ایسنا نوشت:

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که حاضراست در برابر کمیته اصلاحات و نظارت بر دولت در مجلس نمایندگان شهادت دهد اما این کار هرگونه الزام وی را برای حضور در کمیته جدید مجلس نمایندگان برای بررسی این تراژدی از بین می‌برد.

به گزارش شبکه خبری سی.ان.ان، پیام جان کری، زیر خارجه آمریکا در قالب نامه‌ای از جولیا فریفیلد، معاون وزیر خارجه برای دارل عیسی، رئیس کمیته اصلاحات ابلاغ شده است.

پس از افشای ایمیل‌هایی مبنی بر اینکه جمهوری خواهان گفته‌اند همچنان بر موضع خود مبنی بر اینکه واکنش دولت اوباما به حادثه بنغازی در 11 سپتامبر 2012 سیاسی بوده‌،‌دارل عیسی، رئیس هیات نظارت مجلس نمایندگان آمریکا کری را برای پاسخگویی فراخواند.

حمله به سفارت آمریکا در بنغازی باعث کشته شدن کریستوفر استیونز، سفر آمریکا در لیبی و سه آمریکایی دیگر شد.

هنوز مشخص نیت که تشکیل یک کمیته تحقیق و تفحص مجلس نمایندگان برای تحقیق درباره حمله بنغازی بر تحقیقات کمیته نظارت مجلس نمایندگان تاثیر خواهد گذشت یا خیر، کمیته تحقیق و تفحص به رهبری جمهوری خواهان همچنان در حال شکل‌گیری است وهیچ جلسه‌ای را مشخص نکرده است.

براساس نامه‌ای که به دارل عیسی و اعضای ارشد کمیته تحقیق و تفحص ارائه شده، وزارت امور خارجه آمریکا گفت: کری نمی‌تواند به درخواست هیات نظارت درباره حضور در دادگاه در تاریخ 29 مه سال جاری میلادی پاسخ مثبت دهد. اما آماده است تا در جلسه بعدی که برای 12 ژوئن سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده، در دادگاه شهادت دهد.

‌ فردریک هیل، سخنگوی هیات نظارت در بیانیه‌ای گفت: این کمیته مشتاقانه منتظر حضور کری در دادگاه است.

به علاوه وزرات امور خارجه آمریکا معتقد است که حضور جان کری مقابل کمیته عیسی در ماه آتی میلادی هر گونه ضرورت برای شهادت کری مقابل کمیته تحقیق و تفحص برای پاسخگویی به سوالات بیشتر را از بین می‌برد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =