خبرگزاری تسنیم نوشت:

نخست‌وزیر سابق مالزی اعلام کرد که اطلاعات مربوط به هواپیمای مفقود شده ام‌اچ ۳۷۰ خطوط هوایی مالزی از سوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا مخفی نگه داشته شده و تلاش‌های بین‌المللی برای یافتن این هواپیما بیهوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سیدنی مورنینگ هرالد؛ ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر سابق مالزی و یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های سیاسی در حزب حاکم این کشور اعلام کرد که اطلاعات مربوط به هواپیمای ام‌اچ 370 مالزی مخفی نگه داشته شده و تلاش‌های بین‌المللی برای یافتن موقعیت این هواپیما که به رهبری استرالیا صورت می‌گیرد تنها هدر دادن زمان و پول است.

وی دراین باره گفت: ناپدید شدن این هواپیما در 8 مارس به احتمال بسیار زیاد یک سقوط معمولی پس از اتمام سوخت نبوده است. تلاش برای دریافت سیگنال‌های جعبه سیاه هواپیما یا یافتن لکه‌های نفتی هدر دادن پول و زمان است.

وی در ادامه به این مساله اشاره کرد که سازمان اطاعات مرکزی آمریکا از ناپدید شدن این هواپیما اطلاعاتی در دست دارد اما آن را با دولت مالزی به اشتراک نمی‌گذارد.

وی همچنین انگشت اتهام را به سوی بوئینگ، شرکت سازنده هواپیمای ناپدید شده گرفت و اعلام کرد: برخی نهادهای دولتی توانایی کنترل هواپیماهای تجاری مانند بوئینگ 777 را از راه دور دارند.

ماه گذشته نیز ماهاتیر محمد ناپدید شدن ناگهانی این هواپیما با توجه به سیستم‌های ارتباطی پیشرفته امروزی را غیرممکن دانسته بود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =