۰ نفر
۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۱

ایسنا نوشت:

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری مصر که قرار است ظرف 48 ساعت آینده آغاز شود روزنامه عکاظ نوشت: پیروزی عبدالفتاح سیسی در انتخابات ریاست جمهوری حتمی است.

این روزنامه عربستانی نوشت: پیروزی عبدالفتاح سیسی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر حتمی است، چرا که میزان رای‌هایی که وی از سوی مصری‌های مقیم خارج کسب کرده به خوبی نشان دهنده این امر است.

این روزنامه در ادامه نوشت: مساله پیروزی و شکست سیسی در این انتخابات مطرح نیست، چرا که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که مردم مصر به کسی رای خواهند داد که مصر را از کابوس اخوان المسلمین که سعی در نابودی این کشور دارند، نجات خواهد داد.

این روزنامه به انتخابات سال 2012 میلادی اشاره کرد که با انتخابات سال 2014 میلادی کاملا متفاوت است، چرا که در آن انتخابات مردم دو گزینه پیش روی خود داشتند که در میان این دو "احمد شفیق" بود که وی از بقایای دولت حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر به شمار می‌رفت و گزینه دیگر محمد مرسی بود که او بیشتر نماینده گروه اخوان المسلمین بود تا اینکه نماینده مصری‌ها.

اما این بار دو نامزد رقیب، سیسی و حمدین صباحی هستند که در میان مصری‌ها از احترام بالایی برخوردارند که این امر نشان دهنده اراده ملی و خالصانه این دو به منظور آمادگی برای مقابله با مسائلی است که دولت مصر با آن رو به رو شده است. این دو نامزد سعی دارند مصر را به جایگاهی که شایستگی آن را دارد، برسانند.

این روزنامه در ادامه نوشت: خواسته مردم از رئیس جمهوری آینده مصر این است که به افرادی که شایستگی دارند اعتماد کنند نه به کسانی که مورد اطمینان آن‌ها هستند و برای دستیابی به عدالت و اجرای قانون فعالیت کنند و همچنین توجه ویژه‌ای به جوانان داشته باشند چرا که آن‌ها ستون اصلی و آینده سازان کشورند.

این روزنامه افزود: عبدالفتاح سیسی نامزد منتخب مردم به این مساله پرداخته است که اگر وی رئیس جمهور مصر شود، حمدین صباحی را مامور تشکیل دولت جدید خواهد کرد تا اینکه این دو در زمینه‌های مشترک به سمت افق‌های جدیدی پیش روند و کشور مصر از دیدگاه‌های اقتصادی و سیاسی و فکری آن‌ها بهره‌مند شود.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =