لحن دیروز رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره رئیس جمهور، رسانه های منتسب به نیروهای مسلح و ضرورت وحدت درکشور بیش از همه نشان دهنده اعتراض درونی به مناسبات رسانه های منتقد دولت است.

محمود عزیزی: فیروزآبادی روز گذشته در جمع فارغ التحصیلان دانشگاه دفاع ملی از «ضرورت وحدت» گفت. اینکه مسئول ایجاد وحدت همه مردم هستند و «مدیران و مسئولین سیاسی و رسانه‌ای باید جلوی تفرقه‌ها را بگیرند.» در یک فراز از سخنانش هم از خطاهای رسانه های منتسب به نیروهای مسلح صحبت کرد. گفت «برابر مشی و منویات رهبری حرکت نمی‌کنند.» در انتها هم با لحنی جدی تاکید کرد: آنها باید روش‌شان را اصلاح کنند «و الا ما با آنها برخورد می‌کنیم.»

سردار فیروز آبادی به دلیل جایگاهش در ستاد کل نیروهای مسلح نقش نظارتی بر همه نیروهای مسلح دارد. او البته از سالهای دور با حسن روحانی کار کرده است.در دورانی که فیروزآبادی در قرارگاه خاتم الانبیا حضور داشت، روحانی دو سال از 1364 تا 1366 ریاست این مرکز را بر عهده داشت.

دهه 70 رابطه این دو در قالب شورای عالی امنیت ملی دنبال شد و بسیاری از جلسه های شورای عالی امنیت ملی محل شور و بحث این دو مقام ارشد بود. شاید از همین شناخت است که فیروز آبادی می گوید: «باید به این رئیس‌جمهور افتخار و شکرگزار وجود ایشان باشیم » عبارتی که سال 92 هم یک بار آن را بیان کرد و گفت که اصل وجود دکتر روحانی« موجب امیدواری، شور و نشاط‌ ملت» ما شده است. بعد هم خدا را شکر گفت و اظهار داشت: «خدا را شکر می‌کنیم که خدای متعال برای این عرصه از اداره دستگاه اجرایی کشور چنین ذخیره‌ ای را برای کشور ما حفظ کرده است.»

فیروزآبادی در دولت  احمدی نژاد به مرور از او فاصله گرفت. فروردین سال 92 به انتقاد از سفر استانی رئیس جمهور وقت به سمنان پرداخت و تحویل پرچم و نماد ملی کشور از سوی رئیس جمهور به مشایی را «غیرقابل توجیه» خواند.9 روز بعد از آن اظهار نظر هم به سخنان احمدی نژاد اعتراض کرد.
احمدی نژاد در سفر استانی به خوزستان نقلی قولی را بیان کرد که موجب شد فیروزآبادی از لفظ«جوسازی مقام محترم رئیس جمهوری» استفاده کند.

احمدی نژاد در جمع مردم به حرفهای مخالفان دولت اشاره و گفته بود که به او گفته اند:«اگر رویت را زیاد کنی، پدرت را در می آوریم.» فیروزآبادی این سخنان را به شدت مورد انتقاد قرار داده و گفته بود:«جو سازی مقام محترم رئیس جمهوری، آقای دکتر احمدی نژاد در سفر به استان خوزستان غیر قابل قبول و مایه تشویش اذهان عمومی است. ملت ایران نشان داده است که همه خواستار عدالت بوده و شهدای این ملت فدائیان عدالت هستند، لذا امیداریم ایشان به این گفتمان خاتمه دهند.»

همین سابقه است که موجب می شود فیروزآبادی حمایت تمام قد از روحانی را رسانه ای کند.اظهار نظر او در 17 مرداد 92 چند روز قبل از رای گیری در مجلس در خصوص وزرای روحانی هم بی سابقه بود.رییس ستاد کل نیروهای مسلح در آن تاریخ حمایت مجلس از تشکیل دولت را «انتظار مردم از قوه مقننه» عنوان کرد. پس از آن هم او بار دیگر در ۱۳ آبان ۱۳۹۲ در همایش فرماندهی و مدیریت انتظامی از مذاکره کنندگان هسته ای اعلام حمایت کرده و می گوید:«همانطور که رهبر انقلاب فرمودند ما از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنیم.»

اظهارات روز گذشته او را محافل سیاسی بعد از تذکری می دانند که از سوی مسئولان ارشد نظام در خصوص برخی سیاه نمایی ها نسبت به دولت از سوی برخی رسانه های منتقد صورت گرفته است.خبرگزاری های فارس و تسنیمو سایتهای نسیم و مشرق و نیز روزنامه جوان از جمله رسانه های منتسب به بسیج و سپاه پاسداران است.انتسابی که البته هیچ گاه به صورت رسمی تائید نشده است. علاوه بر اینها سایتهای متعدد دیگری نیز وجود دارد که به صورت جریان سایه عمل می کنند.
با این حال سخنان فیروز آبادی و استفاده او از عبارت«رسانه های منتسب به نیروهای مسلح» نشان می دهد که سخنان جدید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیش از یک توصیه است.

