ایسنا نوشت:

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که دولت آمریکا تمایل دارد دولت توافقی فلسطینی‌ها را به رسمیت شناخته و چشم‌اندازهای همکاری با این دولت را تدوین کند.

 این مقام آمریکایی در مصاحبه با روزنامه عبری زبان هاآرتص گفت: دولت آمریکا تمایل دارد تا دولت آتی فلسطینی‌ها را به رسمیت بشناسد و واشنگتن تنها به پایبندی دولت فلسطین به شروط کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه اکتفا خواهد کرد.

وی عنوان داشت: دولت آمریکا از حماس نمی‌خواهد تا به شروط کمیته چهار جانبه صلح خاورمیانه (به رسمیت شناختن اسرائیل و دوری از خشونت‌ها و احترام به توافق‌های پیشین) پایبند باشد، بلکه به پایبندی دولت به شروط کمیته چهار جانبه صلح اکتفا خواهد کرد.

این مقام آمریکایی با بیان اینکه آمریکا در ساختار دولت فلسطین مداخله نخواهد کرد، اظهار کرد: در صورتی که برنامه‌های دولت فلسطین پایبندی به شروط کمیته چهارجانبه صلح را در بر داشته باشد، آمریکا به این حد کفایت خواهد کرد. ما خواهان تشکیل دولتی در فلسطین هستیم که به این شروط پایبند باشد اما در خصوص ساختار دولت باید گفت که ما نمی‌توانیم چیزی را بر فلسطینی‌ها تحمیل کنیم.

سخنان این مقام آمریکایی ضربه سختی به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید چرا که تلاش‌های وی برای تحریم دولت آتی فلسطینی‌ها را به شکست کشانده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =