ایرنا نوشت:

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه اعتدال باید در تمام زمینه‌ها رعایت شود، گفت: اعتدال در حوزه امنیت در دستور کار دولت یازدهم قرار دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی روز سه‌شنبه در دیدار با نخبگان، فرهیختگان و دانشجویان دانشگاه‌های استان کردستان در سنندج، با اشاره به آیات متعدد قرآن کریم در مورد مشی اعتدال، افزود: اسلام در قرآن همواره بر رعایت مشی اعتدال در همه امور تاکید کرده و می‌فرماید از افراط و تفریط جلویگری کنید و مشی اعتدال را در پیش گیرید.

به گفته وی ما در قرآن و احادیث در حوزه امنیت نقشه راه داریم و دین مبین اسلام این نقشه را برای حکومت اسلامی ترسیم کرده است.

وزیر اطلاعات،در ادامه به امنیت حاکم بر جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و از ملت ایران به عنوان بالاترین، بزرگترین و مطمئن‌ترین تولیدکنندگان امنیت ملی در جامعه یاد کرد و گفت: امنیت موجود در کشور ما محصول کارکرد امنیت‌ساز یکایک آحاد جامعه است و تنها اختصاص به کسانی که در این عرصه مسئولیت مستقیم دارند، ندارد، بلکه مسئولین، هماهنگ‌کننده این عرصه‌ها هستند و تولیدکننده اصلی امنیت ما مردمند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در سایه حضور و مشارکت فعال مردم به این مرحله رسیده است، گفت: نظام جمهوری اسلامی با ایمان و باور مردم تا اینجا رسیده و باید از مرحله به مرحله آن درس بگیریم.

وی با اشاره به تاکید قرآن کریم به حضور فعال و مشارکت نخبگان و فرهیختگان در اداره امور جامعه، گفت: فرهیختگان و نخبگان جامعه نباید در مورد ناهنجاری‌ها بی تفاوت و ساکت باشند بلکه باید از خود حساسیت نشان دهند و با کمک حاکمیت، عزم ملی شکل دهند و در جهت برطرف کردن کاستی‌ها، مبارزه با فساد، برطرف کردن آفت‌ها و آسیب‌ها با یک عزم ملی و یک مدیریت جهادی تلاش و کوشش کنند و کشور را به سوی وضعیت مطلوب رهنمود سازند.

وی با اشاره به اینکه تلاش در راستای بهبود وضعیت کشور، ضرورت امروزی جامعه ما است، گفت: باید با مشی اعتدالی که تجربه‌ای ۳۵ سال پس از انقلاب در این زمینه داریم کشور را به سوی وضعیت مطلوب رهنمود کنیم.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه دین مبین اسلام بر اعتدال در اخلاق، اعتقادات و امنیت تاکید دارد، گفت: مسیر حرکت کشور نباید با احساسات افراطی و شعارهای تند و تیز همراه باشد بلکه باید با عقلانیت و اعتدال همراه باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی در ادامه سخنان خود گفت: وزارت اطلاعات خود را موظف به تولید امنیت برای مردم نه تولید امنیت بر مردم، تامین امنیت برای دانشگاه ها نه بر دانشگاه‌ها می‌داند تا اساتید و دانشجویان به راحتی بتوانند حرف بزنند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه یک محیط علمی است، گفت: نخبگان ما در دانشگاه‌ها باید احساس آرامش و آسایش کنند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه یک کشور و حاکمیت بدون پنجه آهنین و نیروهای مسلح و نیروهایی که امنیت حاکم بر جامعه را تامین و تضمین کنند، اداره نمی‌شود گفت: دستگاه اطلاعاتی هم باید پنجه آهنین داشته باشد اما این پنجه آهنین بر گلوی دشمنان شما فرو خواهد رفت و دست‌های ما یقه دشمنان را می‌گیرد نه یقه نیروهای خودی و مردم را، چون وظیفه وزارت اطلاعات، تامین آرامش و آسایش برای مردم است.

وزیر اطلاعات اظهار کرد: باید فضایی بوجود بیاوریم تا چهره‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی بتوانند خلاقیت‌های خود را شکوفا کنند و در این عرصه بتوانند نوآوری داشته باشند.

حجت‌الاسلام علوی گفت: ما باید امنیت تمام حوزه‌ها و فعالان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را تامین می‌کنیم و به روند توسعه تسریع بخشیم.

وی گفت: امنیت حوزه اقتصادی می‌تواند به ایجاد شغل و بازار کسب و کار بیانجامد.

وزیر اطلاعات با اشاره به نامگذاری امسال به اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: برای شکوفایی اقتصاد و فرهنگ جامعه باید تمام ملت و جامعه اراده کند تا یک حرکت ثمربخش و سازنده و امید آفرین در عرصه اقتصاد و فرهنگ داشته باشیم.

حجت‌الاسلام علوی افزود: این حرکت جز با اراده جمعی امکان‌پذیر نیست و تمام آحاد جامعه باید در این راستا تلاش کنند.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود به سابقه آشنایی خود با مردم کردستان و این خطه از ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس به کردستان رفت و آمد داشتم و در حوزه و دانشگاه نیز با دانشجویان این استان آشنایی داشته‌ام و از صفا و صمیمیت مردم این دیار لذت می‌برم.

وی گفت: ذره‌ای احساس غربت و بیگانگی در سنندج ندارم و احساس می‌کنم در خانه خود هستم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات روز گذشته به سنندج سفر کرد.

حضو در مزار شهدای سنندج، دیدار با نخبگان و فرهیختگان، دیدار با علما و روحانیون شیعه و سنی استان و همچنین حضور در جلسه شورای اداری استان کردستان از جمله برنامه‌های وزیر اطلاعات در سنندج است.

 

23503

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =