نسیم نوشت:

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت) کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با اشاره به حضور اعضای دبیرخانه کنگره بین‌المللی خطر جریانات تکفیری در نشست امروز کمیسیون، گفت: در نشست امروز موسوی رئیس دبیرخانه توضیحاتی پیرامون نحوه، اهداف و برنامه‌های دبیرخانه ارائه کرد، که بر اساس آن کنگره در آبان ماه برگزار خواهد شد و قبل از آن پیش جلسات مؤثری سازماندهی شده است که با حضور علمای بزرگ و شخصیت‌های اثرگذار در کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جریانات تکفیری از جمله مهمترین جریانات تروریستی هستند که جهان اسلام را تهدید می‌کنند و اغلب علمای اهل سنت به شدت نگران فعالیت این گروه‌ها هستند، جنایات و اقدامات وحشیانه تروریستی تکفیری‌ها حتی موج خشم و عصبانیت را در پیروان سایر ادیان هم ایجاد کرده است، از این رو کنگره بین‌المللی خطر جریانات تکفیری با دبیری آیت‌الله سبحانی در قم برگزار خواهد شد و علما و شخصیت مؤثر جهان اسلام در کنگره مذکور شرکت خواهند کرد.

نقوی حسینی گفت: کمیسیون از اقدام مهم و مؤثر برگزاری کنگره استقبال و از تلاش همه عزیزان به ویژه حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و حضرت آیت‌الله العظمی سبحانی تقدیر و تشکر و اعلام حمایت کرد و شوشتری رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون نیز به عنوان رابط کمیسیون و کنگره معرفی شد.

وی ادامه داد: در ادامه نشست محسنی‌ثانی رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گزارش از اقدام سوء قصد به جان دادستان خرمشهر ارائه کرد و اعلام کرد که موضوع قطعا سیاسی و یا تحت عنوان عملیات تروریستی سازمان یافته نبوده است،

همچنین وی در مورد سرنوشت دانایی‌فر نیز گفت که مجموع برآوردها و بررسی‌های انجام شده مؤید هیچ یک از گمانه‌زنی‌های مطرح نیست. چون هیچ سندی مبنی بر زنده بودن و نبودن وی وجود ندارد.

نقوی حسینی افزود: محسنی ثانی در ادامه گفت که در ادامه مأموریت بازدید از مناطق شرقی، هیات نحوه، امکانات و اقدامات مرزبانی در طول مرز را مورد بررسی قرار دادیم که بر اساس آن اشکالات قابل توجهی در مرزبانی وجود دارد که باید برای رفع آن تلاش کرد، از طرف دیگر افزایش پاسگاه‌ها، برجک‌ها، بازارچه‌های مرزی و تکمیل ایجاد موانع از جمله اقدامات ضروری حوزه مرزبانی منطقه است.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: همچنین محسنی ثانی به تحرکات و توطئه‌های اسکتبار جهانی در منطقه و حمایت از گروه‌های تروریستی و ناامن‌ساز اشاره کرد و گفت که دشمنان ملت و نظام و کشور همه تلاش وسیعی را به کار گرفته تا با ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و انجام عملیات‌های تروریستی و گروگانگیری‌های پی در پی منطقه را ناامن کنند.

در پایان هیأت پیشنهاداتی را جهت بهبود و اصلاحات حوزه مرزبانی در مرزهای شرقی به کمیسیون ارائه کرد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =