ایسنا نوشت:

رئیس‌جمهوری فرانسه در دیدار با مسعود بارزانی اعلام کرد که خواهان تشکیل دولت "آشتی ملی" در عراق است.

به گزارش  روزنامه فرامنطقه الشرق الاوسط، مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق پیش از سفرش به رم و واتیکان با فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه در کاخ الیزه دیدار کرد.

منابع فرانسوی اعلام کردند این دو مقام در خصوص اوضاع سیاسی، امنیتی داخل عراق و ارتباط آن با بحران سوریه و روابط منطقه‌ای بحث و گفتگو کردند.

کاخ الیزه پس از این دیدار در بیانیه‌ای اعلام کرد، اولاند در این دیدار گفت که فرانسه خواهان تقویت روابط خود با منطقه کردستان در چارچوب نهادهای فدرال عراق است.

اولاند همچنین اظهار کرد که پاریس در قبال نابسامان شدن اوضاع امنیتی در عراق احساس نگرانی می‌کند. وی همچنین گفت که پاریس تمایل دارد روند انتخابات در عراق با شفافیت هر چه تمام‌تر و با احترام به قانون اساسی تکمیل شود.

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین خواهان تشکیل دولت آشتی ملی در عراق شد که روحیه وحدت در آن وجود داشته، امکان حضور عادلانه تمام گروهها را بدهد و علاوه بر آن با چالش‌ها نیز که عراق با آن مواجه است، مقابله کند.

اولاند و بارزانی همچنین در خصوص اوضاع سوریه بحث و مذاکره کرده و مساله سوریه بخش مهمی از رایزنی‌ها میان دو طرف را به خود اختصاص داد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =