رئیس جمهور پیشین درباره تشکلی که چند سالی است مدیریت می کند گفت: بنیاد باران سیاسی نیست و برای انتخابات نامزد معرفی نمی کند.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی رئیس بنیاد باران گفت: این بنیاد جای هیچ بنیاد و نهاد دیگری را تنگ نمی‌کند بلکه مشوق ایجاد بنیان‌های مشابهی همچون بنیاد باران است.

خاتمی با اشاره به اینکه "در سال‌های گذشته با وجود سختی‌های فراوان اعضای این بنیاد فعالیت خود را ادامه دادند تا فعالیت‌های انقلابی، دینی، فرهنگی و سیاسی ادامه داشته باشد"، افزود: تقاضاها برای عضویت در بنیاد باران بسیار زیاد است ولی به دلیل کمبود امکانات و میدان گسترده برای فعالیت نتوانستیم تمام تقاضاها را جذب کنیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر سید محمد خاتمی؛ وی ادامه داد: ما باید جهت درست فعالیت بنیاد باران را بشناسیم زیرا بارها گفته شده که باران ماهیت سیاسی ندارد یعنی فعالیت شبیه تشکل‌های سیاسی و تلاشی برای مشارکت در قدرت یا حضور در قدرت ندارد زیرا رسالت باران این نیست که برای انتخابات نامزد معرفی کرده یا تبلیغات و فعالیت سیاسی کند بلکه رویکرد این بنیاد، رویکردی اجتماعی، علمی و فرهنگی است.
رئیس‌جمهور اسبق کشورمان همچنین با بیان اینکه "جهت‌گیری بنیاد باران به سوی جامعه است"، گفت: این بنیاد به دنبال شناسایی و پر کردن خلاءهای جامعه است؛ البته سیاسی نبودن باران به این معنا نیست که به سیاست نمی‌پردازد بلکه این بنیاد به آسیب‌های سیاسی و همچنین اندیشه‌های سیاسی می‌پردازد.

خاتمی در ادامه با ذکر مثالی درباره جنگ‌های آینده که جنگ آب است، یادآور شد: کشور ما هم مشکل مضاعفی در زمینه آب دارد. وظیفه دولت در این زمینه، برنامه‌ریزی و پیاده کردن برنامه‌هاست اما شاید دولت امکانات کافی برای رسیدگی بنیادی به همه مسائل ندارد. در اینجاست که نهادهای مدنی می‌توانند به بسیاری از این مشکلات رسیدگی کنند؛ البته منظور من از نهادهای مدنی صرفاً تشکل‌های سیاسی نیست.
وی همچنین افزود: در مسائل زیست محیطی یا کشاورزی نهادهای مردمی متعددی وجود دارد ولی چه کسی باید این نهادها را هماهنگ کند؟ به نظر من بنیاد باران می‌تواند این هماهنگی را ایجاد کرده و خلاءهای موجود در این زمینه را حل کند.
رئیس بنیاد باران در پایان خطاب به اعضای این بنیاد گفت: باید بنیاد باران را با رویکرد اجتماعی، پرورشی، فرهنگی و اقتصادی فعال‌تر کنیم. البته منظور از رویکرد اقتصادی، فعالیت‌ همچون بنگاه‌های اقتصادی نیست. من امیدوارم فضایی ایجاد شود تا نهادهایی که عزم خدمت به جامعه را دارند، قادر باشند در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

در هفتاد و ششمین نشست ماهانه بنیاد باران انتخابات سومین شورای عالی این بنیاد برگزار شد.
در جلسه شب گذشته این تشکل که پانزدهمین مجمع بنیاد باران برای انتخاب سومین شورای عالی این بنیاد بود، در ابتدای مراسم حبیب‌الله بیطرف با موضوع بررسی چالش‌های بحران آب در ایران و راهکارهای پیش رو سخنرانی کرد و سپس برنامه پرسش و پاسخ انجام شد.

در ادامه این جلسه، هیأت رئیسه برگزاری انتخابات شورای عالی بنیاد باران به ریاست سیدمحمد خاتمی تشکیل شد
در این هیأت رئیسه محمود زمانی قمی و الهه کولایی به عنوان ناظر و رازانی به عنوان منشی برگزیده شدند.
در این نشست شخصیت‌های سیاسی اصلاح‌طلبی همچون عبدالله رمضان‌زاده، محسن آرمین، محسن صفایی فراهانی، جواد امام، محمود زمانی قمی، حسن رسولی، علی شکوری‌راد، محمدجواد حق‌شناس، جواد اطاعت، عبدالله ناصری، حسین مرعشی، جلال جلالی‌زاده، فیض‌الله عرب‌سرخی، حبیب‌الله بیطرف، احمد خرم، الهه کولایی و رازانی حضور داشت.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همیلا مهینی IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    لطفا سیاسی باشید شما صرف حضورتان در جامعه کارکرد سیاسی دارید پس نمی توانید چنین نظری بدهید.
