رئیس جمهور: باید پیروزی خرمشهر را در تاریخ کشور تکرار کنیم/ بر غول تورم و رکود پیروز می‌شویم

رییس جمهوری با اشاره به اینکه باید پیروزی خرمشهر را در تاریخ کشور تکرار کنیم، تصریح کرد که فرزندان انقلابی ایران در صحنه دیپلماسی برای بدست آوردن یک پیروزی دیگر همانند پیروزی خرمشهر، ایستادگی، مقاومت، صبوری و فداکاری خواهند کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاستن جمهوری، رییس جمهوری روز شنبه در کنگره ملی تجلیل از ایثارگران ویژه شهدای فتح خرمشهر با اشاره به اینکه باید پیروزی خرمشهر را در تاریخ کشور تکرار کنیم، تصریح کرد که فرزندان انقلابی ایران در صحنه دیپلماسی برای بدست آوردن یک پیروزی دیگر همانند پیروزی خرمشهر، ایستادگی، مقاومت، صبوری و فداکاری خواهند کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر "حسن روحانی" در این مراسم که همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهارداشت: تردیدی ندارم که ملت ایران در موضوع فناوری هسته ای در برابر فشار دیگران به پیروزی خواهد رسید.
رییس جمهوری گفت: ما با حفظ حقوق خود و منطق و استدلال در مقابل اعضای ۱+۵ ، قدم به قدم به پیش خواهیم رفت تا همه زنجیرهای تحریم را برای همیشه کنار بگذاریم و برای همیشه فناوری صلح آمیز را در اختیار داشته باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی تصریح کرد: برای پیروزی‌های بزرگ و خلق پیروزی‌هایی همانند آزادی خرمشهر باید با هم هم‌صدا و متحد شویم و دست در دست یکدیگر دهیم.
رییس جمهوری افزود: ما باید در برابر توطئه‌های بیگانگان و برای دستیابی به اهداف ملی خود، به دنبال ایجاد حماسه‌های دیگری مانند فتح خرمشهر باشیم.
دکتر روحانی خاطر نشان کرد: در فتح خرمشهر ما به دنیا اعلام کردیم که نه به دنبال تصرف خاک دیگران هستیم و نه اجازه می‌دهیم یک وجب از خاک کشورمان در تصرف بیگانگان باقی بماند و امروز نیز در زمینه هسته‌ای نه بالاتر از حق طبیعی، قانونی و روشن خود قدمی برمی‌داریم و نه می‌گذاریم که دشمنان گوشه‌ای از حق ملی ما را زیر پا گذاشته و بخواهند زورگویی کنند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه توسعه به عنوان هدف در چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور مطرح شده و باید موانع را در این مسیر برداشته، با فساد مقابله کرده و فضا را برای تحقق توسعه مهیا کرده و متحدانه خود را برای خیزشی بزرگ در این جهت آماده کنیم، گفت: دولت برای دستیابی کشور به توسعه با کمک ملت ایران، گام‌های بلندی برخواهد داشت.

دکتر روحانی افزود: امسال سالی است که باید با عزم ملی و مدیریت جهادی حرکت کنیم و ما در این دولت به حول قوه الهی بر غول تورم و رکود پیروز می‌شویم و راه اشتغال جوانان را به عنوان هدفی مهم باز خواهیم کرد.
رییس‌جمهوری تصریح کرد: خلق حماسه‌ای همانند فتح خرمشهر در آینده کشور، توسعه همه جانبه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران اسلامی است.
رییس‌ جمهوری در این مراسم همچنین با اهدای لوح تقدیر از شماری از خانواده‌های شهدای فتح خرمشهر تجلیل کرد.
در این مراسم، سرلشکر حسن فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌ جمهور و جمعی از نمایندگان اقلیت‌های مذهبی حضور داشتند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    درود بر شرفت دکتر روحانی. سخن شما سخن و خواست ملت ایرانه روحانی مچکریم
  • بی نام A1 ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    باچند سخنرانی جنجالی حتما کمر تورم را می شکنید آقا حسن