محمد کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخشی از مصاحبه اش به روزنامه اعتماد گفت:



پس چرا آن هشت سال دلواپس نبودید وقتی احمدی‌نژاد کاری کرد که تمام دنیا با ما بد شود؟

خب وقتی دنیا با ما خوب باشد برای ما کاری می‌کنند؟ تا الان نتوانستند یک دلار برای ما از آنها بگیرند.


بزرگ‌ترین اختلاس‌ها و وام‌ها از بانک‌ها توسط افرادی صورت گرفته که نزدیک‌ترین اشخاص به ساحت قدرت در دولت قبل بودند وقتی فسادهای بزرگ بانکی رخ می‌داد، هم نگران بودید؟

ببینید از این حرف‌ها برای من حداقل نزنید. این حرف‌ها برای امثال ما تکراری است برای سوءاستفاده کردن است. از این جملات و کلمات برای ما به کار نبرید. چون نه‌تنها قبول ندارم بلکه به‌صراحت می‌گویم این سیاسی‌بازی است.

اما این حقایقی است که در دولت احمدی‌نژاد رخ داده، نمی‌توانیم پاکش کنیم.

حقیقت را چه کسی تعیین می‌کند؟

خب مسلما حقیقت را نهادهای نظارتی تعیین می‌کنند. مثل مجلس وقتی گزارش سه هزار میلیاردی را می‌خوانند.

باید پدرشان را در بیاورند حتی قوه قضاییه کوتاهی کرده که پدرشان را در نمی‌آورند. حتی عوامل اصلی‌شان را اعدام کنند.

  شما معتقدید جنس دلواپسی‌هایتان با دلواپسی‌های مردم یکسان است؟

ببینید ما از بطن جامعه این دلواپسی را داریم وقتی این میزان افتخار به دست آوردیم و به‌راحتی زیر سوال ببرند.

آقای ظریف می‌گویند هر تصمیمی در بخش هسته‌یی می‌گیرند با تایید و صلاحدید مقام معظم رهبری است.

نخیر؛ آقای ظریف برای خودش حرف می‌زند. به رهبری چه کار دارند و هر کی از خودش باید صحبت کند. چرا سوءاستفاده از رهبری می‌کنند.

می‌گویند سیاست‌های هسته‌یی بدون هماهنگی با رهبری نمی‌شود. آقای لاریجانی و قالیباف هم که همین حرف را می‌زنند.

قبول ندارم. هر کسی این حرف را می‌زند، تصمیم دارد از رهبری سوءاستفاده کند.


شما از دولتی طرفداری کردید که در هشت سال تورم را هر روز بالاتر برد و هیچ‌وقت پاسخگوی گزارش‌های دیوان محاسبات از گم شدن بخشی از بودجه‌ها نبود.

این تحلیل غلط شماست. تا وقتی در مسیر حرکت می‌کرد طرفدارش بودیم اما زمانی که منحرف شد خودمان مخالفش شدیم. علیه احمدی‌نژاد و رحیمی و مشایی خودمان حرف زدیم. شماها نمی‌خواهد در مورد سکوت ما صحبت کنید. شماها خودتان سکوت کرده بودید و اصلا جرات نداشتید یک کلمه حرف بزنید اما ما به آنها می‌گفتیم که در حال اشتباه هستید.


همان‌طور که شما در آرامش این همایش را برگزار کردید، تصور می‌کنید منتقدان‌تان هم‌چنین فرصتی را دارند؟

ما در یک آرامش همایش را برگزار کردیم؟ چرا نگذاشتند در همان سالنی که در نظر گرفته بودیم برگزار کنیم؟ نمی‌گفتند که باید بروید در یک فضای سربسته برگزار کنید که مردم شما را نبینند. اینها می‌خواهند هیچ‌کس هیچ حرفی نزند و ما سکوت کنیم.

شما هم که سکوت نکردید و از ابتدای این دولت با آزادی کامل انتقاد کردید.


سکوت هم نمی‌کنیم. هر جایی که ببینیم باید وارد شویم، وارد می‌شویم و به هیچ‌کس هم نگاه نمی‌کنیم.