    • حسین FI ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      اقای خاتمی درباره "بنیاد باران" صحبت میکنه ، نه اصلاحات.
    • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      178 6
      ایشان نگفتند من سیاسی نیستم گفتند بنیاد باران سیاسی نیست و نماینده ای هم برای قدرت سیاسی ندارددقت کنید
  • محمد IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    هیچ کس رو دست سید نمیاد
    • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      آقای خاتمی دوران طلایی رییس جمهوری شما را فراموش نمی کنیم شما همیشه نزد ما محبوب به کوری چشم آنهایی که به زور خود را محبوب نشان می دهند
    • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      حتی مسی
  • محمد IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    تنها اشتباه سید این بود که به عارف گفت کنار بکشه قطعا اگه میموند رییس جمهور میشد/
    • بی نام A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      اتفاقا هوشمندی ایشون در این بود.اول اینکه خیلی مطمئن نباش دکتر عارف رئیس جمهور میشد.روحانی طرفدار جدا خیلی داشت اونهایی هم که رای ندادند با حضور دکتر همه وارد نمیشدند.این حالت اول که دکتر رای نمیاورد دیگه هیچی همه با هم کمر همت میبستند که به طور کامل هیچ صدایی از این سمت شنیده نشه.با این دلیل که مردم شما رو نمیخان.در صورت رای آوردن هم بلاهایی سر عارف میاوردن که نتونه تکون بخوره.چماق هم که آماده :فتنه.مملکت میشد میدان جنگ.خاتمی عزیز با این کار هم طرف خودش رو نگه داشت و هم زنده تر شد و الان روحانی میدونه خاتمی براش چه کرد.و هم نهایت کار به سود مردم شد.خدا حفظت کنه سید
  • سنایی IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    50 84
    آقای خاتمی چرا نامزد معرفی نمی کنید؟ اگر واقعا تشکلی علمی تحقیقاتی راه انداخته اید چرا در میان اسامی اعضای بنیاد غیر از دکتر کولایی و یکی دو نفر دیگر که اسمشان نیستد و استادان مبرز دانشگاهی هستند نام اساتید دیگر دیده نمی شود؟؟
    • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      29 3
      علمی تحقیقاتی چیه؟؟ بنیاد باران فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی داره . چه اصراریه که اگه آدم چیزی نمی دونه حتماً نظر بده ؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    ما هم باور کردیم شما. بس کنید این بازیها رو ....خبرآنلاین مدیونی نذاری
  • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    سياسي نيستي؟ خيلي ممنون. پس اين همه هوادار دارن باغچه ي چه كسي را بيل مزنن؟
    • بچه مثبت A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      سيد سياسي هست بنياد باران يك موسسه سياسي نيست با دقت بخون جوگير نشو
  • بی نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    سيد زود كنار كشيدي، اين كشور به شما احتياج داره، سالهاست كه جز بعضي اظهارنظرهاي محافظه كارانه كاملا از سياست كنار كشيدين دليلش رو واقعا نمي دونيم چيه اما برگرد سيد با تمام قدرت هم برگرد و بدون هيچكس ياراي ايستادن در مقابل شما رو نداره، چون اكثريت مطلق مردم با شما هستند
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    76 71
    آقای خاتمی خیلی عاقلانه با سیاست مواجه شده است. او عمر مفید سیاسیون را می داند و خوب درک کرده که باید جایگاه خودش را در نزد افکار عمومی حفظ کند. به همین خاطر می گوید سیاسی نیست.
  • بی نام RO ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    آره چون سیاسی و قدرت طلب نیستی به خاطر عدم رای مردم به موسوی دستور به آتش کشیدن تهران رو صادر کردی
    • بی نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      چرند نگو برادر.هیچ دستوری نبوده.چون امثا شما جریان پس از اتنخابات 88 را فقط از تلویزیون یا فقط از شبکه های ماهواره ای پیگیری کردند نمیتوانند قضاوت کنند.باید بیطرف باشی و نه ماهواره ملاک باشه واست نه تلویزیون چون هر دو سنگ خودشونو به سینه میزنند.جریان های داخلی و خارجی تمام تلاششون رو کردند که جریان اعتراض روبه نفع خودشون مصادره کنند و اونجور که میخوان با برنامه ریزی و خط دادنها جریان را به سمتی ه میخوان هل بدهند که هردو هم تا حدودی بر مردم عادی تونستند تاثیر بذارند اما جریان داخلی چون مجهزتر و مسلط تر بود تونست بیشتر اهدافشو پیش ببره.اینقدر ساده نباشید.از پس پرده نگاه کن......
    • یه نادون A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      شما بودی که دستورش رو صادر کرد؟ همونجا بودی دیگه؟ دقیقا گفت آتیش بزنین؟......
    • محمد IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      این ممثبتایی که به این نظر دادن خیلی مشکوکه
    • بی نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      اینا یهو از کجا پیداشو شد خودشون نوشتن ، خودشون مثبت دادن؟ قضیه مشکوکه.... آیپی ها رو چک کنین به بیش از 20 کشور میرسین...
    • بی نام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      خبرآنلاین بررسی کن نتیجشو بگو...این مثبتا این منفیا از کجا می یاد...
    • اس اس A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      اصن از ایشون بپرس شما تو تهران بودی که میگی تهران به آتش کشیده شد جناب شاید ۴شنبه سوری رفته بودی بیرون فکر کردی دستور به آتش کشیدن صادر شده
    • ملت هشیار A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      5 1
      درود بر خاتمی سلام بر روحانی.
  • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    15 98
    پس ميشه شفاف بفرماييد كار بنياد باران چيه؟
  • رزمنده دوران دفاع مقدس IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    سلام ،آرزوي موفقيت بهترين ريئس جمهور ايران و بنياد باران ، جناب آقاي خاتمي هميشه مدبرانه و با اقتدار نظر ميدهد و بهترين و روشنفكترين شخصيت در بين سران كشور است ، اميدوارم كه روزي تمام مردم ايران قدر اين شخصيت بزرگ را بدانند
    • بی نام US ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      از همرزمات خجالت بکش
  • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    پایدار باشی سید.اگرچه بعضیا تلاش می کنند چهره نابجایی از شما به نمایش بذارن ، ولی عزت خدادادیه، خدا به شما عزت بیشتر بده.
  • سعید A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    جالبه یه سری پست ها خلاف جریان باقی پست های خبرآنلاین مورد هجوم دوستان ارزشی قرار میگیره کلا عادت به حمله دست جمعی به این جا و اونجا دارن دوستان
    • بی نام A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      71 87
      دقیقا هرپستی که مربوط به سید عزیز باشه همین بلا سرش میاد دقت کنید از این به بعد مثل اینکه بعد 9 سال بعضیا هنوز خیلی عقده دارن از آقای خاتمی اما به همه ثابت شد دهنده ی عزت کیه الان روزبروز بر محبوبیت ایشون نزد مردم ایران اضافه میشه غیر از یه عده خود همه پندار و خود حق پندار که فکر میکنن با دستکاری مثبت و منفیهای یه سایت خبری جلوی تحقق سنت الهی رو بگیرن الهی شکرت
  • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    سید یه دونس .
  • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    61 43
    کاری که شما می کنید بسیار ارزشمند است. اهل سیاست هم به کار خودشان می رسند. همه باید وجود داشته باشد تا چرخ کشور به امید خدا خوب بچرخد.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    81 33
    سيد مظلوم اراين نيش وكنايه ناراحت نشو مردم خدمات شما را فراموش نمي كنند
  • ایرانی ES ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    62 77
    عشقمی سید....هرکار کنن نمیتونن مهر شما و دوران طلایی ریاست جمهوری شما رو از صفحه اذهان ملت پاک کنن.بلکه هر روز ارزش شما برای ملت بیشتر مشخص خواهد شد ..اینده مال شماست.
  • اشکال فنی یا کنترل سیاسی؟ IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    59 84
    قطعا شکی ندارم که این مثبت و منفی ها یا اشکال فنی سایت هست یا کلا مهندسی شده و توسط سایت کنترل شده است.اصلا امکان نداشته تا الان به کامنت هایی که به دیدگاه های سید خاتمی نزدیک است تا این منفی و نظراتی که از دیدگاه های ایشان فاصله دارد مثبت بگیرد.......با عقل سلیم هم جور درنمیاد نظرات کاربران سایت یک شبه تغییر پیدا کنه...... امیدوارم نظر من منتشر بشه که بعید میدونمولی به هر حال رسیدگی کنید.....برخی از خبرها هم کلا قسمت نظر دادن نداره
  • رضا A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    2 2
    سید فقط سید محمد خاتمی یه دونه ای سید .
  • بی نام A1 ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    2 2
    مطمین هستم مثبت منفی ها یا به دلیل هک شدن سایت است یا مهندسی شده است. زنده باد سید وسالارمون خاتمی عزیز