موضوعی که حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور طی مطلبی کوتاه در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت: "شاید سخنان ریاست ستاد مشترک تذکر نیست فرمان است.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    28 0
    اصولا ورود مقام های ارشد نظامی به این جناح بندی ها قابل قبول نبوده و نیروهای مسلح را با خطر روبرو می کند بنای این کژتابی در دولت قبل گذاشته شد و بایست همان زمان جلویش گرفته می شد نشد حالا این طور شده است که ایشان ورود کند و این طور صحبت کند
  • بی نام A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    22 2
    شايد بالاخره عقلانيت به اصولگرايان اصيل بازگشته ، آنها فهميدند اگر به تعارف كردن مقابل جبهه پايداري ادامه دهند با طناب پوسيده آنها به چاه خواهند رفت . از همان سال 84 هم اين گروه كوچك به طوري ناجوانمردانه تفرقه در صفوف اصولگرايان شدند . حذف تنروهاي دو طرف ما را به آينده اميدوارتر خواهد كرد
  • بی نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    7 0
    از قدیم گفته اند طرف را یا در سفر بشناس یا درحذر وقتی هر روز هر کسی به خودش جرات میدهد عناوینی را به منتخب ملت ایران نسبت دهد و نماینده ای که اگر نبود حمایت نهادهای ...از او 500 عدد رای هم نداشت مستقیما بگوید ما به رای مردم به اشخاص کار نداریم...انگار خودش مستقیما با وحی منسوب شده است . بر دکتر فیروز ابادی که پیشتر گفته ام سالیان درازی با اقای روحانی در سخت ترین ایام همنشین هستند از شورای عالی پشتیبانی جنگ در زمان دفاع مقدس تا کنون نباید بر اشفته شود او چرا نباید اینگونه موضع بگیرد این کمترین انتظار مردم از وجدانهای بیدار و با نفوذ جامعه است که چطوری ادمی که 35 سال بطور مستقیم در امنیتی ترین نهاد حکومتی بنماینگی از رهبر عالی نظام تصمیم گیر بودها بدتریت تهمتها را روا دارند ؟
  • علی از مشهد A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    16 1
    منم از این اظهار نظر جناب فیروز آّبادی خوشحالم ولی خوشحالتر می شم که کلا نظامیها در عالم سیاست اظهار نظر نکیند و له و علیه هیج مقام سیاسی حتی رئیس جمهور صحبت نکن به نظرم این به فرمایشات امام نزدیکتره
  • مهرداد محمودی IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    12 1
    باید سخنان سردار فیروز آبادی را به فال نیک گرفت و از مواضع ایشان نسبت به دولت تدبیر و امید در این حجمه رسانه ای تشکر و قدردانی کرد و امیدوار بود که مخاطبان خاصش دست از تخریب دولت بردارند گرچه بعید است کیهان و دوستانشان کوتاه بیایند.
  • بی نام US ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    9 10
    درود بر سردار فیروز آبادی
  • بی نام IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    7 1
    خداکریمه
  • بی نام IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    8 1
    والا به اندازه کافی شکاف در جامعه وجود داره. لازم نیست مقامات بهم بپرند. احتمالا دستور رهبری برای کمک به دولت بوده.
  • مریم A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    14 8
    چه عجب یه نفر پیدا شد از حق دفاع کنه اخه این دلواپسا حرف حسابشون چیه که بیجهت به دکتر روحانی حمله می کنن؟
    • بی نام A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      0 9
      عجب نمردیم و معنی حق رو فهمیدیم
  • بی نام IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    5 4
    درود بر شرفت
  • مرتضی A1 ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    6 6
    ممنون سردار ... روحمون رو شاد کردی .. الان وقت اتحاده ... به این میگن بصیرت ... زنده باد روحانی ... زنده باد بصیر
  • بی نام IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    5 5
    ای ول سردار
  • بی نام US ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    18 4
    با کیهانم بودا......
  • جلال KW ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    4 3
    آفرين سرلشكر فيروزآبادي .
  • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    4 4
    افرین بردکترفیروزابادی/ احسنت.
  • رمضان GB ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    2 1
    چرا پیام من را درج ننمودید
  • بی نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
    0 0
    عجب عکس بامزه ای ، آقای فیروز آبادی در حال احترام نظامیه ولی آقای وزیر حتی کلاه هم سرش نیست.