تسنیم نوشت:

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی قم گفت: در جامعه کنونی ما با توجه به کمبود رشد جمعیت و نیاز جامعه به جمعیت جوان فرزند آوری امری ضروری و واجب است و باید ما روی افزایش نسل و فرزند آوری خانواده‌ها برنامه ریزی خوبی انجام بدهیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد ناصر سقای بی‌ریا در نشست تبلیغ و مسئله جمعیت که در موسسه امام خمینی(ره) قم برگزار شد با بیان اینکه بارداری زن‌ها موضوعی است که به آن تاکید شده است اظهار کرد: در اسلام زن و دختر مظهر خیر و رحمت هستند و زن منشا عواطف در جامعه است که این امر تجلی در روز قیامت هم وجود دارد.

سقای بی‌ریا افزود: ملاک ارزشی فرزند آوری دو چیز است که تربیت و تحمل سختی‌ها و گرفتاری‌های آن است.

وی تصریح کرد: کسی که دارای فرزند دختر است باید علم وادب را به او بیاموزد و از نعمات خداوند او را بهره‌مند کند که فرزند خواستن و اقدام برای فرزند آوری که امری مستحب بوده است در جامعه امروزی ما امری واجب شمرده می‌شود.

معاون پژوهش موسسه امام خمینی خاطر نشان کرد: کسی که فرزند ندارد ذلیل است و کسی که دارای نعمت فرزند است قوی است و اگر که بمیرد انگار اصلا نمرده است چون فرزندانش هستند و کسی که فرزند ندارد پس از مرگش نامی از او باقی نمی‌ماند.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی عنوان کرد: در جامعه کنونی ما با توجه به کمبود رشد جمعیت و نیاز جامعه به جمعیت جوان فرزند آوری امری ضروری و واجب است و باید ما روی افزایش نسل و فرزند آوری خانواده‌ها برنامه ریزی خوبی انجام بدهیم.

سقای بی‌ریا با اشاره به روایتی از ائمه اطهار (ع) عنوان کرد: اگر جامعه‌ای می‌خواهد که حق خود را از ظالم بگیرد نیاز به فرزند دارد و جامعه‌ای که نسل جوان و فرزندی ندارد حقش خورده می‌شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =