت:این بحث ها خیلی زود است و بیشتر سلایق و نظر افراد است با این وجود جبهه اصلاحات بسیار جدی و با پیش فرض پیروزی جلو خواهد آمد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اولویت اصلی اصلاح طلبان را دانست و افزود: قاعدتاً دوستان ما در گروه و جریانی فعالیت می کند ، ما در بنیاد امید تبیین برنامه راهبری برای مجلس را انجام می دهیم که انشالله بگوییم با این برنامه جلو می آییم و این برنامه را ارائه بدهیم در وهله اول به جریان اصلاح طلب و به دوستان خودمان بگوییم این برنامه را به مجلس پیشنهاد می دهیم.

وی تصریح کرد: در این باورم که باید در یک جبهه مشترک طرفداران دولت و اصلاحات تشکیل دهیم و اتفاقی که در خرداد 92 افتاد در اسفند 94 هم بیفتد.

محمدرضا عارف با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس در استان ها تاکید کرد: جهت گیری اصلی ما حمایت از تصمیمات استانی است انشالله شورای هماهنگی اصلاحات در برقراری همه جریانات و حرکات اصلاح طلبی در استان ها شکل بگیرد و بتوانند در آن نگاه هماهنگی و همگرایی به نتیجه برسند. که قاعدتا وقتی به نتیجه برسند ما از آنها حمایت می کنیم.

رییس بنیاد امید ایرانیان در تببین اهداف این بنیاد گفت:در بنیاد امید در دو قشر اولویت قائلیم یکی جوانان و دیگری زنان. شورای جوانان شورای فعالی است جوانان ما تاثیر چشم گیری در انتخابات گذشته داشتند این نگاه را داریم و الان برنامه هایی برای توانمندسازی و آماده سازی جوانان برای پذیرفتن مسئولیت داریم. در این باورم که در انتخابات آینده هم باید سهم خوبی را به جوانان بدهیم یعنی باید جوانان حضوری پررنگ داشته باشند و درمورد زنان هم همینطور. توانمندسازی زنان برای اینکه مسئولیت های میانی به بالا را بتوانند برعهده بگیرند انشالله در انتخابات هم در بین کاندیداها یک تعداد از زنان برجسته و شاخص را داشته باشیم.

عارف در خصوص افتتاح دفتر بنیاد امید ایرانیان گفت:بنیاد یک تشکل غیر حزبی سیاسی است که در سال 86 عملا فعال شد یک تشکل فرهنگی اجتماعی و راهبردی و علمی است. ما چون مجوز وزارت کشور تا اسفند گذشته نداشتیم بنابراین عموما کار در تهران متوقف شده بود حالا که مجوز گرفتیم در دستور کار افتتاح واحدهای استانی را داریم که خوشبختانه در همین چند ماه اخیر چند واحد استانی افتتاح شد. اولین واحد مشهد بود و در اصفهان افتتاح شد شیراز به دلیل عدم آمادگی هیات مدیره به تعویق افتاد طی هفته آینده و جاری واحد سیستان و بلوچستان و بعد از آن شیراز افتتاح می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص رشد اقتصادی ماههای اخیر کشور تصریح کرد:خوشبختانه سمت و سوی دولت این است که رشد منفی را به رشد مثبت تبدیل کند و بعد برسد به اهدافی که سند چشم انداز دیده شده ما رشد 8 درصد را نیاز داشتم برای اینکه تورم را یک رقمی کنیم نرخ بیکاری عدد یک رقمی تبدیل شود که الان با مشکلات جدی روبرو هستیم مهمترین کاری که باید بکنند این است که رونق فضای کسب و کار ایجاد شود و برای جذب سرمایه تلاش گسترده صورت گیرد، یعنی اینکه باید به سرمایه گذار اعتماد داد که قطعا اولویت با سرمایه گذار داخلی است و سرمایه های ایرانی خارج از کشور و بعد سرمایه های خارجی است، انشالله دولت بتواند با جذب سرمایه رشد اقتصادی خوبی را که نتیجه اش اشتغالزایی بالاست را داشته باشیم.

وی با سخت ارزیابی کردن مذاکرات ایران با گروه 5+1 گفت:این مذاکرات در شرایطی شروع شد که بالاخره با تصویب قطعنامه هایی در شورای امنیتغرب احساس می کرد دست برتر دارد. موضع ما این است که باید از حقوق خودمان دفاع کنیم و کوتاه نمی آییم و این راهبرد کل نظام است و همه جریانات و رهبران سیاسی براین اعتقاد هستند که باید از حقوق خودمان دفاع کنیم خط قرمز ما احقاق حقوق به حقمان است. با این فرض قاعدتا مذاکرات در یک فضای چالشی دنبال می شود.در مذاکره از حق خودمان کوتاه نمی آییم و امیدواریم بتوانیم در این مذاکرات به حق و حقوق خودمان برسیم.

دکتر عارف با اشاره به دیدارش با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و استاندار این استان گفت:این دیدارها، دوستانه و صمیمی بود برای هر دو بزرگوار ارادت داشتم و از دیرینه رفیق بودم هم به آیت الله شبستری اردات داشتم و تقریباً در همه سفرهایی که به استان و تبریز داشتم در یک فضای صمیمی این دیدار برگزار شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص رقابتهای ملی ورزشی سال 93 به ویژه رقابت های جام جهانی برزیل گفت: دعا می کنیم جوانان عزیز ما در این صحنه ها پیروز شوند ،خوشبختانه ما در عرصه های رقابت های بین المللی دستاوردهای خوبی داشته ایم و پیروزی تیم ملی کشتی فرنگی روحیه و انرژی خوبی به بچه ها داد برخی مشکلات و مسائلی که روبرو بود غیورانه جنگیدند انشالله در جام جهانی فوتبال هم شاهد باشیم و عزیزان ما به دستاوردهای ارزشمندی برسند،البته به نظرم حضورشان در جام جهانی برای ما ارزشمند است مستقل از نتیجه ای که می گیرند به هر حال با قدرتهای فوتبال رقابت می کنند بالاخره امکاناتی که در اختیار تیم ورزش ماست با امکاناتی که در اختیار ورزش تیم های برتر دنیاست قابل مقایسه نیست باید بپذیریم در شرایط مساوی رقابت نمی کنند پس هر نتیجه ای که بگیرند برای ما ارزشمند است و برایشان آرزوی توفیق می کنیم.

عضو ارشد جبهه اصلاح طلبان در خصوص تجمع دلواپسان و ابراز نگرانی آنها نیز گفت:هر فردی حق دارد نظر خودش را راجع به مسائل بگوید و در تصمیمات دلواپس باشد این حق افراد است و ما محترم می شمریم و باید نکته نظرات مطرح شود دلواپسی هم چیز بدی نیست ولی چیزی که انتظار می رود این است دولتی که جدید روی کار آمده را حمایت کنند اگر نقطه نظر و نقد دارند از دولت بکنند اما نگاه و موضع گیری نباید طوری نباشد که دولت تضعیف شود.

محمد رضا عارف در پایان این گفتگو با اشاره به فضای نقد در کشور گفت:نقد در کشور ما فضای مناسبی نیست جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده هم نقد شونده گاهی انگیزه‌های سیاسی را مطرح می کند و طرف مقابل هم با نگاه سیاسی با این مسائل برخورد می کند باید به سمت این برویم که نقد را تشویق کنیم و احترام بگذاریم به نظر دیگران و برخورد سیاسی نکنیم مواضع و نقطه نظراتی که مطرح می شود و اگر قبول داشتیم و حق بود عمل کنیم و اگر هم نبود تشکر کنیم من این را به عنوان نقد مشفقانه مطرح کردم که با توجه به شرایط نقد عمل شود اگر این نگاه را داشته باشیم موثر خواهد بود ولی غیرمشوقانه را هم باید بپذیریم

/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    49 8
    شعار این سری ما اینه : مطهری ها رو باید به مجلس بفرستیم
  • بی نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    11 32
    خدا بخير بگذرونه
  • یعقوب A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    28 5
    زنده باد جناب آقای دکتر عارف مرد اخلاق . مطمئن باشید در انتخابات آتی مجلس مردم تندروها و رادیکال ها رو کنار میزنند .
  • بی نام IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    16 3
    انشاا...
  • بی نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    30 6
    عارف لیاقت رییس مجلسی رو داره بهتر از هر کسی
  • بی نام A1 ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    9 2
    زنده باد جناب آقای دکتر عارف مرد اخلاق