فارس نوشت:

وزیر اطلاعات گفت سیستم اطلاعاتی ما منبعث از آموزه‌های اسلامی است و اجازه نمی‌دهیم آبروی کسی ریخته شود و از آبروی مدیران نظام اسلامی صیانت خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی عصر امروز در دومین شورای اداری استان کردستان در سنندج اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام‌گذاری شده‌ و نام‌گذاری هر سال با مقدماتی صورت می‌گیرد.

وی افزود: جامعه با به یک برنامه‌ریزی جدی در عرصه فرهنگ و اقتصاد نیاز دارد و برای ما تلخ بود که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی آغاز سال جدید در جوار حرم مطهر رضوی اعلام کردند که در سال گذشته حماسه سیاسی محقق شد، اما حماسه اقتصادی به تأخیر افتاد لذا باید با یک برنامه‌ریزی جدی در مسیر بالندگی فرهنگی و توسعه اقتصادی گام برداریم.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: همه باید نقش خود را در شکوفایی اقتصادی و بالندگی فرهنگی کشور ایفا کنیم.

علوی با بیان اینکه بدون امنیت پایدار شکوفایی اقتصادی و بالندگی فرهنگی امکانپذیر نخواهد بود، افزود: اسلام نگاه ویژه‌ای به گردش سرمایه در جامعه داشته و باید سرمایه‌های بخش خصوصی در جهت چرخاندن چرخ‌های اقتصاد به کار گرفته شود.

وزیر اطلاعات اظهار داشت: بدون امنیت یک فعالیت اقتصادی هم در جامعه شکل نخواهد گرفت و اگر امنیت ماندگار و پایدار می‌خواهیم باید سرمایه‌گذاری را تقویت کنیم.

‌علوی خاطر‌نشان کرد: جذب یک سرمایه‌گذار خارجی بدین معناست که یک نفر جدید را که علاقه‌مند به امنیت کشور است جذب کرده‌ایم لذا جذب سرمایه‌گذار از جمله اموری است که در راستای برقراری امنیت پایدار و ارتقای امنیت ملی ما بسیار کارساز خواهد بود.

وی با بیان اینکه امنیت پایدار باید منبعث از باورهای صحیح مردمی باشد و امنیت مردم‌مدار زمینه‌ساز رونق اقتصادی است، گفت: تا زمانی که یک فرهنگ خدامحور و یک امنیت ایمان‌محور داشته‌باشیم می‌توانیم بسترهای لازم را برای یک اقتصاد توسعه‌یافته فراهم کنیم.

علوی با بیان اینکه باید مردم مولد ثروت باشند و مردم و بخش خصوصی با هم‌افزایی در مسیر شکوفایی و اقتصادی مولد گام بردارند، اظهار داشت:‌ اسلام دین نظر تنگی نیست و دولت یازدهم نیز دولتی است که آماده است از همه نیروهای توانمند کشور متشکل از اصول‌گرا، اصلاح‌طلب و مستقل استفاده کند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه باید امنیت فرهنگی را بر جامعه حکم‌فرما کنیم چرا که بدون امنیت فرهنگی نمی‌توان امنیت پایدار را بر جامعه حکم‌فرما کرد،‌ افزود: سیستم اطلاعاتی ما منبعث از آموزه‌های اسلامی است و اجازه نمی‌دهیم آبروی کسی ریخته شود و از آبروی مدیران نظام اسلامی صیانت خواهیم کرد چرا که یک مدیر به آسانی به مدیر تبدیل نمی‌شود و سرمایه نظام اسلامی به شمار می‌آید.

وی ‌با بیان اینکه اسلام برنامه زندگی برای همه ما انسان‌ها از سوی خداوند متعال است لذا باید جان و مال و آبروی همه محافظت شود، تاکید کرد:‌ ما باید در جمهوری اسلامی ارائه دهنده یک سیستم اطلاعاتی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی‌، انسانی و اخلاقی باشیم و برای همه کشورهای دنیا که می‌خواهند یک سیستم متعالی داشته‌باشند الگو باشیم.

علوی با بیان اینکه سیستم اطلاعاتی و سربازان گمنام با تمام توان برای القای بالاترین امنیت به مردم تلاش خواهند کرد، ‌خاطر‌نشان کرد: مشکل فرودگاه سنندج را پیگیری خواهیم کرد و امید است این مشکل به زودی حل شود.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356143

برچسب‌ها