ایرنا نوشت:

عارف شامگاه جمعه در همایش اصلاح طلبان در آذربایجان شرقی با عنوان تحلیل مسایل جاری کشور در سالن پتروشیمی تبریز افزود: در این انتخابات مردم نشان دادند که حرف آخر را آنان می زنند.

وی گفت: بر خلاف تحلیل و پیش بینی های مختلف، مردم با حضور 73 درصدی اعتقاد خود را به اعتدال و اصلاح طلبی نشان و آمدند تا تفکر اصلاح طلبی و اعتدال پیروز شود.

به گفته عارف، دوم خرداد با دغدغه حفظ انقلاب به پیروزی رسید و نقطه عطف در مردم سالاری شد.

وی خاطرنشان کرد:تجربه دوران سازندگی، اصلاحات و 24 خرداد نشان داد که برای سامان امور کشور و رسیدن به آرمان، توسعه و پیشرفت هیچ راهی به جز مشارکت مردم و حضور تمام گروه های سیاسی وجود ندارد.

این فعال سیاسی گفت: در قاموس اصلاح طلبی شکست معنی ندارد و هر شکستی مقدمه پیروزی است و در زمان کنونی وظیفه ما تقویت و انسجام اصلاح طلبی است بر این اساس نباید به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد مغرور شویم.

عارف افزود: شاید سرگرم شدن به امور اجرایی موجب بروز نتایج انتخابات سال های 84 و 88 شد و علت دیگر آن فاصله گرفتن جوانان در برخی از صحنه ها و نبود جوابگویی به برخی از نیازهای جوانان است که باید با تحلیل وقایع برای آینده درس بگیریم.

وی با اشاره به اینکه اصلاح طلبی در چارچوب نظام و ذات اصلاح طلبی به طور طبیعی اعتدال است، گفت: وفاداری به ارزش ها و آرمان های انقلاب تفکر اصلاح طلبی است و باید با تکیه به خردجمعی به فکر حرکت های گروهی باشیم.

عارف با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم، گفت: کشور با رشد اقتصادی منفی همراه بود و شاخص های کیفیتی با وضع نگران کننده روبه رو شد و لذا برخی از دستاوردهای این دولت که ناشی از امیدبخشی است، باید حمایت و حفظ شود.

این فعال سیاسی اظهارکرد: نمی گویم نباید دولت را نقد کنیم، اما نقد باید مشفقانه و برای اصلاح امور و پیشرفت باشد. بر این اساس باید از سیاست های اقتصادی و دیپلماسی سیاسی دولت حمایت کنیم.

وی افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای مورد حمایت است و باید از حقوق به حق ملت ایران دفاع کند، تضعیف دولت، تضعیف کشور و آینده کشور است.

وی گفت: در حوزه های اقتصاد، فرهنگ و سیاست خارجی باید به دولت کمک و فعالیت های مدنی و کادرسازی را جدی دنبال کنیم.

عارف خاطرنشان کرد: امید به آینده را با ساز و کارهای معقولانه باید ترسیم و دولت را کمک کنیم و اصلاحات با توسعه همدلی با تمام نهادها نباید در دولت متوقف شود.

وی با اشاره به ارتباطات مجلس و دولت، گفت: باید تعامل با مجلس را افزایش داد،اما برخورد مجلس را با دولت ببینید سووالات پی درپی مجلس موجب نبود تمرکز وزیران می شود.

وی با اشاره به اینکه به همگرایی حداکثری نیاز داریم، اظهار کرد: خرد ورزی و اخلاق مداری منش اصلاح طلبی است و باید بر این اساس به اجماع برسیم.

