حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور امروز سه پست تازه در صفحه شخصی خود در توئیتر منشتر کرده است که هر سه در ارتباط با سفر روز سه شنبه رئیس جمهوری به چین است.

به گزارش خبرآنلاین ابوطالبی، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل که آمریکایی ها تا این لحظه به او ویزای حضور در دفتر نمایندگی کشورمان در نیویورک در سازمان ملل را نداده اند در یکی از این پست ها که مرتبط با سفر حسن روحانی به چین است، نسبت به چالش های جدید استراتژیک در حوزه های حساس آسیا خبر داده است. 

او می نویسد: آسیا درحوزه های حساس خود (پاسیفیک، خلیج فارس، دریای سیاه) با چالش های جدید استراتژیک روبرواست. 

مغاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری سپس با اعلام اینکه "فردا با دکترروحانی برای شرکت دراجلاس سیکا (CICA) به شانگهای چین خواهم رفت"  در پست دیگری این سوال را مطرح کرده است که "آیا دیداردکتر روحانی با پوتین و شی جین پینگ خواهد توانست کنفرانس سیکا را به سازمانی تعامل گر و اعتماد ساز و پویا تبدیل کند؟"

در همین حال خبرگزاری آسوشید پرس نیز با اعلام خبر سفر رئیس جمهوری کشورمان به چین نوشته است پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز عازم این سفر است. 

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عشقم دايي IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    6 15
    اين سه تا كشور ايران ، روسيه ، چين اگه پشت هم باشن ديگر دولتها كاري نميتونن بكنن اونوقت است كه تحريمها ديگه بي معني ميشه
    • مهربان توسی A1 ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
      10 6
      اعتماد به پوتین زمین خوار اشتباهه
  • حامد IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    2 1
    در همین حال خبرگزاری آسوشید پرس نیز با اعلام خبر سفر رئیس جمهوری کشورمان به چین نوشته است پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز عازم این سفر است. دمت گرم، روحانی مچکریم