فارس نوشت:

محمدحسین صفارهرندی در نشست بصیرتی اخلاقی سرگروه‌های تربیتی صالحین در تبریز با اشاره به فرمایش امام راحل که شئون و اختیارات حکومتی ولی فقیه را با شئون و اختیارات امام معصوم برابر دانستند، گفت: کسانی که به جز این می‌اندیشند از روح کلام امام غافل هستند.

وی افزود:‌ عده‌ای معتقدند ردای ولایت فقیه تنها به امام راحل اختصاص دارد و فرد دیگری نمی‌تواند ادامه‌دهنده راه امام باشد چراکه خصوصیات و فضیلت‌های امام تنها مخصوص خود ایشان بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام تصریح کرد: این عده می‌گویند فضیلت بنیانگذاری حکومت اسلامی پس از صدها سال تلاش شیعه تنها مخصوص ایشان است و حتی برخی از امامزادگان نیز فاقد خصوصیت رهبری دلیرانه و مقتدرانه امام خمینی(ره) بودند که چهره‌ای ممتاز و منحصر به‌فرد از ایشان می‌ساخت؛ اما فرد دیگری نمی‌تواند هم‌سنگ امام در ولایت باشد پس باید اختیارات ولی فقیه بعدی کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که این‌گونه به باطل می‌اندیشند از روح نهضت امام غافل هستند؛ به استناد فرمایش خود امام خمینی (ره) هرچند در حوزه ولایت تکوینی فاصله ولی فقیه و امام معصوم از زمین تا آسمان است اما رتبه حکومتی و اختیارات ولی فقیه با اختیارات رسول الله و امام معصوم سر سوزنی تفاوت ندارد و شئون حکومتی هر 2 برابر است.
-

 

1717

عده‌ای به دنبال تهی‌کردن نظام از محتوا هستند/بسیار قدرتمند‌تر از دهه 60 هستیم

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: عده‌ای که از همان روزهای اول انقلاب تردید داشتند و پنهان می‌کردند در طول سه دهه گذشه دچار نوعی دگردیسی اعتقادی و رفتاری شدند و هم‌اکنون به دنبال تهی کردن نظام از محتوا هستند.

خبرگزاری فارس: عده‌ای به دنبال تهی‌کردن نظام از محتوا هستند/بسیار قدرتمند‌تر از دهه 60 هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین صفارهرندی در نشست بصیرتی اخلاقی سرگروه‌های تربیتی صالحین در تبریز با اشاره به فرمایش امام راحل که شئون و اختیارات حکومتی ولی فقیه را با شئون و اختیارات امام معصوم برابر دانستند، گفت: کسانی که به جز این می‌اندیشند از روح کلام امام غافل هستند.

وی افزود:‌ عده‌ای معتقدند ردای ولایت فقیه تنها به امام راحل اختصاص دارد و فرد دیگری نمی‌تواند ادامه‌دهنده راه امام باشد چراکه خصوصیات و فضیلت‌های امام تنها مخصوص خود ایشان بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام تصریح کرد: این عده می‌گویند فضیلت بنیانگذاری حکومت اسلامی پس از صدها سال تلاش شیعه تنها مخصوص ایشان است و حتی برخی از امامزادگان نیز فاقد خصوصیت رهبری دلیرانه و مقتدرانه امام خمینی(ره) بودند که چهره‌ای ممتاز و منحصر به‌فرد از ایشان می‌ساخت؛ اما فرد  دیگری نمی‌تواند هم‌سنگ امام در ولایت باشد پس باید اختیارات ولی فقیه بعدی کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که این‌گونه به باطل می‌اندیشند از روح نهضت امام غافل هستند؛ به استناد فرمایش خود امام خمینی (ره) هرچند در حوزه ولایت تکوینی فاصله ولی فقیه و امام معصوم از زمین تا آسمان است اما رتبه حکومتی و اختیارات ولی فقیه با اختیارات رسول الله و امام معصوم سر سوزنی تفاوت ندارد و شئون حکومتی هر 2 برابر است.

- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930228001619#sthash.75FvmfUu.dpuf
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355854

برچسب‌ها