عارف تاکید کرد:مجلس آینده برای ما بسیار مهم است و باید با تدوین سازوکارهایی به اجماع برسیم و با نگاه ملی، منافع ملی و اجرایی کردن سیاست های کلی با یک پرچم در انتخابات شرکت کنیم.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی اصغر A1 ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    دکتر عارف براستی یکی از سرامدان عرصه سیاست فعلی کشور است .پیروز باشد .
  • بی نام A1 ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    91 18
    درود بر عارف
  • جواد A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    واقعا ....اعتدال؟ همه وقایع رو فراموش کردید فراری ها که صاحب منصب بودن در چارچوب نظام و قانون حرکت کردندیا ادعاهای تقلب یا تحصن ها یا تحریم انتخابات یا اشوبها یا ..........؟ ما هم باور کردیم .
    • بی نام A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
      46 15
      شما کلا به عناد خودت با دیگران ادامه بده و هیچ چیز رو باور نکن در اون دنیا حق و باطل برای همه ما روشن میشه ولی یا برای شما دیر شده یا برای ما
    • بی نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
      53 13
      فعلا داره مشخص میشه که چه کسایی دزدی و خیانت کردند... در آینده هم بیشتر مشخص خواهد شد یا علی
    • علی IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
      14 19
      ما یعنی کی؟ خودت و اون یه نفری که بهت مثبت داده؟
    • بی نام IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
      14 65
      دمت گرم داش جواد.............................
    • بی نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
      18 27
      خوب بلدی چشاتو رو همه چی ببندی و مغلطه کنی
    • بی نام IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
      56 13
      فکر کنم هیچ جوابی بهتر از دیدن مثبت و منفی هات نباشه اینجا 9 دی نیست که تریبون یک طرفه داشته باشی اینجا فضای مجازیست اگرچه به لطف سانسور بسیاری از پاسخ ها را نمیبینی دوست من.
    • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
      28 9
      ببینید خیلی چیزها رو میشه ثابت کرد اما.....آینده گان خواهند فهمید دروغ به صلاح نیست حتی به مصلحت
  • بی نام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    15 43
    خدا رو شکر دوم خردادی ها دیگر اثری ازش باقی نمونده و دوران افولش سر رسیده..........درود بر دولت تدبیر و امید دکتر روحانی
    • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
      18 9
      بهتر است بگويي اثري ازش باقي "نگذاشتند"، وگرنه انتخاب اول مردم ايران كماكان همان اصلاح طلبي است
  • امیدوار حسابی A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    45 13
    آقا جواد خساراتی که دولت نهم و دهم به کشور تحمیل کرد و گروه انحرافی و تامین اجتماعی و خاوری و زنجانی و ... رشد منفی5 اقتصادیمحصول اصولگرایان افراطی بود. افراط ا هر گروه و جناح که باشه نتیجه ائی جز فتنه و آشوب به بار نمی آورد. مسائلی که تیتر وار بیان فرمودید دقیقا محصول افراط در نگاه سیاسی است. با نگرش و دیدگاههای واقعی اصلاح طلبی آشنا شوید بد نیست حداقل با این انگیزه که مقبول اکثریت جامعه است. در هر انتخاباتی که جوانان با انگیزه تغییر ورود کردند و گزینه های مورد اعتمادشان بین نامزدها بود. این تفکر پیروز مطلق بوده است. در انتخابات گذشته مجلس قهر کردند و نتیجه آن مجلس نهم شد. اما در انتخابات مجلس دهم اگه یکطرفه نباشه ملاحظه بفرمائید چه اتفاقی خواهد افتاد. میگی نه نگا کن
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    34 7
    تا افراط گری و خودسری در این مملکت باشد هیچ بهبودی حاصل نخواهد شد
  • ali IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    83 26
    ای کاش همه مثل عارف بودیم. عالم،بی کینه،آگاه،عامل.در یک کلام شیعه واقعی
  • محمد ایمانی فر از هرسین A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    55 15
    درود بر عارف
  • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    18 8
    انتخابات سال 88، داستانش طولانيه، خيلي طولاني..
  • رعیتی IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    8 11
    عجب کشفی کردن این آقای عارف که فرمودن : حرف آخر را مردم می زنند این حرف آخر رو زدن مردم از سال 57 شروع کردن اما الان دوزاری برخی از حضرات افتاده . البته شکی نیست که اگر آقای روحانی رای نمی آورد بازم می گفتن حرف آخر رو یکی دیگه میزنه .
  • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    20 10
    84 آره ولی داستان 88 چیز دیگری بود اگر بیان حقایق مقدور نیست، لازم نیست به زور تحلیل ارائه کنید
  • علی IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    8 23
    عارف جان همیشه مردم حرف اخر را میزنند اما بعضیها با مردم هم مشکل دارند ووقتی میبازند جنبه شکست ندارن و وقتی میبرند انهم با اختلاف اندک مغرور میشوند و ندای پیام انتخابات سر میدهند
    • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
      14 8
      مطمئن باش اگه با رعايت مساوات و بدون رد صلاحيت امكان حضور اصلاح طلبان واقعي در انتخابات داده بشه 95 درصد آرا رو قاطعانه از آن خودشون خواهند كرد، تو انتخابات قبلي هم در حقيقت گوشه اي كوچك از اصلاح طلبي به اسم اعتدال در مقابل اجماع همه اصولگراها پيروز شد
    • فرزاد A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
      2 5
      علی جان حواست باشه که اجماع تمام اصولگرایان از پایداری گرفته تا معتدلترهاشون باز هم کمترز این طرفی ها بود. شک نکن عدم حضور خیلی از اصولگراها هم به آرای تندروهاشون اضافه نمیکرد.
  • بی نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    12 8
    درودبرعارف...درودبرخاتمی...درودبرهاشمی
  • جواد A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    6 2
    اصلاحات و اصولگرا فرقی نداره مهم اینه که با حفظ ارزشا و قانون به مردم خدمت بشه .اما عده ای که سابقه افراطی گریشون در دوران گذشته ثابت شده ریختن هیزم برای آتش کشیدن کشور به هر قیمتی برای قدرت طلبی منادی اعتدال شدن همفکران من احمدی نژاد رو استیضاح کردن و ما که طرفدارانشون بودیم علنی از رویکردش انتقاد کردیم وجدا شدیم آیا کسی آمد از همفکران موسوی به اشتباهاتش انتقاد کنه و یا ازش جدا بشه سکوت مطلق الانم که با پل اشتباهات احمدی نژاد دارن کاراشو توجیه میکنن و طلبکار شدن دغدغه ها مهمه .با تشکر از خبرانلاین
  • محمدرضادیداری A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    8 5
    عارف یعنی عارف یعنی اگاه یعنی به معنای واقعی خداشناس