برخی معتقدند که این همایش در آستانه مذاکرات ژنو، کارشکنی بود. حال اینکه همین افراد در دولت قبل مدام می‌گفتند یک‌دست باید از دولت احمدی‌نژاد حمایت تام کرد.

چون تیم مذاکره‌کننده قبل به مجلس می‌گفت ما حمایت شما را می‌خواهیم و ما هم حمایت می‌کردیم. این تیم نه‌تنها حمایت ما را نمی‌خواهد بلکه می‌گوید که شما نامحرم هستید.

آقای کوثری برخی مخاطبان شما این نقد را این روزها مطرح می‌کنند که دقیقا مشکل شما همین‌جاست که در دولت روحانی سهیم در قدرت نیستید و از قدرت بیرون رفتید و ناراحتی‌تان هم از این امر نشات می‌گیرد.

اصلا ما دنبال قدرت نیستیم. قدرت یک مسوولیت است که ما الان همین مسوولیت را داریم. اما ما دنبال قدرت نیستیم. دنبال عزتیم.

آقای ظریف هم گفتند که این عزت در صلح با دنیاست نه جنگ با دنیا؟

آقای ظریف نظر خودش را می‌گوید. مگر من هر چیزی می‌گویم را آقای ظریف قبول دارد که هر چیزی که ایشان می‌گوید را ما قبول داشته باشیم؟

وظیفه اجرایی با دولت است؟ قوه مجریه دولت است و قوه مقننه، مجلس است.

یعنی مجلس هیچ حق و اختیاری ندارد؟

در حوزه قانونگذاری یا اجرا؟

آها. یعنی مجلس هیچ کاره است.

آقای کوثری شما که خودتان در این مورد استاد هستید. مجلس در حوزه قانونگذاری و نظارت مسوولیت دارد نه حوزه اجرا.

خب قوه مقننه ناظر است که بر حسن اجرا باید نظارت کند.

مرز این نظارت با دخالت در عملکرد دولت چطور تعریف می‌شود؟

جایی که خلاف قانون عمل کنند، مجلس باید وارد شود.

الان دقیقا سوال این است که کدام قانون و چگونه نقض شده است‌؟

بحث چارچوب توافقات است و ما می‌گوییم توافقات اولیه مورد قبول نیست.
چون شما نماینده مجلس هستید مخاطبان انتظار دارند که بر‌اساس قانون حرف بزنید و بگویید بر اساس قانون فلان و بند فلان، مذاکره‌کنندگان برخلاف نص صریح قانون عمل کرده‌اند.

ببینید این را که من تنها نمی‌گویم. خیلی از افراد دیگر هم این را می‌گویند.

اما از شما که نماینده مجلس هستید انتظار دارند که دقیق صحبت کنید.

ببینید اینها آمدند و تیم مذاکره‌کننده را تغییر دادند و ترکیب تیم مذاکره را به هم زدند.

آقای کوثری تعیین ترکیب تیم جزو اختیارات دولت است. شما نماینده پرسابقه و با تجربه‌یی هستید. مخاطب‌های شما انتظار دارند که وقتی صحبت می‌کنید، صحبت‌هایتان مستدل باشد. شما ابتدای این صحبت‌ها گفتید که ما ناظر بر اجرای قانون هستیم. اگر قانون نقض شود باید تذکر بدهیم.

ما ناظر بر توافق هستیم. آنجا که قانون نیست. توافق‌ها را بر اساس قانون بین‌الملل انجام می‌دهند که به ما ربطی ندارد.

خب شما بر‌اساس کدام بند قانون معتقدید که توافق انجام شده خلاف قوانین کشور است؟


ببینید حرف ما این است که دقیقا چیزهایی که به 1+5 داده شده است و چیزهایی که گرفته شده است برابری نمی‌کند.

وزارت امور خارجه معتقد است که این برداشت سلیقه‌یی شماست و در عمل این طور نیست. شما هم هشت سال برای این سلایق وقت داشتید؟

خب ما در این هشت سال که همه چیز را گرفتیم. 20 درصد را اجرایی کردیم.

آقای کوثری، گروه دلواپس به رای مردم احترام می‌گذارند؟

حتما احترام می‌گذاریم.

مردم در 24 خرداد، بین آقای جلیلی و روحانی، آقای روحانی را انتخاب کردند. آیا این رای یک «نه» به نگرانی‌های شما نیست که اگر قرار بود شبیه شما نگران باشند، آقای جلیلی را انتخاب می‌کردند؟

ما به قانون احترام می‌گذاریم نه هر شخصی که مردم انتخاب کنند.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 66
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی LK ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    132 7
    سلام آقای کوثری درجبهه کارهای زیادی شما ودیگر عزیزان انجام دادن که برای اسلام ووطن بوده شما باید درنظر داشته باشید اینجا زمان جنگ نیست که به من بسیج فرمان میدهید اینجا میزان رای ملت است نه شما نه دیگران ملت قانون راخواندن تشکراز خدمت شما در زمان جنگ
  • بی نام A1 ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    افرادی مثل این خبر نگار که به هر طریقی به اسم منتقدین دولت می خواهد یک جوری به دلسوزان انقلاب ضربه وارد کند افراد هم تیپ و هم فکر او یا فرار را بر قرار ترجیح دادند یا در اوین بسر بردند که حالا از فضای چند روزه می خواهند سوء استفاده کنند مطمئن باشید که به فرمان امام نمی گذاریم انقلاب به دست نامحرمان بیفتد و این نامحرمان را ناکام خواهیم کرد به لطف خدا منتظر آینده باشید
  • بی نام A1 ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    21 2
    اگر واقعا به قانون احترام گذاشته شود همه مشكلات حل ميشود اگر
  • بی نام A1 ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    37 1
    اتفاقا همان قانون هم تاکید کرده به منتخب مردم احترام بذارید.
  • بی نام IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    20 2
    البته ما تفسير خودمان از قانون احترام ميگزاريم
  • آرش IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    76 1
    خبرنگار خیلی خوب سوال می کرد من حال کردم. واقعاً می بینید دلواپس ها هیچ استدلالی ندارند. متن مصاحبه به خوبی این را نشان می دهد.
    • : IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      7 0
      کاملاً با نظر شما موافقم اینا فقط میخوان با دولت مخالفت کنن ولی دیگه دلیل و منطقی برای مخالفت ندارن چون منافع حزبی شون در این مخالفته
  • بی نام IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    34 2
    عالی بود این مصاحبه.
  • kadbak IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    63 2
    با سلام آقای کوثری بسه، ما به دلسوزی شما نیاز نداریم
  • دانشجو IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    61 2
    ایشان هیچ ارزشی برای رای مردم قائل نیستند و ظاهرا هیچگاه میزان رای ملت نخواهد بود وهمیشه میزان امثال این آقا هستند و اسفاااااااااااااا
  • علی IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    43 2
    من مانده ام تو این مملکت چه میگذرد که عده ای قلیل توانائی دریافت وامهای کلان را دارند که پس ندهند ولی ازآن طرف عده ای متعهد خوش حساب برای دریافت وام کوچک با هزار سند ومدرک وضامن قادر به دریافت وام نیستند جزاینکه همون افراد خاص پشتشان به جائی بنده که درجاهای کلیدی آدمهائی همچون .....دارند
  • بی نام A1 ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    36 1
    آن هر کسی که مردم انتخاب میکنند مگر غیر قانونی انتخاب میشود که شما این حرف را میزنید
  • سبزی پور IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    30 1
    آقای کوثری مردم هر شخصی را انتخاب نمی کنند چرا که انتخاب مردم شرط لازم و کافی برای جمهوریت نظام است
  • بی نام A1 ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    44 3
    چرا زمان احمدى نژاد از اين حرفها نميزديد؟
  • مصطفی IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    73 1
