۰ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱

تسنیم نوشت:

منابع خاص گزارش دادند که وزیر دفاع ائتلاف معارضان سوریه امروز دوشنبه به دلیل اختلاف با «احمد الجربا» رئیس این ائتلاف از سمت خود استعفا کرد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری بانوراما الشرق الأوسط، «اسعد مصطفی» پس از گفت‌وگوی تلفنی و بحث و جدل با «احمد الجربا» استعفای خود را اعلام کرد.

در این گفت‌وگوی تلفنی، اسعد المصطفی خواستار آن شد که وی به عنوان نخست وزیر دولت موقت به جای «احمد الطعمه» نخست وزیر کنونی تعیین شود و دلیل آن هم بروز اختلافات حاد و علنی بین جربا و الطعمه در لندن در جریان نشست اخیر موسوم به دوستان سوریه، بود.

بر اساس این گزارش، زمانیکه جربا با تعیین مصطفی به عنوان نخست وزیر مخالفت کرد وی نیز خواستار دریافت سهم خود از اموال به غارت رفته ائتلاف شد تا به این ترتیب جربا را تحت فشار بگذارد اما جربا عصبانی شد و وی را به باد دشنام گرفت و مصطفی هم دیگر نتوانست به اعصاب خود مسلط شود و فورا استعفای خود را اعلام کرد.

این سومین بار است که اسعد مصطفی از منصب خود استعفا می کند و دلیل آن هم اختلاف جربا و رقبای وی در داخل ائتلاف برای سر تجدید ریاست جربا و یا عدم تمدید ریاست وی است و در همین راستا ناظران معتقدند که دودستگی ها در داخل ائتلاف معارضین با نزدیک شدن به نشست آنها برای تعیین رئیس جدید و یا تمدید ریاست جربا بیشتر شده است و هر یک از طرفین سعی دارد نبرد ریاست را به نفع خود یکسره نماید.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    2 0
    خبرگزاری تسنیم به نقل از منابع خاص این خبر را کار کرده است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من دیگه حرفی برای گفتن ندارم .
    • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      0 1
      تو چرا بهت برخورد؟