خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه دست مدیران بانکی با بدهکاران کلان دریک کاسه است، گفت: ممکن است برخی از مدیران نیز با بدهکاران کلان بانکی در یک کاسه نباشد اما عافیت طلب باشند و نخواهند با سابقه 20 ساله خود را با کسانی درگیرکنند که با پشتوانه وام های کلان گرفته اند.

عزت الله یوسفیان ملا ‌ درباره نحوه وصول مطالبات معوق کلان بانکی، گفت: برای وصول مطالبات معوق بانکی کمبود قانون نداریم و بانکها لوازم قانونی کافی برای برخورد با بدهکاران کلان بانکی را دارند.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک‌ها نمی خواهند با بدهکاران کلان بانکی برخورد کنند، گفت: دست بدهکاران کلان بانکی با بانکها در یک کاسه است و تا وقتی اینگونه باشد قانون اجرا نمی شود.

او با بیان اینکه با قوانین موجود می توان مطالبات کلان بانکی را وصول و به بخش تولید کمک کرد،‌ گفت: ممکن است برخی از مدیران نیز با بدهکاران کلان بانکی در یک کاسه نباشد اما عافیت طلب باشند و نخواهند با سابقه 20 ساله خود را با کسانی درگیرکنند که با پشتوانه وام های کلان گرفته اند.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره طرح های جدیدی که نمایندگان برای برخورد با بدهکاران کلان بانکی آن را دنبال می کنند، گفت: عطف به ما سبق کردن این قوانین سخت است هرچند که اگر تصویب هم شود ممکن است اجرا نشود.

یوسفیان ملا درباره اعلام اسامی دانه درشتها و تاثیر آن برامنیت سرمایه گذاری با تاکید بر اینکه اعلام اسامی در افزایش امنیت سرمایه گذاری موثر خواهد بود، گفت: اگر سرمایه گذاری بخواهد میلیاردها تومان از پول مردم را برای سالها بلوکه کند همان بهتر که سرمایه گذاری نکند چرا که با بلوکه کردن سرمایه های مردم به آنها خیانت می کند.

گفتنی است دو روز پیش معاون نظارتی بانک مرکزی با بیان اینکه 50 گروه یا شرکت مرتبط به هم، 33 درصد مطالبات معوق را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: 200 بدهکار بزرگ 55 درصد را به خود اختصاص داده‌اند و 3 نفر نیز بالای یک هزار میلیارد تومان به بانک ها بدهی دارند .48 درصد بدهکاران نیز معادل 131 مشتری ، بالای هزار میلیارد ریال به نظام بانکی بدهکارند.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    19 1
    جناب نماينده، مملكت با مبهم حرف زدن به جايي نمي رسد. اگر خبري از كساني كه دستشان در يك كاسه است، داريد به نهادهاي نظارتي بگوييد تا رسيدگي كنند
  • نظا م الله مهرانی IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    6 1
    باید امر به معروف ونهاز منکر کرد نباید ترسید چون بیت المال است مردم نفرین می کنند آخه قیامت هم توی کاره خدا از جور ما دست بر نمیداره همت بلند دار که مردان روزگار از همت بلند به جایی رسیده اند بازرسی هارا باید قوی کرد باندی نباید عمل کرد فرزندان ما همه بیکارند الان حداقل حقوق باید 3000000تومان باشد
  • بی سواد A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    3 0
    اگه این دانه درشتها را زودتر بفرستید جهنم جا تو بهشت برای ما باز میشه ناخودآگاه به سمت بهشت کشیده میشیم.