    سلام واقعا از خبرنگاری که اینقدر با ادب و زیرکانه آقای کوثری رو وادار کرد عقاید واقعیشو بی اهمیت بودن رای ملت خودش به زبون بیاره تشکر میکنم هرکسی که این مصاحبه رو میخونه متوجه میشه تو 8 سال اخیر چه منطقی بر جامعه حاکم بوده
  • بی نام IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    96 2
    احسنت به این خبرنگار بین آقای جلیلی و روحانی، آقای روحانی را انتخاب کردند. آیا این رای یک «نه» به نگرانی‌های شما نیست ؟ و متاسفم که منتخب مردم چون همراه منافع شما نیست پس قابل احترام نیست .
  • مهران IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    59 1
    احسنت به این سوال هایی که خود گویای منطق این افراد هست. یعنی مثل روز روشنه که این افراد چه منطقی پشت حرف ها و نیت هاشون هست
  • بی نام IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    93 2
    معلومه دولت مسیر درستی رو در پیش گرفته که آقای کوثری اینقدر عصبی و دلواپس هستند.
  • بی نام A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    137 2
    سيستم احمدي نژادي جواب دادن سوال با سوال ديگر، محكوم كردن خبرنگار به جاي پاسخ.
  • بی نام US ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    102 4
    شما نه تابع قانون بلکه تابع منافع خود هستید
  • بی نام A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    81 1
    از این حرفها کاملا مطمئن شدم قانونی که آقای کوثری از آن حرف می زند با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران فرق دارد . یک قانون مخصوص این طیف فکری است.
  • محسن A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    48 1
    پس چرا آن هشت سال دلواپس نبودید وقتی احمدی‌نژاد کاری کرد که تمام دنیا با ما بد شود؟ خب وقتی دنیا با ما خوب باشد برای ما کاری می‌کنند؟ تا الان نتوانستند یک دلار برای ما از آنها بگیرند.
  • م A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    56 1
    شخصی را که مردم انتخاب کردند مگر براساس قوانین جمهوری اسلامی با رای مردم رئیس جمهور شده شما او را قبول ندارید ببخشید همان مردم شما را توی این جایگاه قرار دادندچطور شما به رای مردم احترام قائل نیستید
  • بی نام A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    63 1
    این دقیقا یعنی دیکتاتوری محض که می گوید من به مردم احترام نمی گذارم
  • امید US ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    93 2
    آقـــــــــــــــــــــــای کـــــــــــوثـــــــــری میــــــــــزان رای ملت اســــــــت اگه به رای مردم احترام نمی گذارید پس شما هم فتنه گر هستید
  • بی نام IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    28 1
    مردم مگر براساس قانون راي ندادند عاي جناب؟
  • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    109 3
    متن سخنان ایشان بر پایه لجاجت و عناد و منافع جناحی است و بدون دلیل و منطق متاسفم که برخی نماینده های ما اینگونه هستند
  • بی نام A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    191 5
    حالا که شما به منتخب مردم احترام نمی گذارید ما هم ذره ای برای شما و حرف هایتان اعتباری قائل نیستیم
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    71 1
    شما آخر قانونی ولی در دلواپسی
  • فرید A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    28 1
    واقعا که
  • ایران اباد A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    149 5
    آقای کوثری شماهم با رای مردم به اینجا رسیدیدکه اینجوری دارید حرف مردم را به حساب نمی آورید فقط برای همون مردم متاسفم که شمار ا انتخاب کردند .
  • حمید IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    194 5
