۰ نفر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶

تسنیم نوشت:

با ورود شماری از تفنگداران دریایی آمریکا به جزیره سیسیل ایتالیا، برخی منابع پیش بینی کردند که این نیروها احتمالا در شهر بنغازی لیبی با توجه به ناآرامیهای اخیر وارد عمل شوند.
به گزارش  روزنامه القدس العربی، دولت آمریکا در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: 180 نیروی تفنگذار دریایی آمریکا روز دوشنبه وارد پایگاه نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو به نام "سیگونلا" در جزیره سیسیل در جنوب ایتالیا شدند.
واحد هوایی نیروی دریایی آمریکا در سیگونلا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این نظامیان آمریکایی از پایگاه مورون در جنوب اسپانیا وارد سیسیل شدند. این پایگاه در اختیار نیروی هوایی آمریکا است.
این بیانیه افزود: این نیروها بخشی از تیم بحران دریایی هوایی واکنش سریع هستند که در موارد اضطراری به صورت فوری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این امر در راستای پایبندی به محافظت از مردان و زنان شاغل در سفارتخانه‌های آمریکا در جهان صورت می‌گیرد.
به نوشته روزنامه القدس العربی، واحد هوایی نیروی دریایی آمریکا در سیگونلا در بیانیه خود این مطلب را در اشاره به احتمال دخالت در لیبی بیان داشت و افزود: با توجه به ضرورت بالاترین میزان هوشیاری، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با توافق نظر با وزارت خارجه آمریکا تصمیم گرفت که نیروهایی را در منطقه -برای نیاز احتمالی به آنها در آینده- مستقر کند.
آخرین اعزام نیروهای تقویتی آمریکا به پایگاه سیگونلا به سپتامبر سال 2012 میلادی باز می‌گردد که کنسولگری این کشور در بنغازی هدف حمله قرار گرفته و کریس استیفنس سفیر آمریکا در جریان آن کشته شد.
شهر بنغازی از روز جمعه شاهد موج جدیدی از ناآرامی است به گونه‌ای که درگیریها بین نیروهای مسلح یک ژنرال بازنشسته به نام خلیفه حفتر و جنگجویان متشکل از انقلابیون و اسلامگراهای ابسته به ستاد ارتش لیبی در تلاش برای کنترل بر این شهر ادامه دارد و براساس اعلام وزارت بهداشت لیبی؛ این درگیری‌ها 75 کشته و 136 زخمی برجای گذاشته است.
ژنرال حتفر هدف از اقدامات خود را پاکسازی بنغازی از تروریست‌ها براساس خواست مردم دانسته است درحالی که دولت و ارتش لیبی این اقدامات را غیرقانونی و کودتاگرانه توصیف کرده است.
خالد الشریف قائم مقام وزارت دفاع لیبی نیز گفت که شبه نظامیان "الصواعق" و "القعقاع" نیز شب گذشته به ساختمان پارلمان (کنگره ملی) در شهر طرابلس پایتخت لیبی یورش بردند.
دولت لیبی این تحرکات در بنغازی و طرابلس را تلاش برای کودتا علیه حکومت دانسته است.
درهمین حال، ماتیو بینزی نخست وزیر ایتالیا از جامعه جهانی خواست تا برای حل بحران در لیبی وارد عمل شوند.

261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    3 0
    خب....دوستانی که یه زمانی از جنایتکاران لیبی به عنوان انقلابی یاد میکردن تحویل بگیرن. ارتش حامی باصطلاح انقلاب امریکا قراره برای سرکوب بخشی از انقلابیون وارد لیبی بشه....ههههه حقشونه