۰ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۶

مهر نوشت:

همزمان با تشدید درگیریها در طرابلس و ادعای آمریکا در خصوص اتخاذ موضعی بی طرفانه در درگیریهای لیبی، برخی منابع عربی از پیوستن وزارت کشور و ستاد دفاع هوایی لیبی به طرح خلیفه حفتر خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از الیوم السابع، برخی شاهدان از کشته و زخمی شدن 6 نفر بر اثر اصابت موشک گراد به مراکز تجاری واقع در جنوب شرق پایتخت خبر دادند.

از سوی دیگر برخی منابع از از وقوع انفجار و تیراندازی در نزدیکی یکی از پایگاههای ارتش در طرابلس خبر دادند.

گروه موسوم به سپر منطقه مرکزی نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که درگیریهای مسلحانه در طرابلس هیچ دخالتی ندارد و از طرفین درگیر خواست با خویشتنداری و اتخاذ اقدامات عاقلانه از خونریزیهای بیشتر و به وحشت انداختن مردم جلوگیری کنند.

نشست مخفیانه پارلمان لیبی

از سوی دیگر نمایندگان کنگره ملی لیبی(پارلمان) که پیشتر "احمد معیتیق" را به عنوان نخست وزیر این کشور انتخاب کرده بودند در یک نشست سری در مکانی نامعلوم به وی رأی اعتماد داده و همچنین طرح بودجه 2014 را بررسی کردند.

در همین راستا یک شبکه لیبیایی اعلام کرد که چند گلوله آرپی جی به محل نشست اصابت کرد که تلفات نداشت.

موضع آمریکا درقبال لیبی

"جی ساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر روز سه شنبه در یک نشست مطبوعاتی در خصوص موضع آمریکا در قبال درگیریهای لیبی اظهار داشت: آمریکا از آنچه هم اکنون در لیبی در جریان است نه حمایت می کند و نه محکوم می کند.

وی در ادامه ضمن دعوت از همه طرفهای درگیر به خویشتنداری خواهان توقف خشونت و اتخاذ راهکار مسالمت آمیز برای حل بحرانها شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن طی سه هفته گذشته هیچ تماسی با خلیفه حفتر نداشته است

از سوی دیگر در ادامه تشدید اوضاع امنیتی در لیبی، شبکه سی ان ان به نقل از برخی منابع در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که واشنگتن آماده است تا کارکنان سفارت آمریکا در طرابلس را از لیبی خارج کند.

این منابع همچنین افزودند که واشنگتن تعدادی جنگنده در ایتالیا مستقر کرده که در صورت لزوم، با استفاده از آنها کارکنان سفارت آمریکا را از طرابلس خارج کند.

طرح دولت برای ساماندهی به وضعیت موجود

"عبدالله الثنی" نخست وزیر موقت لیبی در دیدار با هیئتی متشکل از نماینده سازمان ملل و سفرای کشورهای روپایی و کاردار سفارت آمریکا، آنها را در جریان جزئیات طرح دولت در خصوص وضعیت موجود در کشور لیبی گذاشت.

طرح "کرامت لیبی"

وزارت کشور لیبی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که برای مبارزه با تروریسم به طرح "کرامت لیبی" که خلیفه حفتر سرلشگر بازنشسته ارتش لیبی، آن را اداره می کند پیوسته است.

شبکه المیادین نیز اعلام کرد که ریاست ستاد دفاع هوایی لیبی نیز به طرح کرامت حفتر پیوست.

در همین راستا شورای نظامی لیبی از همه یگانهای نظامی در داخل و خارج طرابلس خواست که متحد شوند و همگی تحت فرماندهی سرتیپ ستاد"عبدالرحمن الطویل" در آیند.

از سوی دیگر جنبش النهضه تونس با انتشار بیانیه ای، طرح کرامت لیبی را که توسط حفتر مدیریت می شود، محکوم و اعلام کرد حفتر در پی انجام یک کودتا در لیبی است.

گفتنی است پارلمان جدید لیبی، 25 ژوئن انتخاب خواهد شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =