واحد مرکزی خبر نوشت:

رییس جمهور کره جنوبی امروز دوشنبه در یک گفتگوی تلویزیونی به علت عملکرد دولت درخصوص فاجعه غرق شدن کشتی و کشته شدن ده ها نفر ، از مردم این کشور عذرخواهی کرد.
پارک گئون های مسئولیت این حادثه را برعهده گرفت و انحلال نیروی گارد ساحلی کره جنوبی را که به علت تعلل برای نجات جان مسافران این کشتی و کوتاهی در انجام وظیفه با انتقادات شدیدی مواجه است اعلام کرد.
پارک گئون های گفت: « رییس جمهور مسئول تامین امنیت و حفظ جان مردم کره جنوبی است. من از مردم به خاطر این درد و رنجی که کشیدند صادقانه عذرخواهی می کنم و مسئولیت نهایی آن بر گردن من است.»
وی افزود: « من تصمیم گرفته ام گارد ساحلی را منحل کنم. پلیس ماموریت بازرسی گارد ساحلی را بر عهده خواهد گرفت و وزارت جدیدی که قرار است به زودی تحت عنوان « وزارت سلامت ملی » ایجاد شود ماموریت گشت زنی دریایی را بر عهده خواهد داشت.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول ، حادثه غرق شدن این کشتی که بر اثر آن حدود سیصد نفر جان باختند کاهش ملموس محبوبیت رییس جمهور کره جنوبی را در پی داشت.
رییس جمهور کره جنوبی بارها از بابت رخ دادن این حادثه ابراز تاسف کرده بود ولی این برای نخستین بار است که مسئولیت آن را برعهده می گیرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    3 0
    اگه اینجا بود میگفتن تقصیر خودشون بود چرا شنا بلد نبودن