ایرنا نوشت:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حضور عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در کمیته روابط خارجی این کمیسیون خبرداد و گفت: عراقچی در این جلسه تاکید کرد که مذاکرات ایران با ۱+۵ شکست نخورده است و این گفت‌وگوها همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خانه ملت، حجت‌الله خدایی سوری افزود: یکی از موضوعات امروز کمیته روابط خارجی این کمیسیون بررسی مذاکرات وین بود که عراقچی به همین منظور در جلسه این کمیته تخصصی حضور یافت.

وی با بیان این که عراقچی در این نشست جزییات مذاکرات وین را تشریح کرد، اظهارداشت: عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با ۱+۵ در این جلسه اعلام کرد که در برخی از مسایل با ۱+۵ به نتیجه نرسیدیم ولی پیگیر هستیم که در فازهای بعدی گام‌های خوبی در توافق هسته‌ای داشته باشیم.

عضو کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که این عضو تیم مذاکرات هسته‌ای ایران همچنین اظهارداشت که اختلافات ما با ۱+۵ در برخی موارد زیاد است، تصریح کرد: طبق گفته عراقچی تفاهم در هر موضوعی فعلا مقدور نیست و دور بعدی مذاکرات ۲۶ تا ۳۰ خردادماه برگزار می‌شود ولی در این فاصله امکان مذاکرات غیر رسمی نیز وجود دارد.

خدایی سوری افزود: عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران همچنین اعلام کرد که مذاکرات مراحل خود را ادامه می‌دهد ولی هرچه جلوتر می‌رویم مذاکرات سخت‌تر خواهد شد و ما امیدواریم که تا ۳۰ تیرماه به توافق برسیم ولی اگر این توافق حاصل نشود کار سخت‌تر خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: اعضا این کمیته نیز در این جلسه نظرات خود را درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و الزاماتی که تیم مذاکره‌کننده باید رعایت کنند، ارایه کردند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =