۰ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۴

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: کسانی که 3 سال اقامت پیوسته در خارج از کشور داشته باشند در هرسال دو نوبت و در مجموع 3 ماه می‌توانند به داخل کشور تردد کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،سرهنگ حجت الله واعظی نژاد گفت: روز گذشته سردار صدرالسادات رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا ضمن حضور در مرکز رسیدگی به امور ایرانیان واقع در ساختمان دبیرخانه شورای عالی، پاسخگوی مستقیم سؤالات و مشکلات مطرح شده از سوی مشمولان مقیم خارج از کشور بود.

وی افزود: هموطنان ما در خارج از کشور طی تماس تلفنی با سامانه 2777 و همچنین ارسال پیامک، سؤالات خود را مطرح کردند؛ در این برنامه که 3 ساعت به طول انجامید به 300 مورد تماس تلفنی و پیامک پاسخ داده شد.

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا بیشترین موضوعات مطرح شده از سوی مشمولان را در خصوص تردد به داخل کشور، معافیت خرید خدمت و معافیت تحصیلی برشمرد و تصریح کرد: بیشترین تماس‌ها از کشورهای کانادا، آمریکا، انگلیس و آلمان بود و این درحالیست که این اقدام سازمان وظیفه عمومی ناجا، خرسندی و رضایت هموطنان ما را در خارج از کشور به دنبال داشت.

سرهنگ واعظی نژاد در خصوص آخرین وضعیت اجرای معافیت خرید خدمت مشمولان خارج از کشور یادآور شد: براساس مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح از سال 82 تا پایان مرداد 92 این معافیت به اجرا درآمد اما اجرای آن از 1/6 /92 متوقف و تسهیلات تردد مشمولان خارج از کشور جایگزین این معافیت شد.

وی در تشریح معافیت خرید خدمت گفت: کسانی که قبل از سال 82 از کشور خارج شدند و 2 سال اقامت از سن 13 سالگی در خارج از کشور داشته باشند با پرداخت مبلغ 10 میلیون تومان از خدمت معاف می شدند.

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: استفاده از تسهیلات تردد مشمولان خارج از کشور از 1/6/92 آغاز شد که براساس آن، کسانی که 3 سال اقامت پیوسته در خارج از کشور داشته باشند، در هرسال دو نوبت و در مجموع 3 ماه می‌توانند به داخل کشور تردد کنند؛ این تسهیلات شامل دانشجویانی است که دارای معافیت تحصیلی خارج از کشور هستند و همچنین فرزندان مأموران ثابت دولت که در خارج از کشور بسر می‌برند، نمی‌شود.

 

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    12 0
    پاشون رو بذارن تو ایران خفتشون میکنن مستقیم میفرسن پادگان:
  • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    45 5
    چرا مشمولان داخل كشور نبايد از يك چنين تسهيلاتي براي تردد به خارج كشوربرخوردار باشند؟ خون مشمولان خارج كشور چه رنگي است؟
  • ارش A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    13 17
    مشمولان خارج از کشور يارانه نمی گيرند و از خذماتی در داخل کشور استفاده نمی کنند. حالا گيريم بزارن مشمولان داخل کشور به خارج مسافرت کنند. کدوم کشور راشون ميده؟
    • بی نام A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
      13 3
      اينكه مشمولان داخل كشور را به كدام كشور راه مي دهند، مشكل تمام مردم محسوب مي شود. لطفا شما غصه بقيه را نخوريد چون اگر اجازه خروج بدهندهر كس يك جايي را پيدا خواهد كرد
    • علیرضا IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
      7 1
      شما نماینده سایر کشورهای دنیا هستید که میگویید کدام کشور راشون میده؟ مگر کسی جای شما را تنگ کرده است؟
  • بی نام NO ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    18 2
    پس ایرانیان داخل کشور چی؟ یک مرد 38 ساله 20 سال در محرومیت اجتماعی زندگی می کند بعد انتظار دارید در کشور افزایش جمعیت هم اتفاق بی افتد
  • ارابه EU ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    22 0
    زندگی تو این جامعه انقد ادم رومیسازه که دیگه نیازی نیست بره خدمت مرد بشه.
    • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
      8 1
      دمت گرم . حرفتو بايد با آب طلا نوشت
  • بی نام A1 ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    5 4
    من نمیدونم چرا انقده این برادران مسئول نظام وظیفه نگران خارج نشینا هستن تا همین چند وقت پیش که به اونا خدمت رو میفروختن و به داخلی ها نمیفروختن حالا هم که داد همه در امده برای فروش و مجبوری فروش رو برداشتن برای اینکه خدایی نکرده مشکلی برای خارج نشینا پیش نیاد سریع قانون براشون گذاشتن این همه تبعیض علتش چیه؟
  • بی نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    9 1
    این بدبختا متاهلای فرزند دارو معاف کنین .که بچه هاشون بزرگ شدن .با این اجاره خونه ها