ایرنا نوشت:

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از تصویب ماده یک لایحه جرم سیاسی که درباره تشویش اذهان عمومی علیه مدیریت کشور و نهادهای سیاسی است در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

محمد علی اسفنانی روز یکشنبه با تشریح جلسه امروز این کمیسیون افزود: بر اساس ماده یک این لایحه که به تصویب این اعضای این کمیسیون رسید، هر یک از جرایم مصرح در ماده ۲ این لایحه (تشویش اذهان عمومی، توهین به مقامات، نشر اکاذیب و غیره) چنانچه با انگیزه اصلاح امور کشور علیه مدیریت و نهادهای سیاسی یا سیاست‌های داخلی یا خارجی کشور ارتکاب یابد، بدون آن که مرتکب قصد ضربه زدن به اصل نظام را داشته باشد، جرم سیاسی محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: در ماده ۲ این لایحه، تشویش اذهان عمومی، توهین به مقامات، نشر اکاذیب و غیره از جرایم مصرح شناخته شده، ولی هنوز این ماده در این کمیسیون تصویب نشده است.

نماینده فریدن در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: در این جلسه معاون حقوقی رییس قوه قضاییه نیز حضور داشت و نظرات قوه قضاییه و اعضای کمیسیون و دولت با یکدیگر منجر به تعریف و تصویب ماده یک این لایحه شد.

اسفنانی یادآور شد: مواد دیگر این لایحه هفت ماده ای در جلسات بعدی این کمیسیون بررسی می شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    2 0
    بروید تهیه کننده من روحانی هستم را دستگیر کنید
  • بی نام A1 ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    4 1
    مبارکه. از این به بعد دهن وا کنی مجرمی
  • بی نام IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    2 1
    چرا مقامات انتقاد پذیر نیستند همه چیزو جرم به حساب میزارن وقتی کسی اختلاس میکنه همه در موردش حرف میزنه اون مقامی که پول بیت المال و میکشه بالا خوب اونو مجازات کنیین
  • بی نام IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    2 0
    عجب حکایتی
  • بی نام IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    3 4
    دیگه تو نمیشه بهشون گفت؟؟ این قضیه در منافات کامل با فرمایش امام علیع است
  • سامان A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    3 1
    رسما به کارهای غیر قانونی اومدن وجاهت قانونی دادن تهش یعنی حرف نزنین اینم آزادی برین حالشو ببرین جدای اینکه تعریف تشویش اذهان عمومی کلی هست و سایر جملات شاهکار مثل غیره اینکه حتی به انگیزه اصلاح امور باشه دیگه تهش الان من دارم جرم سیاسی مرتکب میشم دیگه روزنامه نگارها و همه باید بنویسن همه چی آرومه من چقدر خوشبختم ....
  • بی نام IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    4 0
    عناوین مجرمانه در قوانین کیفری ما فاقد معناس... تشویش اذهان عمومی یعنی چی؟ من چی کار کنم اذهان عمومی رو تشویش کردم؟ توهین یعنی چی؟ منظور به کار بردن فحشه یا من هر کاری کنم مقام مربوطه دلخور بشه توهینه؟
  • بی نام IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    0 0
    «چنانچه با انگیزه اصلاح امور کشور علیه مدیریت و نهادهای سیاسی یا سیاست‌های داخلی یا خارجی کشور ارتکاب یابد، بدون آن که مرتکب قصد ضربه زدن به اصل نظام را داشته باشد» چجوری می خوان قصد و عدم سونیت طرف رو احراز کنن؟