۰ نفر
۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۶
مقوله کیهان و انصاف

قطعا باید آقای شریعتمداری مدیر مسئول محترم روزنامه کیهان را از دلسوزان انقلاب دانست . اما اینکه به صرف دلسوخته بودن از هر انصافی به دور بود نیز جای تامل و انتقاد دارد . اینکه تیتر یک روزنامه ای با قدمت کیهان را اختصاص به مطلبی بدهیم که شاید یک درصد حرفهای رئیس جمهور هم نباشد ، به نظر من کمترین ، خالی از انصاف و به دور از رویه حرفه ای رسانه ای ایست .

 اینکه " با زور و شلاق نمی توانیم مردم را به بهشت ببریم " حرف غلطی نیست ، بهشت و جهنم نتیجه "انتخاب" انسانهاست . و خداوند متعال نیز تحقق آن را به بعد از این دنیا واکذار نموده است . اینکه حاکمیت چه روشهایی را باید برگزید  تا بتواند به مقاصد خود - که یکی از مهمترین آنها اشاعه احکام و اخلاق اسلامی است - برسد ، جای تردید ندارد ، اما اینکه مثل قریب به اتفاق مسلمانان صدر اسلام بعد از رحمت پیامبر صل الله علیه و آله و سلم ، اصل و اصول را رها کنیم و به ظاهر دین بپردازیم نیز هم غلط و هم غیر قابل جبران است .

آنچه امروز کودکان ما شاهد آن هستند ، جنایتهای بیشرمانه ای است که از سوی فرقه های مثلا اسلامی و اتفاقا به اسم اسلام در حال همه گیر شدن و افزایش روز افزون است . فرقه هایی که با توسل به تفکرات بنیادی و غیر عقلایی و صد البته متحجرانه ، که می گویند زمانی وجود داشته -  آن هم معلوم نیست اجرایی بوده باشد -  هر اقدام غیراخلاقی و ضدانسانی را ، به راحتی انجام داده و توجیه می کنند ، قطعا دنبال این هستند که بشریت را به هر وسیله ای به بهشت ببرند !!! آیا ما که دارای عالی ترین معارف انسانی و اخلاقی هستیم نباید تفاوتی در عمل با آنها داشته باشیم ؟ 

آیا آنچه رافت اسلامی است امروز در ایران وجود دارد ؟ آیا انصاف است که غول بی عدالتی و فساد رایج اداری را نبینیم ؟ کودکان کار کجای اسلام محمدی ( ص ) تعریف شده اند ؟ کاهش سن اعتیاد به مواد مخدر گوناگون را کدام چشم نمی بیند ؟ صدای زنان معتاد و مادران فردای کشور را کدامین گوش نمی شنود ؟ فرار جوانان از سنت پیامبر ( ص ) را با کدامین منطق می توان فهمید ؟ و ... آیا اینها همه به کناری خزیده اند و  از اینها مهم تر ، مثلا فلان روبوسی در فلان مراسم و فرم محاسن فلان مسئول و یک دفعه برملا شدن هزاران هزار میلیارد دلار اختلاس است ؟ آیا این همه اختلاس یک نفری و یک شبه اتفاق افتاده ؟! آیا هیچ مسئولی در این اتفاقات مقصر و متهم نیست ؟ آیا تصویب قوانینی برای کنترل میزان دارایی مسئولین اینهمه دشوار است ؟آیا واقعا جرم سیاسی غیر قابل تعریف است ؟ آیا کشور واقعا گل و بلبل است ؟ 

از شما و همه دست اندرکاران رسانه - که به حق ابزاری تاثیر گذار در روند حرکت های اجتماعی است - عاجزانه خواستاریم تا با بهترین اولویت بندی های فرهنگی - اقتصادی - نظامی و سیاسی و ... به نقل و انتقاد و اصلاح امور بپردازید .

این را میدانیم که دشمنان از اطراف و اکناف محاصره مان کرده اند و از هر حرکتی به بد ترین وجه ممکن علیه ما و کشور ما استفاده می کنند ، این را می دانیم که به واقع الان همه دنیا علیه همه آنچه فرزند علی ( ع ) بودن است ،بسیج شده اند . و هزاران تهدید دیگر را هم می دانیم ولی انچه بیش از همه ما را تهدید می کند ، تفرقه ، هزینه های گزاف برتری جویی های صنفی و بد اخلاقی های سیاسی است .

همه باهم باید فکری برای علاج این چنین بحران هایی که عمدتا نیز خود ساخته است داشته باشیم . قطعا انتظار ، و فرهنگ انتظار که نعمتی الهی برای آخرین فرزندان ادم است ، تعریفی به مساوات نشستن و غصه خوردن و فقط دعا کردن نیست . انچه خداوند خواسته تلاش ، حرکت و قوی شدن برای گرفتن دست ناتوان است . چون قطعا انسان ناتوان نمی تواند دست مثل خودش را بگیرد . در آخر یاداوری این مهم از امیر مومنان علی ( ع ) خالی از لطف نیست که فرمودند :شباهت مردم به مقتضیات زمان خویش بیشتر از شباهتشان به پدرانشان است . و همچنین پیامبر عظیم الشان ( ص ) نیز فرمودند :العالم به زمانه لا تهجم علیه اللوابس ، یعنی انکه آگاه به شرایط و زمان خویش است مورد هجوم آنچه اورا به اشتباه و شبهه می اندازد قرار نمی گیرد .

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356803

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    یعنی ما نباید از رییس جمهور انتقاد کنیم که ممکنه شما خوشتون نیاد؟
    • مهرداد IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
      16 1
      حداقل حق هر گروهی حتی در اقلیت 5 تا 10 درصدی نقد شرایط و ارائه راهکار است ،ولی شما حتی انتقاد کردن هم بلد نیستند ، معمولا اقتدارگرایان اقلیت در هر جماعتی حق انتقاد ، تخریب ، هتاکی ، خودسری و بی قانونی را حق مسلم خود دانسته و به اسم نقد هر لاطاعلاتی را بی محابا بیان داشته و بدون ارائه ادله و بی منتطق و باهو چی گری و شانتاژ نیت رسیدن به اهداف خود را دارند حتی با کارشنکنی و مقابله با اکثریت مطلق جامعه ، وگرنه هیچ انسان عاقلی مخالفتی با دلواپسی هوشیارانه و هوشدارانه ندارد .
    • بهمن A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
      12 0
      چرا شماها همه چي رو كج متوجه ميشيد؟؟
    • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
      11 0
      انتقاد همراه با انصاف کنید
    • رضا IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
      9 0
      نه بابا. شما جیب ما رو نزن، انتقادتو بکن.
    • روحيه A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
      10 0
      فقر از يك در كه بياد دين و ايمان از در ديگه بيرون ميره
    • بی نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
      10 0
      از تعداد منفی هایی که گرفتی جوابت رو بگیر
    • ایرانی A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      0 0
      بستگی داره انتقاد چه منظوری داشته باشه. نه اینکه صرفا چون منافعشون به خطر می افته انتقاد کنن
  • بی نام A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    14 3
    آخه کی کیهان میخونه برادر؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    17 0
    به قول آقا رضا مارمولک , بهشت که زورکی نمیشه یه جوری هلش میدین تو که از اونور جهنم بیوفته بیرون
  • بانوی ایرانی... IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    27 0
    به امید روزی که "آنچه را برای خود میپسندیم برای دیگران هم بپسندیم و انچه برای برای خود نمیپسندیم برای دیگران هم نپسندیم"...
  • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    2 2
    مفهوم انتقاد را با تخریب برای خودتان روزی هزار بار ترجمه کنید شاید بفهمید. تعصب تا چه قدر؟
  • asi A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    4 2
    عکست عکس پرسنلیه داداش؟ خدایی خوب ژستی گرفتی
  • بی نام A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    29 1
    کیهان و انصاف؟ کی؟ هان؟
  • علي احمدي EU ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    7 1
    من يك انقلابي قبل از اقلاب و رزمنده دفاع مقدس بوده ام گرچه زير خط فقرم ناراحت نيستم اما از اين ناراحتم كه با كجسليقه اي تعدادي اسلام را طوري معرفي مي كنند كه دنيا ما را هم رديف القاعده و حيش الظم مي بينند وبهانه به دست دشمنان مي دهند كه برعليه ما تبليغ كنند تا اينكه فرزندم مرا محكوم كند وحتي دست از نماز بكشد زيرا ليسانس گرفته وبيكار است و از هزار تومان پول جيبيبي بهره است و از طرفي اختلاس را مي بيند و در مورد اعدام اخير نيز بي عدالتي در وجودش ريشه مي دواند كه چرا مسئوليني كه تاييد كننده ويا شريك بودن آنان در جرم اختلاس را آزاد وطلبكار مي بيند من كه زورم نمي رسد زيرا نه او تقصير دارد ونه من مقصرم و صد ها موارد ديگر.اما مي دانم كه خدا ثبت كننده عمل انسان هاست ودر قيامت خود قضاوت مي كند.
  • حجی حسن بیک A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    4 1
    دست مريزاد حاجی محمود عطار ابن گروه قسم خوردن ساز مخالف بزنن به هیچ صراطی هم درست نمی شوند
  • رضا A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    2 0
    یه جوری از انصاف حرف می زنید انگار خودتون همه جا منصفانه با موضوعات برخورد می کنید