    با سلام ، تمامی پاسخها بدون استدلال و منطق وحتی بدون فکر . من واقعا متا سفم برای کسی که صحبت از احترام به قانون می کند و تمام نظراتش عین بی قانونی است .آقای کوثری یکبار پاسخهای خودتان را بخوانید و به یک سئوال پاسخ دهید. احترام به کدام قانون ، قانون شما یا قانون کشور ؟ قانون کشور می گویدباید به رای مردم احترام گذاشت این طور نیست؟ اما قانون شما .........
  • کوروش A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    64 2
    شک نکنید که مردم قانون رو با پوست و استخونشون حس میکنند و قطعا"از شما بهتر میدونند. باید به شخصی که مردم انتخاب کردند احترام بذارید. همیشه یاد گرفتیم به قانون احترام بذاریم اما هیچ وقت یاد نگرفتیم قانون گذاری رو به مجلس بفرستیم که صلاحیت قانون گذاری داشته باشه و منافع مردم کشورش رو به همه چیز ترجیح بده.
  • دل آرام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    91 3
    برادر من آن زمانی که دولت نهم ودهم قانون بین الملل راکاغذ پاره میدانست هنوزم منحرف نشده بود چرا راجب توافق حرف نمیزدید شما از بطن جامعه صحبت میکنید چند درصداز جامعه هم بطن شما هستند حقوق ومزایا نمایندگان محترم مجلس چقدر است وچند درصد از جامعه هم سنگ باشما بزرگرواران هستند خدای نکرده قصد بی احترامی ندارم اما دلواپسی شما با دلواپسی حقیر که تازه خیلی هم ضعیف نیستم بی کاری است دلواپسی عمده مردم ایران معیشت است امروز. شما در دولت قبل که باافتخارصحبت20میکنید در مجلسم بودید بفرمایید 600 یا کمی بیشتر میلیارد دلار پول نفت در دولت قبل کجا رفت اینم جزو وطایف شما بود اکثریت جامعه دلواپس این مسائل هستد وگرنه برای من بدبخت چفرقی دارد شما باشید مسئول یا آقای طریف بطن جامعه الانه پول اول برجش یک هفته خرج
  • گیلانی A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    89 4
    ضمن عذر خواهی از ملت شهید پرور و همیشه در صحنه ایران مقام معظم رهبری امام راحل : جناب آقای کوثری آیا با این حرفتان میخواهید بفرمائید مردم ایران از روی ناآگاهی به یک نفر رای میدهند و شعور سیاسی اجتماعی ندارند آیا بهتر نیست توهین به شعور مردم را تمام کنید؟ در 8 سال گذشته بارها با توهین به شعور مردم مواجح شدیم آیا بهتر نیست شما و همفکرانتان از انتخابات گذشته درس بگیرید و به توهین به ملت دست بردارید؟ این رئیس جمهور مورد تائید ملت شریف ایران اسلامی مقام معظم رهبری و قاون اساسی ست و وظیفه شما و هر شخضص دیگری است که به ایشان احترام بگذارید و حتی به احترام ایشان تمام قد بایستید
    • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
      32 1
      احسنت آقای کوثری شما اگر میتونید فقط جواب همین یک کامنت رو بدید
  • فرهاد IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    29 1
    آيا قانون براي آرامش مردم ساخته نشده؟حالا مردم بي ارزش شدند؟؟؟؟؟
  • علیرضا IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    35 2
    اول از همه باید از مصاحبه کننده تشکر کرد به این دلیل که نشان داد گروه دلواپس اصلا از توافقات بی خبرند به طور کامل و فقط تصمیم به تخریب دولت دارند .آقای کوثری تاریخ مصرفتون امثال شما دیگه تو مجلس تموم شده شما حتی یک دلیل برای غیر قانونی خواندن توافق ژنو نداشتید.در ضمن به مصاحبه کنند انتقاد کردید که کسی جرات حرف زدن علیه احمدی نژاد رو نداشت خدا رو شکر که خودتان اعتراف می کنید فضای 8سال گذشته کشور چگونه بود هر کسی که انتقادی می کرد مانند نماینده های دوره های گذشته ،وزیر کشور سابق و.... الان کجا هستند؟؟؟آیا خوب است با حامیان شما هم همین رفتار شود؟؟؟؟ لطفا از اینکه دولت اجازه نقد داده سوء استفاده نکنید
  • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    79 1
    دستتون درد نکنه......هر روز چند تا از اینا بذارین تا چند وقت موضوع برای انبساط خاطر داریم....
  • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    54 1
    اونی که مردم انتخاب کنند براساس قانون و قانون اساسی است
  • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    121 3
    تا جايى كه توانسته از پاسخ واضح طفره رفته صرف نظر از نگرش هاى سياسى قدرت استدلال ايشان را قضاوت كنيد يعنى أين اقا حرف هاى اقاى ظريف را شنيده است ولى مقام رهبرى ونهادهاى ديگر نشنيده اند ؟
  • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    252 7
    کاملا معلومه از چی نگران هستند۰۰۰۰ از روابط باز ایران با دنیا نگرانند۰۰۰۰ در این هشت سال جغرافیای من خوب شد چون هر چی کشور آفریقایی بود با وسعت و جمعیت شناختم
  • محسنی IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    47 1
    جناب کوثری تفکرات شما و همفکران شما سال گذشته در انتخابات شکست سنگینی خورد. لطفا برای مردم دلواپس نباشید بلکه دلواپس انتخابات مجلس بعدی باشید.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    56 1
    ای کاش زودتر انتخابات مجلس برگزار بشه...
  • iraj A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    23 1
    قانون هم نظرات مردم است که مدون شده .
  • ناشناس IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    112 5
    جناب آقای کوثری خودتان را همین مردم انتخاب کردند حالا به جایی رسیده اید که مردم را قبول ندارید؟ امام خمینی در یکی از بیاناتشان فرمودند : «این ملت است كه آمد و شما را از این همه گرفتاری‏ها بیرون آورد و با رأی خودش، مجلس درست كرد و جمهوری اسلامی را تنفیذ كرد و رئیس جمهور درست كرد و آن‏ها هم دولت درست كردند. همه چیزهایی كه ما داریم، از این مردم است... تا این مردم را دارید، خوف این كه بتوانند به شما آسیب برسانند، هیچ نداشته باشید». چرا از رهبری جلوتر حرکت می کنید؟؟؟
  • بی نام US ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    24 1
    مگر پایه گذار همین قانون مردم نیستند مگر نمایندگان همین مردم قانون تعیین نمی کنند؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    برای اقای کوثری متاسفم . مقام معظم رهبری برای رای مردم احترام و ارزش قائل است .ایشان خودرا بالاتر از رهبری می داند که با نظر مردم هیچ کاری ندارد.اگرخودش را متکی به قانون میداند پس چرا در دولت گذشته از طریق مبادی قانون برای جلو گیری ازغارت بیت المال هیج گونه حرکتی انجام ندادید گناه مردم چیست در ضمن خودشما بارای مردم در این جایگاه قرار گرفتید حالا رای مردم هیچ..... دست شما درد نکنه سرداریت از همین مردم است درددل یکی از باز ماندگان دفاع مقدس
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    377 8
    "ما به قانون احترام می‌گذاریم نه هر شخصی که مردم انتخاب کنند." میزان رای ملت است ؟؟
    • جواد A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
      احمدی نژاد هم کارهای غیرقانونی میکرد باهاش برخورد و استیضاح شد .یعنی چون مردم 25 میلیون بهش رای دادن نباید برای کارهای غیرقانونی استیضاح میشد .منظور میزان رای مردمه ینعی مردم یکی رو انتخاب کردن دبه نکنن وبهنوه نگیرن ....خبر انلاین خواهش میکنم نظرمو بذار
  • ایرانی A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    کوثری شما هرشخصی هستین لطفا درمورد رئیس جمهور محترم مردم ایران درست حرف بزنید.دیگه شورشو دراوردید..
  • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    شما باید به منتخب مردم احترام بگذارید این مردم از سروصداهای بی مورد خسته شده اند تمام سیاست خارجی زیر نظر رهبری است از ان جلوتر حرکت نکنید
  • ايراني IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    18 94
    تا حدودي براي خبرآنلاين متأسفم، لطفا يه معيار مشخصي براي درج نظرها تعيين كن. جالبه كه هيچوقت نظرم چاپ نميشه.
  • صادق A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    168 3
    فقط جواب رو داشته باش: "چون شما نماینده مجلس هستید مخاطبان انتظار دارند که بر‌اساس قانون حرف بزنید و بگویید بر اساس قانون فلان و بند فلان، مذاکره‌کنندگان برخلاف نص صریح قانون عمل کرده‌اند. ببینید این را که من تنها نمی‌گویم. خیلی از افراد دیگر هم این را می‌گویند." جواب دندان شکن یعنی ایـن. خیلی قشنگ مواردی رو که خلاف قانون بود رو لیست کردند.
    • ايراني IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
      تفكر آقاي كوثري برآيند تفكر همه مردم ايرانِ زياد حرص نخورين، اين بابا كه از فضا نيومده، مثل خود ماست. بايد ببينيم چه طرز فكر يا چه رفتار اجتماعيِ غالبي باعث ظهور چنين شخصيت‌هايي ميشه... هممون اگه آب ببينيم شناگرِ ماهري هستيم، اين بابا فعلا تو استخرِ مثلِ اينكه...
  • آذر IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    خبرنگاری که مصاحبه کرده بی سواد است. چند بار سئوال می کند که توافق ژنو بر اساس کدام قانون خلاف است؟. خبرنگار عزیز توافق ژنو یک پی پر بود، یک متن مشترک بود، قرار نیست با قانونی سازگار باشد، قرار نبود به تایید مجلس برسد که حالا خواسته باشد با قانونی مخالف باشد. پیشنهاد می کنم خبرنگار محترم اول سئوالاتش را تنظیم کند نه اینکه با شیوه عصبی کردن مصاحبه شونده مصاحبه سازی کند
    • سید علی A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
      6 62
      حرف منطق زده ایشون این همه منفی چیه؟
  • بوشهر A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    38 0
    متاسفانه این قانون را شما می نویسید که مردم را قبول ندارید. امیدوارم مردم این جمله را فراموش نکنند « ما به قانون احترام می‌گذاریم نه هر شخصی که مردم انتخاب کنند.» . خود شما مگه منتخب و نماینده ی این مردم نیستید ؟ قانون بی مصرفی که امثال شما نوشته اید ده ها اختلاس و بی قانونی را تو این مملکت حاکم کرد. منطق دلواپسان را ببینید منتخب مردم ، مردم را قبول ندارد پس این سخن امام چه معنی داشت ؟ « میزان رای ملت است » مردم جایگاه خود را با سخنان گهربار این دلواپس پیدا کنند
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    26 1
    قانون میگه به هر شخصی که مردم انتخاب میکنند احترام بذارید
  • حقیقت گو A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    22 5
    نظر ایشان بیشتر کلی گویی بودوفاقد تحلیل های کارشناسی . رعایت جایگاه ومنزلت مقام معظم رهبری نشدتا جایی که عملکرد آقای ظریف را فرا رهبری عنوان کردند.دلواپسیی ایشان از نوع جناحی است تا ازنوع دلواپسی رهبری .نظر مردم از نظر ایشان فاقد ارزش است مشخص نکردند کدام قانون نزد ایشان معتبر است.واما در مورد مذاکرات نظر مردم نظر مقام معظم رهبری است .ایشان بیان کردند به مذاکرات خوشبین نیستند اما با درایت اجازه مذاکرات را دادند تا پرده از چهره پلید آمریکا کنار کشیده شود.وبا محقق شدن پیش بینی های ایشان درارتباط با مذاکرات شیفتگان رابطه با آمریکا نیز به تردید افتادند.کاری که با سالها تبلیغ امکانپذیرنبود. اصراری بر ادامه مذاکرات نیست اگرهم شکست بخورد بدنبال اقتصاد مقاومتی ونگاه به درون مد نظر رهبری خواهیم بود.
  • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    34 3
    قسمت تاسف برانگيز ماجرا اين است كه در مملكت ما سالهاست دين و مذهب را با سياست كه يك امر دنيوي و مصلحتي است آميختند و بيشترين ضربه را به دين زدند
  • احمد A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    24 1
    به قول فاميل دور: من ديگه حرفي ندارم
  • حمید رضا IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    21 4
    واقعا ممنون از این مصاحبه ... فقط ای کاش در دولت قبل هم از این دست سوالات و مصاحبه ها داشتید
  • چرخ ریسک A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    26 1
    برای آقای کوثری متاسفم.فقط همین.چون حرفاش اصلا ارزش پاسخ دادن رو ندارن.
  • حسین A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    3 15
    قانون مهم تر از انتخاب مردم است
  • سپیده A1 ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    1 0
    دوبار نظر دادیم ولی چون به صرفه تان نبود نزدید معلوم است که در اینجا چه خبر اس دم خروس دیده شد.