ایسنا نوشت:

وزرای دادگستری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اوگاندا در نشستی مشترک، زمینه‌های گسترش همکاری بین دو کشور را مثبت ارزیابی کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی بعد از ظهر روز شنبه با کاهیندا آتافیر وزیر دادگستری اوگاندا دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف بر لزوم گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی و حقوقی و قضایی تاکید کردند.

در ابتدای این نشست پورمحمدی درباره گسترش همکاری‌های قضایی اعلام آمادگی کرد و افزود: همکاری‌های حقوقی و آموزش و تبادل تجربیات موضوعات خوبی هستند که می‌توانند زمینه همکاری بین دو کشور را توسعه دهند.

وی همچنین اعلام کرد: سفرای دو کشور بهترین جایگاه برای تبادل مطالب و هماهنگی رسیدن به یک توافق مشترک هستند.

وی گفت: در زمینه گسترش همکاری‌ها جا دارد در مورد فعالیت‌های حقوق بشری در سطح بین‌المللی با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

وزیر دادگستری با بیان این‌که «ما در همسایگی بزرگترین تولید کننده مواد مخدر دنیا هستیم و بیش از ۱۰۰ هزار نفر به دلیل جرایم ناشی از مواد مخدر در زندان‌های ایران هستند و بیش از سه هزار و هفتصد نیروی امنیتی ما در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر کشته شده‌اند»، اظهار کرد: در این خصوص تجربیات مفید و ارزنده‌ای داریم که می‌توانیم در اختیار کشور دوست اوگاندا قرار دهیم.

وی گفت: از موضع وزیر دادگستری و دولت اوگاندا در قبال مبارزه با بداخلاقی‌ها و ضدارزش‌ها از جمله ممنوعیت همجنس‌بازی بسیار خرسندیم و از این موضع حمایت می‌کنیم؛ چراکه موضع دولت اوگاندا نشان می‌دهد که حافظ اخلاق و ارزش‌های انسانی است و این فضا به رشد فضایل اخلاقی کمک می‌کند.

وی درباره گسترش روابط اقتصادی دو کشور با بیان این‌که « تولیدات خوبی در کشور وجود دارد که قدرت رقابت بالایی نیز دارند» برای توسعه روابط تجاری با کشور اوگاندا اعلام آمادگی کرد.

پورمحمدی همچنین با اعلام این موضوع که «هر دو کشور جمهوری اسلامی ایران و اوگاندا از قربانیان تروریسم هستند»، به قطعنامه سازمان ملل متحد که بر اساس پیشنهاد رییس‌جمهور ایران دکتر روحانی در خصوص مبارزه با خشونت و افراط‌گرایی مطرح شده بود اشاره کرد و افزود: در این زمینه باید دو کشور سطح مناسبات و همکاری‌ها را گسترش دهند.

وزیر دادگستری اوگاندا نیز در این نشست ضمن ابراز امیدواری در خصوص گسترش سطح همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: امیدواریم بتوانیم زمینه‌های کار با ایرانیان و تجار ایرانی را تسهیل کنیم.

وی گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران منابع خوبی جهت تسهیل همکاری‌های اقتصادی با اوگاندا در اختیار گذاشته است و ما نیز در کابینه دولت اوگاندا همواره به دنبال رفع مشکلات بر سر راه توسعه همکاری با دولت ایران هستیم.

اتافیر همچنین درباره مبارزه با تروریسم گفت: نسبت دادن موضوع تروریسم و افراطی‌گری به دین اسلام صحیح نیست؛ چرا که دین اسلام از گذشته دور وجود داشته و این در حالی است که پدیده تروریسم و افراطی‌گری موضوعی جدید می‌باشد.

در پایان دو طرف درباره انعقاد موافقتنامه حقوقی و قضایی در زمینه‌های مختلف از جمله تبادل زندانیان بحث و گفت‌وگو کردند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =