تسنیم نوشت:

نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که تخلفاتی در انتخابات خارج از مصر صورت گرفته است و نتایج آن تاثیری در انتخابات داخل نخواهد داشت.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه المصریون، «حمدین صباحی» گفت که نمایندگان ویژه وی در خارج تخلفاتی را در جریان روند برگزاری انتخابات در میان مصری های مقیم خارج رصد کرده اند که از جمله آن توزیع تبلیغات ویژه عبد الفتاح السیسی در داخل حوزه های انتخاباتی بوده که از لحاظ قانونی ممنوع است.
وی افزود که این تخلفات را به اطلاع کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر رسانده اند اما تا کنون پاسخی دریافت نشده است.
صباحی گفت که از میزان مشارکت مردمی در انتخابات در خارج خرسند است زیرا آنها وابستگی خود به وطنشان را ثابت کردند.
وی بار دیگر تاکید کرد که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری قطعی نیست و کسانی که گمان می کنند نتایج قطعی است از واقعیت مصر بی اطلاع هستند و تنوع نقشه انتخابات و حجم تغییرات افکار عمومی را درک نمی کنند.
وی ابراز عقیده کرد که نسبت مشارکت در انتخابات یکی از عوامل مهمی است که نشان می دهد این نبرد هنوز قطعی نشده است.
صباحی همچنین ضمن ابراز ناراحتی از اینکه عبد الفتاح السیسی رقیب وی هیچ برنامه مکتوب ندارد، تاکید کرد که مصری ها حق دارند از برنامه انتخاباتی وی اطلاع داشته باشند.
صباحی همچنین از اینکه یک نفر بدون داشتن برنامه روشن در انتخابات نامزد شود، ابراز شگفتی کرد و گفت: من نمی فهمم چگونه ممکن است برخی ها معتقد باشند که یک نامزد انتخابات نیازی به برنامه انتخاباتی ندارد در حالیکه داشتن برنامه اصل و اساس ارزیابی وی برای پذیرش مسئولیت است و ملت وی را بر اساس آن انتخاب می کنند.
وی در ادامه تاکید کرد که ما به همه آنچه در برنامه انتخاباتی ذکر شده است، پایبند هستیم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =